پاسخ آیهالله مکارم به حکام بحرین و عربستان

  • شناسه خبر: 290
پاسخ آیهالله مکارم به حکام بحرین و عربستان

حکامی که کشورشان را به صورت قبیله ای اداره می کنند، مدعی ایجاد دموکراسی در سوریه شده اند،حضرت آیت الله مکارم شیرازی با مضحک خواندن ادعای حکام عربستان و بحرین در حمایت از دموکراسی در سوریه، گفت: اینها که در حکومتشان بویی از دموکراسی نبرده اند حالا مدعی دموکراسی برای مردم سوریه شده اند. به […]

خانه » سیاسی » پاسخ آیهالله مکارم به حکام بحرین و عربستان

حکامی که کشورشان را به صورت قبیله ای اداره می کنند، مدعی ایجاد دموکراسی در سوریه شده اند،حضرت آیت الله مکارم شیرازی با مضحک خواندن ادعای حکام عربستان و بحرین در حمایت از دموکراسی در سوریه، گفت: اینها که در حکومتشان بویی از دموکراسی نبرده اند حالا مدعی دموکراسی برای مردم سوریه شده اند.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن تبیین ماهیت و چهره واقعی تمدن غرب، اظهار داشت: از هنگامی که این تمدن روی کار آمده است عده ای شیفته و عاشق آن شده اند و اصرار دارند که ما هم این تمدن و تفکر را اجرا کنیم و یکی از شخصیت های برجسته سیاسی و دینی که من نام او را نمی برم کتابی با عنوان «راه طی شده» نیز در این راستا نوشته است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و رای ۹۸ درصدی مردم در انتخاباتی آزاد به جمهوری اسلامی، ماهیت و چهره غربی ها برملا شده است، گفت: با پیروزی انقلاب همه غربی ها دست در دست هم دادند تا این نظام را نابود کنند و تحمیل جنگ هشت ساله بر علیه ملت ایران در همین راستا بود.

وی با اشاره به خصومت غرب با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اینها چهره خود را نمایان کرده اند و در دوره بیداری اسلامی چهره آنها نمایان تر شده است و هر کجا دیدند بیداری به نفع شان است گفتند بسم الله.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه دست پروردگان غرب نیز مثل خودشان هستند، اظهار داشت: پادشاه بحرین از دست پرورده های اینها است، این فرد اخیرا گفته که به بشار اسد توصیه می کنم گوش به خواسته ملت بدهد. این در حالی است که اکثر مردم سوریه بشار اسد را می خواهند ولو اینکه باید اصلاحاتی صورت دهد.

این مرجع تقلید با مضحک خواندن این گونه ادعاها اضافه کرد: از پادشاه بحرین عجیب تر حکام سعودی هستند که می گویند چرا در سوریه دموکراسی نیست؛ حکامی که حکومت شان بویی از دموکراسی نبرده است و حکومت شان به صورت قبیله ای اداره می شود، می خوهند بروند در سوریه دموکراسی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اهداف این گونه حکومت ها از تحت فشار قرار دادن سوریه، بیان داشت: اینها برای از بین بردن مقاومت لبنان و کمک به رژیم غاصب اسرائیل، سوریه را تحت فشار قرار می دهند.

تمدن انسانی واقعی را باید در اسلام و قرآن جستجو کرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه این نوع حکومت ها نیز همچون غربی ها ماهیت و چهره واقعی خود را نمایان کرده اند، گفت: رژیم غاصب اسرائیل یکی از رژیم هایی است که از تمدن غربی برخاسته است و صریحا برای ترور دانشمندان ما تروریست پرورش می دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: جوانان به ویژه دانشگاهیان عزیز باید ماهیت این تمدن را بدانند، تمدن انسانی را بایستی در اسلام و قرآن جستجو کرد، البته ماهیت اینها نمایان شده و کسی فریب مکر آنها را نمی خورد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: امیدوارم مسلمانان بیدار شوند و تمدن اسلامی را احیا کنند، چراکه غربی ها به نام انسان دوستی و تمدن انسانی جنایت می کنند و امت های مسلمان نباید دنباله روی اینها باشند.

تبیین آثار اعتقاد داشتن به قضا و قدر الهی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی، اظهار داشت: کسی طعم ایمان را نمی چشد و به حقیقت آن نمی رسد مگر اینکه بداند آنچه به او رسیده است ممکن نبوده نرسد و آنچه به او نرسیده ممکن نبوده برسد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در توضیح بیشتر این روایت گفت: از مجموع آیات و روایات استفاده می شود که دو نوع قضا و قدر داریم، نخست قضا و قدر مربوط به لوح محفوظ که تغییر ناپذیر است و دیگری قضا و قدر مربوط به محو و اثبات که مشروط است و علت تامه نیست بلکه تابع شرایط و موانع است.

وی با بیان اینکه قضا و قدر قطعی الهی امکان تخلف ندارد، تصریح کرد: اعتقاد به قضا و قدر الهی آثار و تبعات بسیاری دارد، نخستین اثر آن آرامش فکر و روح انسان و زوال غم و اندوه است، اثر دیگر پرهیز از انتقام جویی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: متاسفانه هستند افرادی که اگر اتفاقی در محیط کار و بازار برای آنها پیش می آید، کاسه و کوزه ها را بر سر دیگران و خانواده هایشان می شکنند و همه چیز را به هم می ریزند و آرامش را از دیگران می گیرند. حرص نخوردن اثر دیگر اعتقاد داشتن به قضا و قدر الهی است، پرهیز از سوء ظن و متهم نکردن دیگران فایده دیگر داشتن اعتقاد به قضا و قدر الهی است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان