دادستان کل کشور از قرارداد ۱۰ میلیاردی یک وکیل در دادگاه فساد مالی خبر داد

  • شناسه خبر: 3193
دادستان کل کشور از قرارداد ۱۰ میلیاردی یک وکیل در دادگاه فساد مالی خبر داد

دادستان کل کشور از قرارداد ۱۰ میلیاردی یک وکیل در دادگاه فساد مالی خبر داد و افزود: این وکیل به دادگاه اعلام کرده است که یک میلیارد تومان حق الوکاله گرفته که قابل تعقیب است. به گزارش خبرآنلاین؛ غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری خود در مورد جدیدترین اخبار مربوط به پرونده فساد […]

خانه » اجتماعی » دادستان کل کشور از قرارداد ۱۰ میلیاردی یک وکیل در دادگاه فساد مالی خبر داد

دادستان کل کشور از قرارداد ۱۰ میلیاردی یک وکیل در دادگاه فساد مالی خبر داد و افزود: این وکیل به دادگاه اعلام کرده است که یک میلیارد تومان حق الوکاله گرفته که قابل تعقیب است.

به گزارش خبرآنلاین؛ غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری خود در مورد جدیدترین اخبار مربوط به پرونده فساد مالی اخیر گفت: در این پرونده برخی از وکلا قراردادهای کلانی منعقد کرده اند که در یک مورد وکیلی قرارداد ۱۰ میلیاردی با موکل و خانواده موکل منعقد کرده که بر اساس قانون باید برگه وکالت و قرارداد را به دادگاه ارائه می داد، اما در برگه قرارداد نوشته شده بود، ۱ میلیارد تومان. وکیل دیگری اعلام کرده است من به صورت مجانی وکالت متهم را به عهده می گیرم ولی بعداً خبر رسید که پول گرفته است که تمامی این موارد قابل پیگیری است.

وی افزود: یکی از وکلا هم در جلسه دادگاه به برخی خبرنگاران گفته است، بیایید بیرون تا مسائلی را مطرح کنم و فضاسازی شود که خبرنگاران قبول نکردند که این اقدام وکیل هم قابل تعقیب است.

محسنی اژه ای در مورد اینکه در دادگاه گفته شد، جهرمی با خسروی صحبت داشته آیا قضات به این نتیجه رسیده اند که خاوری با جهرمی هم در این پرونده ارتباط داشته اند؟ گفت: شما نباید نام متهمان را عنوان می کردید. انتشار خبر دادگاه در روزنامه ایران هم ایراد داشت، زیرا نام متهم برده شده است و اگر شاکی داشته باشد، اقدام روزنامه ایران قابل تعقیب است. پرونده ملک زاده در مرحله ارسال به دادگاه است

دادستان کل کشور در مورد آخرین وضعیت پرونده محمد شریف ملک زاده دبیر سابق شورای عالی ایرانیان گفت: دراین پرونده قرار صادر شد ولی مورد اختلاف بازپرس و دادستان واقع شد که دادگاه قرار را به نفع دادستان صادر کرد و هم اکنون پرونده در مرحله ارسال به دادگاه است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شما ۲۰ سوال را در سال گذشته بی پاسخ گذاشته اید، گفت: برخی پرونده ها به سرانجام نمی رسد و برای بیان برخی دیگر از پرونده ها معذور قانونی داریم. ولی در میان این ۲۰ سوال یکی از آنها در مورد فردی بود که به رئیس جمهور کفش پرتاب کرد که باید بگویم پرونده با شکایت مدعی العموم تشکیل شد و متهم سه ماه بازداشت بود. تحقیقات متعددی انجام شد که اقدام شخصی بوده است یا عقبه داشته، هم اکنون متهم با قرار وثیقه آزاد است و پرونده در دادگاه بوده و منتظر حکم نهاییست.

دادستان کل کشور در مورد آخرین وضعیت پرونده ملک زاده گفت: دراین پرونده قرار صادر شد ولی مورد اختلاف بازپرس و دادستان قرار گرفت و پرونده وارد دادگاه شد و دادگاه قرار را به نفع دادستان صادر کرد و هم اکنون پرونده در مرحله ارسال به دادگاه است.

محسنی اژه ای در مورد پرونده مرگ یک نخبه علمی در تهران گفت: از اینکه نخبه بوده یا نه، هنوز اطلاعی نداریم ولی پرونده ۱۸ فروردین در کلانتری شرق تهران با اعلام خبر مرگ جوان ۲۶ ساله، تشکیل و تحت بررسی قرار گرفت، قاضی ویژه تعیین شد و بعد فهمیدیم مجرد نبوده و متأهل است، ظواهر امر نشان می دهد خودکشی بوده ولی انگیزه روشن نیست و پرونده در حال بررسی است.

محسنی اژه در پاسخ به انتقاد به اینکه چرا یک روحانی وکیل از یک مفسد فی الارض در دادگاه فساد دفاع می کند، گفت: نظر من این است که یک روحانی ایرادی ندارد که وکیل شود ولی این لباس با توجه به نوع پرونده مقدس است، من اگر بودم، وکیل متهم نمی شدم و این کار خوبی نبود که این آقا انجام داد، انتقادات هم وارد است.

برچسب ها:
دادستان کل کشور از قرارداد 10 میلیاردی یک وکیل در دادگاه فساد مالی خبر داد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان