خواب خوش دسترسی به پول نقد در تعطیلات نوروزی

  • شناسه خبر: 2522
خواب خوش دسترسی به پول نقد در تعطیلات نوروزی

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری فارس: در ایام تعطیلات نوروزی که نیاز مردم به نقدینگی و مسافرت‌های نوروزی نیز افزایش می‌یابد، یافتن دستگاه‌ خودپرداز سالم و دارای پول نقد کافی تبدیل به خواب و رویا شده است. فارس از قم، هیچ چیز بدتر از این نیست که در یک روز تعطیل بخواهید برای تهیه […]

خانه » اجتماعی » خواب خوش دسترسی به پول نقد در تعطیلات نوروزی
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری فارس: در ایام تعطیلات نوروزی که نیاز مردم به نقدینگی و مسافرت‌های نوروزی نیز افزایش می‌یابد، یافتن دستگاه‌ خودپرداز سالم و دارای پول نقد کافی تبدیل به خواب و رویا شده است.

فارس از قم، هیچ چیز بدتر از این نیست که در یک روز تعطیل بخواهید برای تهیه کالای مورد نیاز راهی فروشگاه و یا محل فروش آن کالا شوید و باز بدتر از این نیز یافت نمی‌شود که پول نقد به همراه نداشته باشید و باید از دستگا‌ه‌های خود پرداز مبلغ مورد نیاز خود را تهیه کنید و به دنبال تمام عجله و اضطرابی که برای تهیه آن کالای مورد نظر و هرچه زودتر رسیدن به منزل دارید با این جمله مواجه شوید که دستگاه قادر به پرداخت مبلغ درخواستی نیست….

* خودپردازها ابزار ارتباطی هستند یا انفعالی
صف‌های طولانی که ایجاد می‌شود، همه اعتراض می‌کنند خودشان هم نمی‌دانند به طولانی شدن صف‌ها اعتراض می‌کنند یا کلافگی‌شان به این دلیل است که مدتی دنبال دستگاه خودپرداز در خیابان‌ها بالا و پایین رفتند و حالا که یک دستگاه سالم پیدا کرده‌اند باید در صف بایستند …
دستگاه خودپرداز (ATM) یکی از ابزارهای ارتباطی است که امکان دسترسی به تبادلات مالی در محیط‌های عمومی و بدون نیاز به نیروی انسانی یا کارمند بانک را برای کاربران یک موسسه مالی ایجاد می‌کند، سریع بودن و دریافت راحت پول از حساب بانکی از ویژگی‌های این ابزار ارتباطی است.
یکی از اصلی‌ترین دلایل ورود این سیستم به کشور و نهادینه شدن بهره‌مندی از آن در میان مردم نیز این بود که میزان مراجعه به بانک‌ها کاسته و از ظرفیت‌های آن در ساعات تعطیلی بانک‌ها استفاده شود.
برداشت وجه، انتقال وجه، دریافت صورت حساب، قابلیت پرداخت قبوض، تغییر رمز کارت، مشاهده مبلغ موجودی حساب و … از انواع خدمات قابل ارائه توسط دستگاه‌های خودپرداز است که فرد در ایام تعطیل و یا ساعاتی که از خدمات بانکی خبری نیست با مراجعه به دستگاه خودپرداز نسبت به رفع مشکل خود اقدام می‌کند.
* کارت الکترونیک، بودن یا نبودن مسئله این است
حبیب سلمانی که به گفته خود هرچه خودپرداز در خیابان‌ها دیده یک سری زده است تا مبلغ مورد نیازش را تهیه کند، اضافه‌ می‌کند: یک ساعت و نیم است که خیابان‌ها را بالا و پایین می‌کنم تا یک دستگاه سالم پیدا کنم حالا هم که دستگاه سالم است، موجودی ندارد.
وی با کلافگی می‌گوید: این همه در تلویزیون می‌گویند به جای پول نقد از کارت‌های الکترونیک استفاده کنیم خب با این وضعیت خرابی دستگاه‌ها و نبود وجه می‌توان این کار را کرد؟
خانمی که بسته‌های خریدش را کنار دستگاه خودپرداز روی زمین قرار داده و چندین بار کارتش را داخل دستگاه امتحان کرده است، می‌گوید: گفته بودند که مردم در ایام تعطیل مشکلی برای تهیه وجه مورد نیاز ندارند، پس چه شد؟
وی ادامه می‌دهد: این دستگاه‌ها در ایام تعطیل پاسخگوی نیاز مالی مردم بوده، اما اغلب خراب هستند و یا پول کافی ندارند.
* رفع مشکل خودپردازها در عرض نیم الی یک ساعت
مدیر شعب بانکی ملی استان قم با بیان اینکه تمام دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های دولتی و خصوصی در ایام تعطیلات فعال هستند، می‌گوید: این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه زیر نظر ناظران استانداری و فرمانداری فعالیت می‌کنند «آن کال» نیز هستند.
علی‌اکبر حلاجیان تصریح می‌کند: شماره تلفن‌هایی در بالای هر خودپرداز وجود دارد که مراجعه‌کنندگان می‌توانند به‌صورت تلفنی مشکلات خودپردازها را گزارش کنند و با دریافت مشکل از طریق این شماره‌ها، بانک‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع اشکال اقدام خواهند کرد.
به گفته وی، مشکلات فنی دستگاه‌های خودپرداز و اتمام نقدینگی آن در عرض نیم الی یک ساعت برطرف می‌شود اما برخی نواقص فنی به گونه‌ای است که شعبه نمی‌تواند کاری انجام دهد و باید اصلاح در سطح بالاتری صورت گیرد.
 * مسافران نوروزی، بفرمایید صف‌های طولانی دستگاه‌های خودپرداز
با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی همانند هر سال، میزان نیاز مردم به نقدینگی افزایش یافته و مراجعه افراد در ساعات مختلف شبانه‌روز برای دریافت وجه به بانک‌ها و در صورت تعطیلی آن به دستگاه‌های خودپرداز افزایش پیدا می‌کند.
۳۶۵ خودپرداز در قم نصب شده است که این تعداد مربوط به ۱۳ بانک دولتی و نیمه دولتی زیر نظر شورای هماهنگی‌ بانک‌های استان بوده و به جز خودپردازهای بانک‌های خصوصی است.
با توجه به زائرپذیری شهر قم و ورود میلیون‌ها مسافر به این استان نیاز به دستگاه‌های خودپرداز سالم با نقدینگی شبانه‌روزی یکی از مباحثی است که مورد توجه مسئولان قرار دارد.
 * نقدینگی دستگاه‌های خودپرداز، آری یا خیر
معاون برنامه‌ریزی استانداری قم در مراسم آغاز به کار ستاد تسهیلات نوروزی که با حضور استاندار و مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، به افزایش حجم نقدینگی در پایان سال اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده تمام شعب بانک استان تا آخر سال فعالیت خود را بیشتر کرده و تا ساعت ۱۷ هر روز دایر هستند.
سید رضا دهناد که مسئولیت کمیته تنظیم بازار و توزیع ارزاق ستاد تسهیلات نوروزی را نیز بر عهده دارد، با اشاره به فعالیت دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها گفت: تمام این دستگاه‌ها در ایام عید کشیک داشته و ذخیره اسکناس نیز برای آنها انجام شده است.
کارت را درآورد و دوباره امتحان کرد، دوباره همان پیام قبلی «دستگاه قادر به پرداخت مبلغ درخواستی نیست» وقت این را نداشت که مشتی به دستگاه بزند یا گلایه‌ کند، به سمت دستگاه خودپرداز انتهای خیابان حرکت کرد.
برچسب ها:
خواب خوش دسترسی به پول نقد در تعطیلات نوروزی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان