بی بی سی: انتقاد آیت الله مکارم از سخنان احمدی‌نژاد درباره فردوسی* سند

  • شناسه خبر: 2585
بی بی سی: انتقاد آیت الله مکارم از سخنان احمدی‌نژاد درباره فردوسی* سند

بی بی سی: آیت‌الله مکارم شیرازی بدون نام بردن از محمود احمدی نژاد گفت: خوب است که این افراد مراقب سخنان خود باشند و بدانند که این گونه سخنان چه آثار شومی دارد. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  جام نیوز سایت بی بی سی روز پنجشنبه ۲۹ مارس ۱۰ فروردین با انعکاس انتقادهای آیت الله […]

خانه » سیاسی » بی بی سی: انتقاد آیت الله مکارم از سخنان احمدی‌نژاد درباره فردوسی* سند
بی بی سی: آیت‌الله مکارم شیرازی بدون نام بردن از محمود احمدی نژاد گفت: خوب است که این افراد مراقب سخنان خود باشند و بدانند که این گونه سخنان چه آثار شومی دارد.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  جام نیوز سایت بی بی سی روز پنجشنبه ۲۹ مارس ۱۰ فروردین با انعکاس انتقادهای آیت الله مکارم شیرازی از احمدی نژاد نوشت: «آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان، با انتقاد از سخن محمود احمدی نژاد که گفته بود “فردوسی مکتب پیامبر اسلام را نجات داده”، گفت که این سخن “ظلم بزرگی است به علمایی که از ابتدا تا امروز به دنبال حفظ مکتب اسلام و تشیع بوده و هستند.”»
بی بی سی در ادامه به نقل از خبرگزاری مهرافزود: «وی در درس خارج فقه خود در قم گفت: ” یعنی شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی، شهید اول و شهید ثانی که سال‌ها زندان را تحمل کرده و خونشان نیز در این راه ریخته شده است،‌ اسلام را نجات نداده‌اند و فردوسی آن را نجات داده است.”»
محمود احمدی‌نژاد روز شنبه ۵ فروردین، ۲۵ مارس، در جمع ایرانیان مقیم تاجیکستان شاهنامه فردوسی را “توحید نامه” خوانده و گفته بود که فردوسی، شاعر ایرانی، “مکتب پیامبر اسلام را نجات داده است”.
احمدی نژاد گفته بود که ملت ایران پس از پذیرش اسلام مشاهده کردند که امویان و عباسیان “که بویی از راه و مرام پیامبر” نبرده بودند، بر ملت ایران حاکم شده و “شخصیت ملت را تحقیر و استعدادهایشان را لگد مال کردند” و در این شرایط این فردوسی بود که هویت موحد، عدالت خواه، آزادی طلب و انسانی ملت ایران را مجددا احیا کرد.
این مرجع تقلید شیعیان با بیان این که خود فردوسی نیز چنین عبارتی را تکذیب می‌کند، اظهار داشتند: فردوسی گفته است که «بسی رنج بردم بدین سال سی//عجم زنده کردم بدین پارسی»؛ خود او می‌گوید که با تلاش‌های زیادی که در این سی سال متحمل شده‌ام، زبان فارسی را زنده کرده‌ام. بنابراین، این که گفته می‌شود، فردوسی مکتب پیامبر اسلام(ص) را نجات داده است،‌ ضدگفته او است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که مشخص نیست این‌ها چه هدفی دارند، خاطرنشان کردند: برخی می‌گویند که هدف از مطرح کردن این حرف‌ها، این است که با روحانیت مبارزه کنند و نقش آن را کم‌رنگ نمایند،‌ همچنین گفته می‌شود که هدفشان قرار دادن مکتب ایرانی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران است تا ما را از سایر کشورهای اسلامی جدا سازند.
ایشان خاطرنشان کردند: در شرایطی که با بیداری اسلامی، ارتباط ما با کشورهای اسلامی بیشتر و قوی‌تر می‌شود؛ باید دقت بیشتری داشته باشیم. خوب است که این افراد، مراقب سخنانشان باشند و بدانند که این گونه سخنان، چه آثار شومی درپی دارد.

برچسب ها:
بی بی سی: انتقاد آیت الله مکارم از سخنان احمدی‌نژاد درباره فردوسی* سند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان