وزیر راه و شهرسازی در خبر خوش به زائران عتبات: نخستین اتوبوس ایرانی حامل زائران وارد خاک عراق شد

  • شناسه خبر: 3145
وزیر راه و شهرسازی در خبر خوش به زائران عتبات:  نخستین اتوبوس ایرانی حامل زائران وارد خاک عراق شد

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برای اولین بار اتوبوس‌های ایرانی  و عراقی حامل زائران ظهر امروز از مرز مهران وارد خاک یکدیگر شدند. پس از این زائران دو کشور ایران و عراق لازم نیست وسیله نقلیه خود را در مرز تغییر دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، مهندس علی نیکزاد […]

خانه » اقتصادی » وزیر راه و شهرسازی در خبر خوش به زائران عتبات: نخستین اتوبوس ایرانی حامل زائران وارد خاک عراق شد

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برای اولین بار اتوبوس‌های ایرانی  و عراقی حامل زائران ظهر امروز از مرز مهران وارد خاک یکدیگر شدند. پس از این زائران دو کشور ایران و عراق لازم نیست وسیله نقلیه خود را در مرز تغییر دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، مهندس علی نیکزاد در سفر به استان اردبیل در جمع خبرنگااران اظهار داشت: نخستین اتوبوس  ایرانی حامل زائران عتبات عالیات امروز پنج شنبه از مرز مهران وارد خاک عراق شد و در آینده نزدیک کامیون‌های هر دو طرف نیز بدون ممنویت وارد خاک یکدیگر می‌شوند و لزومی به خالی کردن بار و تعویض کامیون‌ها نیست.

وی گفت: ششم بهمن ماه در سفر هادی فرحان العامری وزیر حمل ونقل جمهوری عراق به کشورمان یادداشت تفاهم همکاری میان ایران وعراق دربخش حمل ونقل درحوزه های جاده ای، ریلی، هوایی و صدور خدمات فنی ومهندسی در محل وزارتخانه راه وشهرسازی جمهوری اسلامی ایران امضا شد که امروز قسمتی از این تفاهم نامه عملیاتی شد.

مهندس نیکزاد یادآور شد: پیش از این زائران دو طرف در مرز پیاده و اتوبوس خود را عوض می کردند و امروز اولین اتوبوس مشمول این تفاهم نامه از مرز مهران عبور و از مرز زرباطیه که توسط مرزبانان عراقی کنترل و اداره می‌شود به منظور سفر به عتبات عالیات بدون معطلی وارد خاک عراق شدند.

وی تاکید کرد: در سفر دو ماه گذشته وزیر حمل و نقل عراق تاکید کردیم که به اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی عازم کربلا امکان تردد بدهند تا جابه‌جایی و تغییر اتوبوس در مرز مهران انجام نشود.

وزیر راه و شهر‌سازی در ادامه سخنان خود بیان داشت: از این به بعد هیچ مشکلی در تردد خودروهای عبوری زائران ایرانی به کربلا وجود ندارد و اهالی کشور مجاور نیز می‌توانند با اتوبوس‌های عراقی وارد کشورمان شوند.

مهندس نیکزاد سفر سالانه یک میلیون نفر زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات در خاک عراق و حضور متقابل ۵۰۰ هزار نفر زائر عراقی در خاک کشورمان را زمینه ای برای توسعه روابط دانست .

وی اظهار داشت: در حال حاضر از بسیاری از استان‌های کشورمان پرواز هوایی به مقصد بغداد و نجف انجام می‌شود و امسال انتظار می‌رود با فعالیت شرکت‌های هواپیمایی این امر گسترش یافته و روابط حسنه بین ایران و عراق بهبود پیدا کند.

بر اساس یادداشت تفاهم بین وزارت راه وشهرسازی ایران و وزارت حمل ونقل عراق محدودیت پروازها که در زمان حضور امریکایی‌ها در عراق محدود شده بود، از بین رفت و پرواز ها گسترش می یابد.

ششم بهمن ماه ۱۳۹۰ با حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی کشورمان و هادی فرحان العامری وزیر حمل ونقل جمهوری عراق به منظور گسترش سطح همکاری ها یادداشت تفاهمی در حوزه‌های جاده‌ای ، ریلی ، هوایی و صدور خدمات فنی و مهندسی به امضای دو طرف رسید.

همچنین مقرر شد راه ‌آهن ایران از طریق مرز شلمچه و مرز خسروی به راه ‌آهن عراق متصل شود.هادی فرحان العامری وزیر حمل ونقل عراق در دیدار دو ماه گذشته خود با وزیر راه و شهرسازی کشورمان از اراده جدی مسئولان عراقی برای برقراری ارتباط ریلی با جمهوری اسلامی ایران خبرداد و تصریح کرد : برقرای خصوط ریلی می‌تواند نقش فراوانی در توسعه و پیشرفت کشورهای منطقه داشته باشد.

برچسب ها:
وزیر راه و شهرسازی در خبر خوش به زائران عتبات: نخستین اتوبوس ایرانی حامل زائران وارد خاک عراق شد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان