آیت‌الله امامی‌کاشانی: با توصیه پزشکان و استدعا از رهبری معاف از مجمع شدم ۱+۵ عاقلانه‌ برخورد کند/به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم

  • شناسه خبر: 3513
آیت‌الله امامی‌کاشانی: با توصیه پزشکان و استدعا از رهبری معاف از مجمع شدم ۱+۵ عاقلانه‌ برخورد کند/به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم

امام‌جمعه موقت تهران گفت: اگر ۱+۵ به ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران توجه کند نسبت به مسائلی که هر روز آنها را مطرح می‌کند قدری عاقلانه‌ برخورد خواهد کرد. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از فارس، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در دومین خطبه از نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران به نامگذاری امسال […]

خانه » سیاسی » آیت‌الله امامی‌کاشانی: با توصیه پزشکان و استدعا از رهبری معاف از مجمع شدم ۱+۵ عاقلانه‌ برخورد کند/به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم

امام‌جمعه موقت تهران گفت: اگر ۱+۵ به ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران توجه کند نسبت به مسائلی که هر روز آنها را مطرح می‌کند قدری عاقلانه‌ برخورد خواهد کرد.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از فارس، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در دومین خطبه از نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی” اشاره کرد و اظهار داشت: این نامگذاری دارای محتوای بسیار مهمی است.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس به نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر اشاره و تصریح کرد: حضرت علی (ع) در این نامه همه سربازان، استانداران، والیان و فرمانداران را نیازمند یک دسته می‌داند و آن دسته تولیدکنندگان و کسانی هستند که به تجارت مشغولند.

وی با تاکید بر اینکه تولید، صنعت و تجارت مهمترین رکن یک کشور است، یادآور شد: نظام اسلامی به معنی حمایت از تولید و سرمایه است و اینکه متن جامعه بتواند کار و مسکن داشته باشد.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه مجلس، دستگاه اجرایی، قضایی و متن جامعه همه باید درگیر مسئله تولید، کار، کالا، مصرف، صادرات و واردات بوده و وظیفه خود را انجام دهند، گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور علی و فاطمه است ما باید از نظر اقتصادی الگو باشیم؛ چرا که در حال حاضر غرب و شرق نمی‌توانند الگوی مناسبی باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود مجمع تشخیص مصلحت نظام را مظهر نظام الهی دانست و اظهار داشت: چهره‌های قضایی و قانون گذاری موجهی در مجمع تشخیص وجود دارند که دارای سوابق ممتد هستند از این رو مقام معظم رهبری با توجه به آشنایی با آنها به ویژه برخی از این افراد مثل ریاست مجمع آنها را انتخاب کردند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به سلیقه‌های مختلف افرادی که در مجمع تشخیص حضور دارند تصمیمات عالی را در زیر خیمه ولایت و نظام اسلامی اتخاذ می‌کنند که این بسیار ارزشمند است، افزود: اطباء به بنده توصیه کردند که باید کارم را کم کنم و بنده از مقام معظم رهبری استدعا کردم و ایشان نیز پذیرفتند که در این دوره از حضور در مجمع تشخیص معاف شوم.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در همه جای نظام طراحی‌های بسیار بدیع و ارزنده‌ای دارند که در مسئله اقتصادی نیز شاهد آن هستیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکره ۱+۵ با ایران اشاره و اضافه کرد: آنها باید بدانند که نظام اسلامی دارای چنین شوکتی است و بهترین تصمیمی گیری‌ها را اتخاذ می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم با شور و هیجان بسیاری در انتخابات نهمین دوره مجلس شرکت کردند، افزود: وحدت در کشور ما مسئله‌ای است که همیشه خود را نشان داده، همچنین قدرت علمی کشور در همه ابعاد بسیار مهم است و ۱+۵ باید به آن توجه کند.

آیت الله امامی کاشانی بر همین اساس به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اقداماتی که در مسئله انرژی اتمی در کشور صورت می‌گیرد مربوط به سلاح اتمی نیست، اشاره و اضافه کرد: ۱+۵ باید باور کند این اقدامات جنبه علمی دارد و آنها باید وحدت کشور ما را باور کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه ۱+۵ باید به خردمندی و قدرت و ابتکاری که مقام معظم رهبری در تمام مواطن و مراحل کشور به آن اشاره داشتند توجه داشته باشد، افزود: آنها اگر به تمام این ارزش‌ها توجه کنند نسبت به این مسائلی که هر روز آنها را مطرح می‌کنند قدری عاقلانه‌تر برخورد خواهند کرد.

وی در خاتمه در روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و آن را به تمامی ارتشیان تبریک گفت.

برچسب ها:
آیت‌الله امامی‌کاشانی: با توصیه پزشکان و استدعا از رهبری معاف از مجمع شدم 1+5 عاقلانه‌ برخورد کند/به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان