حداد عادل: مسئولان اقتصادی درباره گرانی ها به مردم توضیح دهند

  • شناسه خبر: 3521
حداد عادل: مسئولان اقتصادی درباره گرانی ها به مردم توضیح دهند

 پرطرفدارترین منتخب مردم تهران در خصوص گرانی های اخیر در کشور گفت: معتقدم در این زمینه توضیح کاملی از سوی مسئولان اقتصادی کشور لازم است چرا که کشور هم اکنون در دوران پرتنش افزایش روز به روز قیمت دلار و سکه نیست و ثبات حاکم شده است. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، سایت های […]

خانه » سیاسی » حداد عادل: مسئولان اقتصادی درباره گرانی ها به مردم توضیح دهند

 پرطرفدارترین منتخب مردم تهران در خصوص گرانی های اخیر در کشور گفت: معتقدم در این زمینه توضیح کاملی از سوی مسئولان اقتصادی کشور لازم است چرا که کشور هم اکنون در دوران پرتنش افزایش روز به روز قیمت دلار و سکه نیست و ثبات حاکم شده است.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، سایت های جهان نیوز، مشرق و کافه سینما اظهارات حداد عادل در برنامه جمعه شی دیروز، امروز و فردا را منعکس کردند.

به گزارش پایگاه های اطلاع رسانی جهان نیوز و مشرق، مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص تفاوت دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ با گذشته گفت: فضای قبل از شروع مذاکرات این دور در مقایسه با قبل آرام تر است و زبان دو طرف کمی نرم تر شده و با یک زبان محترمانه و ملایم تری موضع گیری می کنند.

غلامعلی حداد عادل شامگاه پنج شنبه در برنامه دیروز، امروز فردا با بیان اینکه انتخابات مجلس نهم همه مردم و مسئولان را دلگرم کرد، گفت: این انتخابات نشاط روحی را در همه پدید آورد و عزم و اراده برای شروع سال جدید را در همه مسئولان ایجاد کرد.

 وی در پاسخ به این سوال که فکر می کردید آرایتان نسبت به دور هشتم رشد پیدا کند، گفت: این انتخابات نه تنها دشمنان را غافلگیر کرد بلکه صادقانه بگویم من را هم غافلگیر کرد و به هیچ اندازه چنین حضور چشمگیری را پیش بینی نمی کردیم.

 مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: اطمینان دارم اگر انتخابات مجلس نهم با این نظم و آرامش برگزار نمی شد دست نمایندگان کشورمان در مذاکره با کشورهای ۱+۵ پر نبود. یعنی هنگامیکه نمایندگان ایران روز شنبه در شهر استانبول مقابل گروه ۱+۵ می نشینند نمایندگان ملتی هستند که در این دنیا قانون خود را به دست خودشان می نویسند.

 حداد عادل در خصوص تفاوت این دور مذاکرات ایران و ۱+۵ با گذشته گفت: فضای قبل از شروع مذاکرات این دور در مقایسه با قبل آرام تر است و زبان دو طرف کمی نرم تر شده و با یک زبان محترمانه و ملایم تری موضع گیری می کنند.

 وی در پاسخ به سوالی در خصوص گرانی های اخیر در کشور گفت: معتقدم در این زمینه توضیح کاملی از سوی مسئولان اقتصادی کشور لازم است چرا که کشور هم اکنون در دوران پرتنش افزایش روز به روز قیمت دلار و سکه نیست و ثبات حاکم شده است.

 حداد عادل به تعامل ضعیف دولت و مجلس اشاره و گفت: در حال حاضر جو حاکم بر روابط دولت و مجلس جو مطلوبی نیست و متاسفانه وقت مجلس و دولت صرف پیدا کردن یک راه حل مشترک برای حل مشکلات مردم نمی شود.

 وی با بیان اینکه تعامل دولت و مجلس بعد از انتخابات مجلس با طرح سوال از رئیس جمهور و بعد از سال ۹۱ با طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تحت الشعاع قرار گرفت، اظهار داشت: وجود این گونه فضاها میان مجلس و دولت موجب می شود خیلی کم دو طرف فرصت پیدا کنند برای رفع گرانی همفکری کنند و این یعنی فضا موجود نیست.

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید در راستای تعامل برنامه های خود را برای مجلس توضیح دهد، گفت: به طور مثال در موضوع افزایش ۲۸ هزار تومانی مبلغ یارانه ها در دور دوم اجرای این طرح نمایندگان از این موضوع خبر نداشتند و اخبار آن را از رسانه ها شنیدند و متاسفانه تعاملی نبود.

 نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اخبار از استیضاح وزیر کار گفت: تعامل و پیگیری های پشت صحنه از اواسط هفته جاری وجود داشت و حتی شنیدم جلسه ۱۳ ساعته برای بررسی امور مربوط به این موضوع تشکیل شده و بعضی از نمایندگان سعی کردند گره را با دست باز کنند نه با دندان اما به نتیجه ای نرسیدند و ممکن است این استیضاح در هفته آینده برگزار شود.

 حداد عادل در پاسخ به سوالی در خصوص موضع گیری اخیر یکی از مسئولان سابق کشور در مورد رابطه با آمریکا گفت: فکر نمی کنم بعد از این همه بد اخلاقی که آمریکا در حق ملت ایران در چند وقت اخیر انجام داده نباید به آنها جایزه بدهیم. بلکه حتی باید به این رابطه بی میل تر هم باشیم.

 وی ادامه داد: آنهایی که صحبت از مذاکره می کنند باید بگویند شرایط چه فرقی کرده و چه دلیلی دارد که در قبال بدرفتاری های آمریکا چراغ سبز نشان دهیم.

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص رایزنی ها برای ریاست مجلس نهم گفت: نمی خواهم وارد موضوع ریاست مجلس نهم شوم. تنها به مردم می گویم که در این دوره هم مانند ۸ دوره گذشته ریاست مجلس انتخاب خواهد شد.

 به گزارش مهر، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ترکیب مجلس نهم گفت: در دیداری که با ۱۵۰ نفر از منتخبان مجلس نهم در شلمچه داشتم احساس خوبی به من دست داد و فکر می کنم سطح تخصص و کیفیت علمی نمایندگان مجلس نهم بالا باشد. حس می کنم عده زیادی از افرادی که وارد مجلس نهم شده اند از نشاط خوبی برخوردارند.

 وی در پاسخ به سوالی در خصوص جلسه سوال از رئیس جمهور در مجلس گفت: معتقدم در مجموع خوب نشد و می توانست این جلسه بهتر برگزار شود.

 حداد عادل تصریح کرد: معتقدم فضای جلسه سوال از رئیس جمهور مانند جراحی هایی شد که بعد ها عفونت می کند.

  کافه سینمانیز گزارش داد: غلامعلی حداد عادل در برنامه دیروز امروز فردا حاضر شد و در اواخر برنامه در جواب به سوال «نظر شما به عنوان رییس کمسیون فرهنگی مجلس درباره این دو فیلمی که اکران شده و بحث‌هایی در موردش پیش آمده چیست؟» گفت: والله من فیلم «گشت ارشاد» رو دیدم. یعنی امروز که پنج شنبه است، چهارشنبه هفته پیش ما با برنامه قبلی همراه با هفت، هشت نفر از نمایندگان عضو کمسیون فرهنگی رفتیم فیلم گشت ارشاد رو دیدیم. من به مردم عزیزمان صریح عرض می‌کنم که ما این فیلم رو نپسندیدیم و این به معنای این نیست که با سینما مخالفیم و هنر سرمون نمی‌شه و… البته بنده سینماگر نیستم و ممکن است آن اصطلاحاتی که آقایان دربرنامه‌های هنر هفتم به کار می‌برند به آن راحتی به کار نبرم و اگر در آن وادی بیفتم کم می‌ارم اما من که رفتم فیلم «گشت ارشاد» را دیدم این فیلم را کمکی به حل مسئله حجاب ندیدم بلکه برعکس بود. به دوستان ارشاد هم منتقل کردم و کم و بیش و به درجاتی آنرا قبول کردند.به گزارش کافه سینما حداد عادل در ادامه گفت: بعد از این صحبت‌ها انتظار داشتیم برای پاسخ به افکار عمومی اکران این فیلم متوقف شود حالا شما بروید به سینما‌ها سر بزنید و ببنید که آیا اکران آن متوقف شده است یا نه؟

برچسب ها:
حداد عادل: مسئولان اقتصادی درباره گرانی ها به مردم توضیح دهند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان