تاکید استاندار کرمان بر تحقق عملی فرمایشات رهبری

  • شناسه خبر: 2395
تاکید استاندار کرمان بر تحقق عملی فرمایشات رهبری

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان ” تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: آحاد مردم و مسوولان باید برای تحقق عملی این فرمایش معظم له بسیج شوند. “اسماعیل نجار”، اولویت سال […]

خانه » آخرین اخبار » تاکید استاندار کرمان بر تحقق عملی فرمایشات رهبری

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان ” تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: آحاد مردم و مسوولان باید برای تحقق عملی این فرمایش معظم له بسیج شوند. “اسماعیل نجار”، اولویت سال ۹۱ را تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد و گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید هوشمندانه، اندیشمندانه و با ظرافت خاص اعلام شده است. وی تصریح کرد: مردم باید از تولیدات داخلی استفاده کنند و تولیدکنندگان نیز کیفیت محصولات را افزایش دهند و این امکان با توجه به ظرفیت و بستر و حضور نخبگان انجام پذیر است.

استاندار کرمان، گفت: دستاوردهای سال ۹۰ گواهی بر این ادعاست که فرزندان ایران زمین می توانند قله های پیشرفت را فتح کنند.

وی افزود: همه باید دولت را برای ایجاد زیر ساخت ها و تولیدات داخلی کمک کنند.

نجار، همچنین به ظرفیت های گوناگون استان کرمان اشاره کرد و گفت: این استان از ظرفیت های بسیار خوبی بویژه در بخش کشاورزی برخوردار است که در این زمینه باید تولیدات کشاورزی و احداث صنایع جنبی را در بخش کشاورزی در سال جدید مورد توجه قرار داد.

استاندار کرمان، افزود: ملت ایران در سال ۹۰ به موفقیت های بزرگی دست یافت و به تبع آن نیز در استان کرمان اقدامات موثری در سال گذشته انجام شد.

وی گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با توجه به موج بیداری اسلامی در جهان و مشارکت بیش از ۷۰ درصدی دیار کریمان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مواردی به شمار می رود که مردم این دیار همراه و همگام با سایر ملت ایران مشارکت داشتند.

نجار، بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمعیت استان کرمان را دو میلیون و ۹۶۱ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: در سال گذشته سند توسعه اشتغال و برنامه پنج ساله توسعه این استان به تصویب نهایی رسید.

استاندار کرمان، با اشاره به فعالیت های سال گذشته در این استان، گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شد که رییس جمهوری در افتتاح پنج هزار واحد مسکونی حضور داشت.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان احداث شده است.

نجار، در مورد ایجاد فرصت های شغلی استان در سال گذشته، گفت: ۶۴ هزار شغل ایجاد شد که تعهد استان در زمینه اشتغال ۸۵ درصد بود.

استاندار کرمان، همچنین به دو سفر انجام شده رییس جمهوری به این استان و افتتاح طرح های مختلف در سال گذشته، اظهار داشت: ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان کرمان در دست انجام است.

وی درباره روند انجام مصوبات سفرهای هیات دولت و رییس جمهوری به استان کرمان، گفت: در زمان حاضر مصوبات دور نخست سفر با ۹۷ درصد، دور دوم با ۸۰ درصد و دور سوم با ۷۶ درصد عملیاتی شده است.

نجار، گفت: سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد.

وی ثبت جهانی باغ شاهزاده کرمان را از دیگر رویداهای خوب سال گذشته در استان برشمرد و افزود: آیین ثبت جهانی با حضور رییس جمهوری در کرمان برگزار شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر بازسازی مناطق تاریخی استان بویژه ارگ قدیم بم همچنین مدارک ثبت جهانی روستای میمند نیز ارسال شد.

استاندار کرمان، ساماندهی نیروهای انسانی و تبدیل وضعیت ۵۰۰ نفر نیرو، اصلاح ساختار ساختمانی برخی دستگاه های اجرایی و آموزش تخصصی برای کارکنان را از مواردی برشمرد که در سال گذشته در این استان در حوزه منابع انسانی، آموزش و فناوری رخ داده است.

نجار، با اشاره به برگزاری هشت مانور انتظامی در استان کرمان در سال گذشته، گفت: در این چارچوب، ۷۰ نفر از اشرار حذف شدند.

وی افزود: استان کرمان در سال گذشته بیش از ۳۳ درصد افزایش امنیت داشته است.

استاندار کرمان، اظهار داشت: تاکنون ۷۰ هزار هکتار از مزارع استان کرمان به آبیاری تحت فشار مجهز شده که ۳۵ هزار هکتار آن در دولت نهم و دهم بوده است.

وی گفت: سال گذشته ۳۱ طرح اشتغالزایی تایید و برای پرداخت ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی معرفی شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان