قطع «پرس تی‌وی» ماهیت آزادی بیان اروپایی ها را روشن کرد

  • شناسه خبر: 2903
قطع «پرس تی‌وی» ماهیت آزادی بیان اروپایی ها را روشن کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،‌ اقدام اداره رسانه‌های مونیخ مبنی بر حذف «شبکه پرس تی‌وی» از «ماهواره سس آسترا» را غیرقانونی دانست و آن را محکوم کرد. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  “بوتیانیوز” : «ستار هدایت‌خواه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس درباره قطع شبکه پرس تی‌وی در […]

خانه » سیاسی » قطع «پرس تی‌وی» ماهیت آزادی بیان اروپایی ها را روشن کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،‌ اقدام اداره رسانه‌های مونیخ مبنی بر حذف «شبکه پرس تی‌وی» از «ماهواره سس آسترا» را غیرقانونی دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  “بوتیانیوز” : «ستار هدایت‌خواه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس درباره قطع شبکه پرس تی‌وی در آلمان اظهار داشت: اصل این اقدام، غیر قانونی و مخالف با عرف بین‌‌الملل است، ضمن اینکه ادعای «آزادی بیان» که غربی‌ها داعیه‌دار آن هستند را باطل می‌کند.
وی افزود: قطع پرس تی‌وی، یکی دیگر از عوامل و نشانه‌های رسوایی این ادعاهای واهی دنیای غرب در عرصه اطلاع‌رسانی به مردم است، و به تعبیر آنها،‌ دانستن حق مردم است.
نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا در برابر چنین اقداماتی مجاز به مقابله به مثل هستیم یا خیر، گفت: در عرصه بین‌الملل اصل مقابله به مثل نیز داریم، یعنی وقتی که دولت یا حکومتی حقوق حقه مردم را رعایت نمی‌کند، دولت تابعه حق دارد که مقابله به مثل کند. اما من اعتقادم این نیست که باید دست به چنین اقدامی بزنیم، زیرا آنها رفتارهای غیر انسانی از خود نشان داده‌اند.
وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی درباره کارشکنی‌های غرب تأکید کرد: چنین اقداماتی از سوی غربی‌ها یک فرصت است تا بتوانیم از طریق آن پیام‌هایی را که در دنیا مخاطبان زیادی دارد، ابلاغ کنیم.
هدایت‌خواه با بیان این که باید این واقعه از طریق مجامع قانونی پیگیری شود، اظهار داشت: معتقدم که دستگاه دیپلماسی ما باید از ابزارهای قانونی خود برای برخورد با این موضوع استفاده کند.
بر اساس این گزارش، اداره رسانه‌های مونیخ (بی‌ال‌ام) (BLM) تحت فشار دولت آلمان، طی تصمیمی غیرقانونی شبکه انگلیسی زبان پرس تی‌وی را از روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت آلمان از ماهواره سس آسترا قطع کرد.
این اقدام که بخشی از کارشکنی‌های غرب برای خاموش کردن صدای شبکه انگلیسی‌زبان ایرانی است، غیرقانونی بوده و خلاف قوانین بین‌الملل است.
به گفته «حمیدرضا عمادی» مدیر اتاق خبر پرس تی‌وی، قطع شدن شبکه پرس تی‌وی از ماهواره سس آسترا از لحاظ فنی با قطع پخش شبکه در انگلستان متفاوت است چرا که کشور انگلستان شبکه پرس تی‌وی را از پخش داخلی خود حذف کرد.
به نظر می‌رسد این امر به دلیل پوشش گسترده ناآرامی‌های مربوط به سیاست‌ها و ریاضت اقتصادی در اروپا به ویژه آلمان و نیز پوشش خبری شهادت مروه الشربینی شهیده حجاب در آلمان است.

برچسب ها:
قطع «پرس تی‌وی» ماهیت آزادی بیان اروپایی ها را روشن کرد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان