حکم قاضی آمریکایی علیه ایران در رابطه با انفجار ۱۹۸۳ بیروت

  • شناسه خبر: 2616
حکم قاضی آمریکایی علیه ایران در رابطه با انفجار ۱۹۸۳ بیروت

در حالی که ایران هر گونه دست داشتن در انفجار مقر نظامیان آمریکا در سال ۱۹۸۳ در لبنان را رد می کند یک قاضی آمریکایی حکم داد ۴۴.۶ میلیون دلار از سوی ایران به عنوان خسارت به مدعیان قربانی این حادثه پرداخت شود. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس به نقل از آسوشیتدپرس، یک قاضی […]

خانه » اقتصادی » حکم قاضی آمریکایی علیه ایران در رابطه با انفجار ۱۹۸۳ بیروت
در حالی که ایران هر گونه دست داشتن در انفجار مقر نظامیان آمریکا در سال ۱۹۸۳ در لبنان را رد می کند یک قاضی آمریکایی حکم داد ۴۴.۶ میلیون دلار از سوی ایران به عنوان خسارت به مدعیان قربانی این حادثه پرداخت شود.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس به نقل از آسوشیتدپرس، یک قاضی فدرال آمریکا ایران را به دست داشتن در حادثه بمب گذاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در لبنان متهم کرد.

در سال ۱۹۸۳ انفجاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت رخ داد که طی آن ۲۴۱ نظامی این کشور کشته شدند. ایران هر گونه مداخله در این حادثه را رد کرده است.
بر اساس این گزارش رویس لامبرث قاضی آمریکایی ایران را به پرداخت ۴۴.۶ میلیون دلار خسارت به کسانی که قربانی این حادثه محسوب می شوند محکوم کرده است.دو نفر از شاکیان این پرونده که در جریان این حادثه زخمی شده اند می توانند هر یک ۶.۷ میلیون دلار به عنوان خسارت دریافت کنند.
در عین حال مشخص نشده است این مبلغ از کجا تامین می شود. احکام دادگاه های هر کشور جنبه داخلی دارد و کشورهای دیگر ملزم به اجرای آن نیستند.
محافل صهیونیستی و ضد ایرانی با هدف دست اندازی به دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا دعاوی حقوقی متعددی را در محاکم آمریکایی مطرح کرده اند که البته تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده اند.
برچسب ها:
حکم قاضی آمریکایی علیه ایران در رابطه با انفجار 1983 بیروت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان