فاطمه(س) حیات بشررا تحت سایه امامت و ولایت ، بیمه ساخت

  • شناسه خبر: 3614
فاطمه(س) حیات بشررا تحت سایه امامت و ولایت ، بیمه ساخت

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  پایگاه خبری زنان نیوز، فاطمه کیست؟ خواستم بگویم همسر نمونه!چرا که مهر و محبت و عشق را ملاک تنظیم روابط خانوادگی قرار داده بود و لحظه ای از زبانش این جمله نیفتاد: یا اباالحسن روحی لروحک الفداء و نفسی لنفسک الوفاء؛ دیدم از گوهری چون فاطمه (س) جز این ، انتظار […]

خانه » فرهنگی مذهبی » فاطمه(س) حیات بشررا تحت سایه امامت و ولایت ، بیمه ساخت

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  پایگاه خبری زنان نیوز، فاطمه کیست؟ خواستم بگویم همسر نمونه!چرا که مهر و محبت و عشق را ملاک تنظیم روابط خانوادگی قرار داده بود و لحظه ای از زبانش این جمله نیفتاد: یا اباالحسن روحی لروحک الفداء و نفسی لنفسک الوفاء؛ دیدم از گوهری چون فاطمه (س) جز این ، انتظار نمی رفت.

خواستم بگویم دختر نمونه! چرا که در خانه پدر بگونه ای ظاهر شد که رسول خدا (ص) وی را اُم ابیها لقب داد؛ دیدم دست پرورده ی بنی اعظم جز ایسن نباید که باشد!

خواستم بگویم مادر نمونه! چرا که در دلمان پر مهرش زیباترین جلوه های تربیت ، در سیرت فرزندانی چون جسینین و زینبین (س) نمایش در آمد؛ دیدم درس خوانده مکتب وحی جز این چه می تواند باشد؟! خواستم که بگویم او یک زن نمونه است ! چرا که در اوج حیاء و شرم و عفاف ، تجلی بخش طینت لطیف یک بالنوی جامع و کامل بود، او که خود را وقف کانون گرم خانواه کرده بود تا بدینسان شأن همسری و مادری را پشتوانه شخصیت های بزرگ و نجات بخش بشر قرار بدهد، دیدم که در مقابل عظمت نجات بخش بشر قرار بدهد؛ دیدم که در مقابل عظمت زهرای بتول ، نخستین شهیده حریم امامت و ولایت ، باز حق او ادا نمی گردد که او نمونه همه هستی و خلقت است.

راستی آنچه فاطمه را یگانه جلوه زیبایی ملک و ملکوت قرار داد تا سر حیث لولاکی باشد، از شأنی فراتر از چهرا دیواری منزل و زندگی شخصی و خانه است! ناموس خلقت وقتی جلوه فاطمیش تجلی می یابد که بر تارک برکه غدیر خم دست علوی در دست نبوی (ع) قرار گرفت و ماهیت اجتماعی زندگی با جریان مبارک ولایت و امامت آشکارتر گردید.

اگر چه او نوری است که ریشه در نور عظمت حضرت حق دارد ، که فرمودند: ان الله خلق نور فاطمه من نور عظمته، اما این ذخیره الهی در مقطعی از حیات بشر ظهور یافت که ثمره مجاهدات انبیا الهی به مخاطره افتاده بود و رشته امامت و ولایت نیز که با رقه ی امیدی در دبها به وجود آورده بود در حال گسستن بود و این یعنی عقیم ماندن رسالت و متوقف شدن امامت! در این حال بخوبی می توان نقش واقعی و هنر منحصر به فرد بود سرآمد نومنه ها، حضرت فاطمه کبری(س) را فهمید! سلمان می گوید در آن ازدحام جمعیت که آتش فتنه ثقفیه نیز زبانه می کشید و داشت می رفت تا همه جیز را بر باد داده و بشریت را از مدار رو به رشد و تعالی و شرافت و کرامت برای همیشه تاریخ منحرف نماید ؛ این یگانه دخت نبی بود که بسان شیری ظاهر گردید و نقش اجتماعی و انقلابی و سیاسی بی بدیل خود را نشان داد و بدینسان نه تنها با صیانت از حریم امامت، بقاء شریعت نبوی را تضمین کرد بلکه آینده حیات بشررا تحت سایه امامت و ولایت ، بیمه ساخت!

فاطمه نشان داد یم بانوی نمونه منزل ، چون ضرورت اقتضاء کند شیر غرش گر میدان سیساست و اجتماع نیز می شود . فاطمه نشان داد چون دست فتنه و نفاق از آستین دنیا طلبان و تشنگان قدرت بیرون آید، یم زن نیز می تواند بُرنده که از شمشیر و نافذتر از نیزه باشد ! و بالاخره در این مقطع حساس از تاریخ ، فاطمه نشان داد در دورانی که مردان بی بصیرت یا اتش بیار معرکه ی فتنه می شوند و یاب ا سکوت مرگبارشان تماشاگر بر باد رفتن همه خوبیها ، چگونه با فریاد و حماسه و خروشش می تواند موج شکنی کند و کشتی عدالت و معنویت و امنیت و حقیقت را از امواج فتنه ها عبور دهد.

فاطمه نه فقط در عرصه حیات اجتماعی و سیاسی که در هدایت افکار و اندیشه ها نیز ورودی بی بدیل داشت که در این مجال بیانش نمی گنجد و تنها می توانم علاقمندان سیره و سیرت زهرائی را به کتاب شریف نهج الحیات از مرحوم محمد دشتی آدرس داد تا با عنایتی بدان از عنایات و الهامات فاطمی بهره وافر ببرند.

حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاد_مسئول بسیج طلاب کشور

برچسب ها:
فاطمه(س) حیات بشررا تحت سایه امامت و ولایت ، بیمه ساخت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان