ایران و ترکیه می‌توانند معضلات پیچیده منطقه را سامان دهند

  • شناسه خبر: 2526
ایران و ترکیه می‌توانند معضلات پیچیده منطقه را سامان دهند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و ترکیه با همکاری نزدیک می‌توانند بسیاری از معضلات و مشکلات پیچیده منطقه را سامان دهند. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از (ایسنا)، علی لاریجانی بعد از ظهر چهارشنبه ـ ۹ فروردین ـ در دیدار نخست‌وزیر ترکیه و هیات‌عالی رتبه همراه با اشاره به چشم‌انداز تحولات منطقه تاکید کرد: نباید […]

خانه » سیاسی » ایران و ترکیه می‌توانند معضلات پیچیده منطقه را سامان دهند
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و ترکیه با همکاری نزدیک می‌توانند بسیاری از معضلات و مشکلات پیچیده منطقه را سامان دهند.
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از (ایسنا)، علی لاریجانی بعد از ظهر چهارشنبه ـ ۹ فروردین ـ در دیدار نخست‌وزیر ترکیه و هیات‌عالی رتبه همراه با اشاره به چشم‌انداز تحولات منطقه تاکید کرد: نباید اجازه داد در فضای کنونی خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی مخدوش شود.
وی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های دوستانه فی‌مابین دو کشور به‌ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: باید از همه امکانات و ظرفیت‌های وسیع دو کشور برای توسعه و گسترش همه‌جانبه مناسبات برادرانه فی ما بین بهره گرفت و باید تلاش کرد که تسهیلات لازم جهت گسترش روابط اقتصادی ـ تجاری فی ما بین فراهم شود.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه، همکاری‌های پارلمانی دو کشور را پشتوانه مهمی برای توسعه روابط دوجانبه دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی حامی گسترش همه‌جانبه روابط برادرانه دو کشور است.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع استقرار سامانه دفاع موشکی ناتو در خاک ترکیه ابراز اطمینان کرد که با رایزنی‌ها و مشورت‌های نزدیک دو کشور این موضوع حل شود.
بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان ـ نخست‌وزیر ترکیه ـ نیز در این دیدار با سازنده و مفید خواندن مذاکرات خود با مقامات عالی‌رتبه کشورمان تصریح کرد: مناسبات ایران و ترکیه ریشه در تاریخ طولانی و اشتراکات عمیق فرهنگی ـ دینی دو ملت دارد.
وی در ادامه بر آمادگی کشورش برای توسعه همه‌جانبه مناسبات برادرانه با ایران به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی ـ تجاری و منطقه‌ای تاکید کرد و یادآور شد: نباید به کسانی که می‌خواهند به روند رو به توسعه همکاری‌های برادرانه ایران و ترکیه ضربه بزنند، اجازه فعالیت داد.
به گزارش ایسنا، طرفین در این دیدار همچنین درباره چشم‌انداز تحولات منطقه به‌ویژه اوضاع سوریه و عراق، پس از گفت‌وگو و تبادل نظر توافق کردند که به رایزنی‌ها و مشورت‌های نزدیک خود در قبال خواست منطقه ادامه دهند.
برچسب ها:
ايران و تركيه مي‌توانند معضلات پيچيده منطقه را سامان دهند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان