رفسنجان آماده ی برگزاری عزای فاطمی

  • شناسه خبر: 36619
رفسنجان آماده ی برگزاری عزای فاطمی

شهرستان رفسنجان خود را برای برگزاری مراسمهای ویژه عزاداری دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) آماده کرده است. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی” ، این برنامه بیشترین اهمیت و اهتمام مردم نسبت به این بانو در ایام فاطمیه دوم است که صورت می گیرد. در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه دوم ، مردم مناطق […]

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان آماده ی برگزاری عزای فاطمی

شهرستان رفسنجان خود را برای برگزاری مراسمهای ویژه عزاداری دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) آماده کرده است.
به گزارش خبرنگار”خانه خشتی” ، این برنامه بیشترین اهمیت و اهتمام مردم نسبت به این بانو در ایام فاطمیه دوم است که صورت می گیرد.
در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه دوم ، مردم مناطق مختلف رفسنجان خود را برای برپایی باشکوه این عزاداری ها آماده کرده اند  و در مناطق مختلف ، با برافراشتن  پرچم های سیاه و نصب علائم عزاداری  به استقبال ایام فاطمیه رفته اند.

در قاسم آباد رفسنجان که یکی از روستاهای مهم بخش مرکزی است در شهادت حضرت زهرا (س) جمعیت چند هزار نفری برای احترام به ساحت مقدس حضرت  فاطمه (س) به اجرای آیین های مختلف عزاداری می پردازند.
امام جمعه شهرستان رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” ، گفت : در آمیخته شدن نوروز و ایام فاطمی فرصت مغتنمی است و مردم در حالی به استقبال سال ۹۳ رفته اند که حال و هوای میهن اسلامی ، فاطمی است.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور افزود : مردم الحمدالله نسبت به اهل بیت (ع) شناخت و معرفت دارند و در سالهای گذشته نشان داده اند که در شهادت بنت نبی اسلام،  از شور و نشاط  و شادیهای خود  می گذرند و در سوگ این معصوم بزرگوار اسلام  روحیه خود را مزین به نام فاطمه (س) می کنند که در زندگی شان تاثیر گذار است.
رمضانی پور خاطرنشان کرد : در این روز مردم در هر کوی و برزن برای بانوی بزرگ اسلام لباس سیاه به تن می پوشند و در اکثریت مساجد ، حسینیه ها و تکایای شهرستان رفسنجان  که برنامه های عزای فاطمی اجرا می شود حضور خواهند داشت.
وی  با اشاره به اینکه مردم برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حساب ویژه در زندگی خود  باز کرده اند تصریح کرد : در شش سال گذشته ماههای محرم و صفر با ایام نوروز مقارن شده بود و مردم در این ایام از شادی خود گذشتند و در سوگ آن حضرت اشک ریختند .
حجت الاسلام رمضانی پور بر حفظ ایام فاطمیه در روزهای پایانی نوروز تاکید کرد و افزود: آیین های عزاداری  با حضور باشکوه هیات های عزاداری و مردم فاطمی با سخنرانی آیت الله عالی به صورت باشکوه روز چهاردهم فروردین در رفسنجان برگزار می شود.
همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) آیین های عزاداری با راه اندازی کاروان های سینه زنی و زنجیرزنی در رفسنجان برگزار می شود.

برچسب ها:
ایام فاطمیه رفسنجان رفسنجان آماده برگزاری عزای فاطمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان