استاندار کرمان: دانشگاهیان در حمایت از تولید ملی پیشگام باشند

  • شناسه خبر: 3348
استاندار کرمان: دانشگاهیان در حمایت از تولید ملی پیشگام باشند

استاندار کرمان گفت‌: نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسئولیت دانشگاهیان و دانشجویان را سنگین می‌کند و باید پیشگام باشند. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از “بوتیانیوز” : اسماعیل نجار عصر امروز در آیینی به مناسبت “روز ملی فناوری هسته‌ای” با حضور خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن ‌در جمع دانشجویان دانشگاه شهید […]

خانه » اجتماعی » استاندار کرمان: دانشگاهیان در حمایت از تولید ملی پیشگام باشند

استاندار کرمان گفت‌: نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسئولیت دانشگاهیان و دانشجویان را سنگین می‌کند و باید پیشگام باشند.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از “بوتیانیوز” : اسماعیل نجار عصر امروز در آیینی به مناسبت “روز ملی فناوری هسته‌ای” با حضور خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن ‌در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: جایگاه و مقام شهید نصیب هر کسی نمی‌شود، من با این شهید آشنا نبودم، اما زمانی که با زندگی ایشان‌، توسط خانواده‌شان آشنا شدم، غبطه می‌خوردم.

وی بیان داشت: هیچ پاداشی غیر از شهادت نمی‌تواند کارهای این شهید بزرگوار را جبران کند.

نجار تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تیزبینی عمیقی که دارند، سال‌های گذشته را به نام‌هایی که به مباحث اقتصادی نزدیک است‌، نامگذاری کرده‌اند و این نکته بیانگر این است که تنگناهایی که دشمن می‌تواند در آن مؤثر باشد‌، مسائل اقتصادی است و این نامگذاری رسالت دانشجویان و دانشگاهیان را سنگین می‌کند.

وی اذعان داشت: این نامگذاری‌ها به این معنی نیست که یک سال جهاد اقتصادی کنیم‌، یک سال اصلاح الگوی مصرف، بلکه به این معنی است که هیچ‌گاه نباید مسائل اقتصادی تعطیل شود و همان طور که رهبر انقلاب فرمودند، ما نباید به شعار دامن بزنیم ‌و فقط تبلیغ کنیم، بلکه باید عمل شود تا به نتیجه برسیم.

استاندار کرمان گفت‌: این نامگذاری‌ها‌، مسئولیت دولت و مردم را سنگین می‌کند و این مسئولیت مختص یک قشر خاص نیست، وقتی که نامگذاری این سال هم مربوط به مسائل اقتصادی است به این معنی نیست که در سال‌های گذشته کاری انجام نشده است.

وی ابراز داشت: در اوایل انقلاب که جنگ نابرابر کفر علیه ایران اتفاق افتاد، ما حتی توانایی ساخت سیم خاردار را هم نداشتیم و امروز شاهد پیشرفت‌های بزرگی در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه علمی هستیم به طوری که در بعضی مسائل علمی در ردیف دوم یا سوم جهان قرار داریم.

نجار تصریح کرد: پیشرفت‌های عظیم ایران مدیون همت دانشجویان‌، دانشگاهیان و کمک و اهتمام مقام معظم رهبری و مجاهدت ایشان است.

وی اذعان داشت‌: امریکا نه از سلاح اتمی می‌ترسد و نه از جنگ و ترور، بلکه از ایمان توأم با علم دانشگاهیان ما ترس دارد و به همین دلیل دانشمندان ما را ترور می‌کند.

نجار تصریح کرد: همان طور که در اوایل انقلاب شهید بهشتی و ۷۲ تن همراهان ایشان را ترور کردند، مردم شعار دادند، ایران پر از بهشتی است‌، امروز نیز در تشییع شهیدان هسته‌ای دیدم که بسیاری از دانشجویان این شعار را دادند و بسیاری نیز به رشته فیزیک هسته‌ای تغییر رشته دادند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جایگاهی هستیم که داروهای مختلف درمانی که بعضا کمبود است‌ در ایران تولید شده.

نجار اذعان داشت: با توجه به کارهای بزرگی که در ایران اتفاق افتاده است‌، اما هنوز در شأن انقلاب نیست و باید راه را ادامه دهیم و شهادت شهیدان هسته‌ای ما را مصصم می‌کند که در این مسیر استوار باشیم.

برچسب ها:
استاندار کرمان: دانشگاهیان در حمایت از تولید ملی پیشگام باشند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان