در اقدامی یک جانبه و بنا به دلایل غیر ورزشی دیدار ایران- امارات لغو شد!

  • شناسه خبر: 3464
در اقدامی یک جانبه و بنا به دلایل غیر ورزشی دیدار ایران- امارات لغو شد!

فدراسیون فوتبال امارات دیدار دوستانه تیم ملی این کشور با تیم ملی ایران را لغو کرد. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  ورزس سه به دنبال موج تبلیغاتی امارات درباره سفر رییس جمهور به جزیره ایرانی ابوموسی در خلیج فارس، لحظاتی پیش تلویزیون دوبی اسپورت به صورت زیرنویس خبر از لغو دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران […]

خانه » ورزشی » در اقدامی یک جانبه و بنا به دلایل غیر ورزشی دیدار ایران- امارات لغو شد!

فدراسیون فوتبال امارات دیدار دوستانه تیم ملی این کشور با تیم ملی ایران را لغو کرد.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  ورزس سه به دنبال موج تبلیغاتی امارات درباره سفر رییس جمهور به جزیره ایرانی ابوموسی در خلیج فارس، لحظاتی پیش تلویزیون دوبی اسپورت به صورت زیرنویس خبر از لغو دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات داد.

در این خبر اشاره‌ای به علت لغو این دیدار نشده است اما کارشناسان مسائل فوتبال خلیج فارس بیان می‌دارند علت لغو این دیدار مربوط به فضاسازی تبلیغاتی و سیاسی وزارت امور خارجه دولت امارات متحده است.

پیش از این قرار بود دیدار تیم‌های ملی ایران و امارات روز ۲۹ فروردین در این کشور برگزار شود.

در نامه‌ی گلایه‌آمیز فدراسیون امارات آمده است که این تصمیم به خاطر سفر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور ایران به جزیره ابوموسی گرفته شده و آن‌ها مدعی هستند جزیره ابوموسی کشورمان متعلق به امارات است.

البته روابط بین‌الملل فدراسیون در تلاش بود تا مذاکره‌ای با رییس کمیته انتقالی فدراسیون امارات داشته باشد و به آن‌ها یادآوری کند که فوتبال از مباحث سیاسی جداست.

از آنجا که لغو این مسابقه در فاصله چند روز مانده به سفر تیم ملی به امارات صورت می‌گیرد، فعلا فدراسیون فوتبال مسابقه‌ی جایگزینی را برای تیم ملی که قرار بود با بازیکنان ذخیره خود عازم این سفر شود تعیین نکرده است.

اماراتی ها مدعی شدند سفر رییس جمهور به ابوموسی هنگامی انجام گرفته که دو کشور موافقت کرده بودند، تلاش خود را برای رسیدن به توافقی در مورد این موضوع به کار بگیرند و فضایی مساعد برای ارتقای ثبات در منطقه پدید بیاورند!

این ادعاها در حالی بیان می شود که جزایر سه گانه، همواره جزیی جدایی ناپذیر از سرزمین ایران بوده و مقامات ایرانی از گذشته تاکنون همواره اعلام کرده اند که درباره تمامیت سرزمینی کشورمان به مذاکره و مصالحه نخواهند پرداخت.

این در حالی است که سفر رئیس جمهور یک کشور به بخش‌های گوناگون کشور خود، کاملاً طبیعی و معمولی است و در واقع این رسانه‌ها می‌کوشند به گونه‌ای جزایر سه گانه را بخشی جدا از سرزمین ایران معرفی کنند.

بی‌گمان، اقدام ناجوانمردانه فدراسیون امارات نباید بی پاسخ بماند و بر فدراسیون فوتبال کشورمان واجب است، هر اقدام متقابلی را از طریق فیفا انجام بدهد .

اخیرا تیم الشباب این کشور با ۶ گل توسط تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بدرقه شده بود.

برچسب ها:
تیم ملی ایران،امارات،ورزشی، در اقدامي يک جانبه و بنا به دلايل غير ورزشي ديدار ايران- امارات لغو شد!
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان