کشورهای عضو بریکس: تحریم های آمریکا علیه ایران را نمی پذیریم

  • شناسه خبر: 2531
کشورهای عضو بریکس: تحریم های آمریکا علیه ایران را نمی پذیریم

روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی پنج عضو گروه ‘بریکس’ اعلام کردند: با وجود تحریم های آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران، روابط تجاری با این کشور نفت خیز (ایران) را کاهش نمی دهند. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  ایرنا، این موضوع امروز پنجشنبه در دیدار وزرای تجارت کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و […]

خانه » سیاسی » کشورهای عضو بریکس: تحریم های آمریکا علیه ایران را نمی پذیریم
روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی پنج عضو گروه ‘بریکس’ اعلام کردند: با وجود تحریم های آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران، روابط تجاری با این کشور نفت خیز (ایران) را کاهش نمی دهند.
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  ایرنا، این موضوع امروز پنجشنبه در دیدار وزرای تجارت کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی (اعضای بریکس) در آغاز این اجلاس در دهلی نو به بحث گذاشته شد.
‘آنانند شرما’ وزیر تجارت و صنعت هند در کنفرانس رسانه ای مشترکی با سایر وزرای تجاری بریکس، در این باره گفت: همه اعضای بریکس عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند و به قوانین سازمان ملل احترام می گذارند. سازمان ملل کشورها را از تجارت کالاهای ضروریبا ایران منع نکرده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه ایران منبع انرژی مهمی به شمار می رود، افزود: بالا رفتن قیمت نفت فشار مالی زیادی بر هند وارد ساخته است. بنابر این ما نگاه عملی به موضوعات داریم و در چارچوب راه حل سازمان ملل متحد رفتار می کنیم.
‘چن دمینگ’ وزیر تجارت چین نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که این کشور مجبور به تبعیت از هیچ قانون داخلی و قوانین کشور خاصی نیست.وی افزود: افزایش قیمت نفت خام تاثیر منفی بر کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی) و همچنین اقتصاد جهانی خواهد داشت.هند ۱۲ درصد و چین ۲۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کنند.سران کشورهای عضو گروه ‘بریکس’ (BRICS) در اجلاس پنجشنبه ۱۰ فروردین در دهلی نو، موضوعات مهمی چون تحولات سوریه، ایران و بحران اروپا را بررسی می کنند.
بریکس از پنج اقتصاد در حال ظهور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل می شود. قرار است رهبران این کشورها در جریان اجلاس ‘بیانیه دهلی’ را صادر کنند که خلاصه ای از موقعیت های آنان را در شرایط به سرعت در حال تغییر منطقه در برمی گیرد.
برچسب ها:
كشورهای عضو بریكس: تحریم های آمریكا علیه ایران را نمی پذیریم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان