آیت‌الله نوری همدانی: همه اقشار در تحقق شعار سال مسئول هستند

  • شناسه خبر: 2807
آیت‌الله نوری همدانی: همه اقشار در تحقق شعار سال مسئول هستند

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: رهبر انقلاب سال جاری را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند و همگان باید با تلاش و کوشش فراوان در راستای اجرای منویات رهبری گام بردارند. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز […]

خانه » سیاسی » آیت‌الله نوری همدانی: همه اقشار در تحقق شعار سال مسئول هستند

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: رهبر انقلاب سال جاری را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند و همگان باید با تلاش و کوشش فراوان در راستای اجرای منویات رهبری گام بردارند.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس شرکت برق منطقه‌ای قم اظهار کرد: مسئولیت هر فرد در اسلام مورد تاکید فراوانی قرار گرفته است زیرا انسان‌ها موجوداتی تکلیف‌گرا و مسئولیت‌پذیر هستند.

وی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در نهاد آدمی افزود: انسان باید در مقابل این توانایی‌ها، سه نوع مسئولیتی را که بر دوش دارد به درستی انجام دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انسان دارای مسئولیت‌های فردی، اجتماعی و شغلی است که در مورد نخست باید با توجه به استعدادهای فردی به خودسازی بپردازد زیرا به جز انبیای الهی، سایر افراد بشر در ابتدا دارای هیچ‌گونه علمی نیستند.

وی نخستین اصل در راه خودسازی را بهره‌مندی از علوم مختلف دانست و گفت: دومین گام در این زمینه ایمان و اعتقاد همراه با جهان‌بینی الهی و اسلامی است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آیات قرآن مجید در این زمینه عنوان داشت: آدمی باید درباره آغاز خلقت خود تفکر کرده و علاوه بر این به عوامل و اسباب زندگی روزانه خویش نیز توجه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم تفکر در این زمینه را موجب رسیدن انسان به توحید دانست و تصریح کرد: قرآن از بشر می‌خواهد که درباره نعمت‌های گوناگون الهی از جمله گیاهان، حیوانات و سایر موجودات تفکر کنند ضمن اینکه در آسمان‌ها نیز ستارگان و سیارات زیادی در مدارهای مخصوص به خود در گردش هستند که می‌توانند موضوع تفکر انسان واقع شوند.

وی ادامه داد: اصل سوم، تقوا و تعهد است زیرا انسان باید به طور عملی دارای تقوا بوده و وظایف خود را در این خصوص انجام دهد ضمن اینکه خودسازی مقدمه ساختن اجتماع بوده و می‌توان خودسازی را نخستین گام در حوزه مسئولیت‌پذیری دانست.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی انسان‌ها گفت: در این زمینه مرزهای جغرافیایی ملاک نبوده و مسلمانان باید به فکر هم‌کیشان خود در سراسر جهان باشند.

این مرجع تقلید بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر و نیز ایجاد یک نظام حکومتی صحیح اسلامی از جمله وظایف مسلمانان است.

وی با اشاره به تکلیف مردم ایران در مقابل شهدا ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران با خون شهدای گرانقدر این سرزمین به پیروزی رسید بنابراین همه ما در مقابل آنها دارای مسئولیت هستیم.

آیت‌الله نوری همدانی به سفرهای داخلی و خارجی خود پس از فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: طی این سفرها، جلسات متعددی با اقشار مختلف مردم برگزار شد تا درک صحیحی از فرهنگ انقلاب در میان مردم ایجاد شود.

استاد حوزه علمیه قم مسئولیت سنگینی را متوجه مردم ایران در مقابل انقلاب و نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: سومین مسئولیتی که بر دوش هر فرد قرار دارد، شغل وی است زیرا جامعه این شغل را به عنوان یک امانت در اختیار شخص گذاشته است.

وی خواستار برخورد صحیح و خوشرفتاری با ارباب رجوع شد و گفت: امام خمینی(ره) نیز همواره تاکید می‌فرمود که باید قدر مردم ایران را دانست و در هر حوزه‌ای، تنها به خدمت‌رسانی مشغول شد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) در خصوص اهمیت توجه به کوخ‌نشینان و مستضعفان عنوان داشت: حسن اخلاق و تواضع در زمینه خدمت‌رسانی به مردم دارای اهمیت فراوانی بوده و خدمت به آنها افتخاری عظیم است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب سال جاری را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند و باید توجه داشت که هر شغل و سمتی در این کشور از توفیقات الهی بوده و همگان باید با تلاش و کوشش فراوان در راستای اجرای منویات رهبری گام بردارند.

وی با اشاره به سیاست قوی خارجی و داخلی جمهوری اسلامی گفت: دشمنان سعی می‌کنند از نظر اقتصادی ضرباتی را به ملت ایران وارد کنند بنابراین رهبر فرزانه ایران با هوشمندی بسیار، سال جدید را سال تولید ملی و حمایت از کار ایرانی معرفی کرده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی بیداری اسلامی را از جمله عوامل ضربه به استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: همه مسلمانان باید با تلاش و کوشش فراوان در راه اعتلای اسلام گام بردارند.

برچسب ها:
آیت‌الله نوری همدانی: همه اقشار در تحقق شعار سال مسئول هستند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان