غلامحسین توکلی عنوان کرد:توجه به طرح حفظ قرآن در مراکز آموزش درجه‌داری و سربازی ناجا

  • شناسه خبر: 2197
غلامحسین توکلی عنوان کرد:توجه به طرح حفظ قرآن در مراکز آموزش درجه‌داری و سربازی ناجا

  به گزارش خبرنگارخانه خشتی ازخبرگزاری ایکناحجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین توکلی، معاون تربیت و آموزش عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با بیان این مطلب گفت: بر طبق تدبیر مقام معظم رهبری در ابلاغ تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، خوشبختانه نیروی انتظامی گام‌های اساسی را تاکنون برداشته است و این تلاش‌ها در […]

خانه » آخرین اخبار » غلامحسین توکلی عنوان کرد:توجه به طرح حفظ قرآن در مراکز آموزش درجه‌داری و سربازی ناجا

 

به گزارش خبرنگارخانه خشتی ازخبرگزاری ایکناحجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین توکلی، معاون تربیت و آموزش عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با بیان این مطلب گفت: بر طبق تدبیر مقام معظم رهبری در ابلاغ تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، خوشبختانه نیروی انتظامی گام‌های اساسی را تاکنون برداشته است و این تلاش‌ها در سال ۱۳۹۱ بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تاکنون دو مراسم تکریم حافظان قرآن کریم نیروی انتظامی را در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ برگزار کردیم تا حافظان قرآن کریم مورد تشویق قرار گیرند و دیگر عزیزان نیز به سوی حفظ قرآن کریم ترغیب شوند، همچنین اختتامیه آزمون حافظان سال ۹۰ را روز چهار شنبه ۱۰ اسفندماه سال گذشته برگزار شد.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی اظهار کرد: در این مراسم از هزار و ۶۸۰ حافظ یک جزء و ۲۴۱ نفر حافظ پنج جزء، ۱۰۴ نفر حافظ ۱۰ جزء، ۴۴ نفر حافظ ۲۰ جزء و ۵۳ نفر حافظ کل قرآن کریم تجلیل و تقدیر شد.

حجت‌الاسلام توکلی تصریح کرد: بر اساس مصوبه نیروی انتظامی به حافظان یک جزء قرآن کریم پانصد هزار تومان، حافظان پنج جزء قرآن کریم یک میلیون تومان، حافظان ۱۰ جزء قرآن کریم دو میلیون تومان، حافظان بیست جزء قرآن کریم سه میلیون تومان و حافظان کل قرآن کریم پنج میلیون تومان اهدا می‌شود.

وی گفت: در زمینه حفظ تخصصی قرآن کریم شش محیط خدمتی در ناجا به عنوان شروع کار در دستور کار قرار داده‌ایم، از جمله دانشگاه علوم انتظامی، چهار پادگان درجه‌داری نیروی انتظامی در شهرهای: اصفهان، مشهد، کرج و چالوس و یگان ویژه پاسداران ناجا این امر مهم را بر عهده دارند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی عنوان کرد: در راستای افزایش حافظان قرآن کریم در سال ۱۳۹۱ مراکز آموزش درجه‌داری و مراکز آموزش سربازی مورد توجه قرار خواهند گرفت و برای این عزیزان یک برنامه بلند مدت پنج ساله تنظیم شده تا این کار به صورت مستمر انجام شود و این امر باعث می‌شود که افرادی که دوره‌های خود را در این مراکز می‌گذرانند، حافظ قرآن کریم شوند.

حجت‌الاسلام توکلی بیان کرد: یکی از شرایط استخدام در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تسلط بر روخوانی قرآن کریم است، منظور از این شرط این است که فرد متقاضی بتواند از روی قرآن بدون غلط بخواند و تا قبل از این که این عزیزان دوره پیمانی را تمام کنند، باید به سمت روان‌خوانی قرآن حکیم حرکت کنند.

وی اظهار کرد: در زمینه آموزش ترجمه و درک مفاهیم قرآن کریم یک برنامه قوی و الزامی برای کارکنان نیروی انتظامی وجود دارد، این طرح با عنوان «طرح نور» در تمامی یگان‌های سراسر کشور در حال اجرا است، این طرح برای تسلط کارکنان ناجا بر ترجمه قرآن کریم اجرایی شده است.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی تصریح کرد: طبق آئین‌نامه‌ای که مصوب ستاد کل نیروهای مسلح است و در ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اجرا می‌شود، برای فعالان قرآنی ارشدیت‌هایی از سه ماه تا یک درجه کامل در نظر گرفته می‌شود و همین امر باعث تشویق و ترغیب کارکنان نیروهای مسلح می‌شود، هر چند فعالان قرآنی برای ارشدیت به فعالیت‌های قرآنی روی نمی‌آورند، بلکه برای رضای خداوند متعال این امر مهم را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام توکلی گفت: در کنار این آئین‌نامه برای فعالان قرآنی معافیت از انتقالات، پاداش‌های نقدی و … در نظر گرفته شده است، همچنین برای فهم آیات کریمه قرآن طرحی در ناجا شروع شده که ترجمه قرآن کریم به شیوه بسیار ساده آموزش داده می‌شود، در این شیوه با آموختن ترجمه کلمات قرآنی به صورت پله پله به قرآن‌آموز آموزش داده می‌شود.

وی عنوان کرد: برای این طرح سه جلد کتاب از علامه محدث به قرآن‌آموزان معرفی شده و تا امروز بالغ بر ۵۴ هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی بحث ترجمه قرآن را گذرانده‌اند و به لطف خدا بقیه نیروها نیز این طرح را باید پشت سر گذارند و طبق برنامه باید تمام کارکنان نیروی انتظامی در طی مدت چهار سال دوره ترجمه قرآن کریم را بگذرانند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی بیان کرد: در آموزشگاه‌های درجه‌داری نیروی انتظامی واحد ترجمه قرآن کریم جزء برنامه درسی قرار گرفته است و همه کسانی که از آموزشگاه‌های درجه‌داری فارغ‌التحصیل می‌شوند، به ترجمه قرآن کریم مسلط هستند و این کار بسیار ارزنده و بزرگی است که در نیروی انتظامی در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام توکلی گفت: از دیگر طرح‌های قرآنی ناجا که در سال ۱۳۹۱ برگزار خواهد شد، طرح «تفسیر موضوعی قرآن کریم» است، این طرح به صورت ۲۰ جلسه فشرده در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و در این راستا موضوعاتی از قرآن مورد توجه قرار گرفته که نقاط آسیب پلیس محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در انتهای این طرح آزمون برگزار می‌شود تا میزان فراگیری کارکنان را محاسبه کنیم و بر طبق این محاسبات طرح جامع تفسیر موضوعی قرآن را برای تمام کارکنان نیروی انتظامی طراحی خواهیم کرد تا این عزیزان در ماموریت‌های اداری از تفاسیر قرآنی استفاده کنند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی اظهار کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در کشور روند صعودی پیدا کرد و پلیس به خاطر تماس مستقیم با آحاد مردم در این زمینه پیش‌قدم بوده و تاکنون گام‌های اساسی برداشته، اما در این راستا کارهای بیشتری باید انجام شود تا به وضعیت مطلوب نزدیک شویم.

 
برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان