با انفجارات معدن سنگ‌آهن داوران رفسنجان ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در معرض نابودی هستند

  • شناسه خبر: 3117
با انفجارات معدن سنگ‌آهن داوران رفسنجان ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در معرض نابودی هستند

به گزارش «خانه خشتی» با کشف معدن سنگ آهن بر روی رشته قنات اصلی آب آشامیدنی و زراعی روستای داوران شهرستان رفسنجان، ۱۵۰ هکتار زمین زراعی این روستا در معرض خطر کم‌آبی قرار گرفت. علی باقری رئیس شورای اسلامی روستای داوران  در این زمینه اظهار داشت: ۱۲ انفجار معدن، این روستا را لرزاند و موجب آسیب […]

خانه » رفسنجان » با انفجارات معدن سنگ‌آهن داوران رفسنجان ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در معرض نابودی هستند

به گزارش «خانه خشتی» با کشف معدن سنگ آهن بر روی رشته قنات اصلی آب آشامیدنی و زراعی روستای داوران شهرستان رفسنجان، ۱۵۰ هکتار زمین زراعی این روستا در معرض خطر کم‌آبی قرار گرفت.
علی باقری رئیس شورای اسلامی روستای داوران  در این زمینه اظهار داشت: ۱۲ انفجار معدن، این روستا را لرزاند و موجب آسیب دید‌گی شیشه‌ها و ترک خوردگی دیوارهای بیش از ۱۰۰ منزل مسکونی شده است و این روستا دیگر قابل سکونت نیست.

وی افزود: درآمد ۲ هزار نفری ساکنان این روستا از کاشت صیفی‌جات، سبزی و درختان میوه از جمله انجیر، هلو و زردآلو تأمین می‌شود که با کم شدن بیش از نیمی از آب به علت کشف معدن در این روستا، کشاورزان نگران محصولات خود هستند.

باقری بیان داشت: در یک سال گذشته با پیدایش این معدن، اهالی روستا به دلیل اخلال در آرامش و خسارت‌های عظیم این معدن به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کرمان نامه داده‌اند و خواستار رسیدگی به این امر شدند که تاکنون هیچ مسئولی برای این امر پاسخگو نبوده است.

 دیروز نیز حدود ۳۰۰ نفر از روستائیان برای چهارمین بار جلوی درب فرمانداری رفسنجان تجمع کردند تا فرماندار به خواسته آنها رسیدگی کند.فرماندار رفسنجان پس از این تجمع برای حل این مشکل، از معدنکاران خواست ۱۵ روز معدن را تعطیل کنند تا راه حلی برای این مشکل اندیشیده شود.

برچسب ها:
داوران،انفجار،معدن،سنگ اهن،کشاورزی،خانه خشتی،فرمانداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان