اسلام آزادترین دین است/ آزادی مذهبی در ایران واضح و قابل مشاهده است

  • شناسه خبر: 216
اسلام آزادترین دین است/ آزادی مذهبی در ایران واضح و قابل مشاهده است

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری مهر: یک هنرمند تازه مسلمان شده گفت: به نظر من دین مبین اسلام یکی از آزادترین دین‌های جهان به شمار می‌رود و در واقع معنای این دین تسلیم شدن در برابر خداوند است. شان استون در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه دانشجوی رشته تاریخ است و […]

خانه » اجتماعی » اسلام آزادترین دین است/ آزادی مذهبی در ایران واضح و قابل مشاهده است

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری مهر: یک هنرمند تازه مسلمان شده گفت: به نظر من دین مبین اسلام یکی از آزادترین دین‌های جهان به شمار می‌رود و در واقع معنای این دین تسلیم شدن در برابر خداوند است.
شان استون در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه دانشجوی رشته تاریخ است و با ادیان مختلف آشنایی دارد گفت: من در خانواده‌ای زندگی می‌کنم که از یک طرف یهودی و از طرف دیگر مسیحی است، لذا برای من اینکه حضرت محمد(ص) را به عنوان یک پیامبر قبول کنم بسیار ساده است.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام رابطه خدا با انسان را بسیار زیبا توضیح می‌دهد و در واقع در این دین یک رابطه مستقیم میان خداوند و انسان وجود دارد که این امر موضوعی زیبا و قابل توجه است.

این هنرمند تازه مسلمان شده در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در واقع اسلام دینی است که با واسطه آن می‌توانی در قلب خود خداوند را بپذیری و این امر نیازمند هیچ واسطه ای چون کشیش و …. نیست.

استون تصریح کرد: اسلام آزادترین دین است و در واقع دین تسلیم شدن در برابر خداوند است.

معنویت اسلام جذب کننده است

استون در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه “ویژگی برجسته‌ای که در اسلام مشاهده کردید چیست” پاسخ داد: در کشورهای مسلمان یک حالت مذهبی و زیبایی قابل مشاهده است که این ویژگی انسان را به سمت خودش می‌کشد.

وی از دیگر نکات مثبت در دین اسلام را در برگزاری مراسمات معنوی دانست و گفت: در دین مسیح، مسیحیت هفته‌ای یک بار به کلیسا می‌رود اما در دین مبین اسلام مردم روزانه و هر به چند ساعت دعا و نماز می‌خوانند.

تحقیق در میان ادیان الهی ضروری است

این هنرمند تازه مسلمان شده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انسان باید همواره در طول زندگی خود تحقیق و تفحص کند گفت: در واقع زندگی یک تحقیق دائمی است و انسان باید دائما سیر و سلوک و جستجو کند و در نتیجه در خصوص اسلام نیز من باید بیشتر جستجو کنم و یاد بگیرم.

وی در پاسخ به اینکه اکنون که به دین مبین اسلام گرایش پیدا کرده است دارای چه حسی است گفت: چند روز پیش به این نتیجه رسیدم که باید مسلمان شوم البته این امر و حس در گذشته ایجاد شده بود و یک حالت روحانی قابل توجه است.

وی با اشاره به حضورش در محضر حضرت آیت الله ناصری در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه در زمان بیان شهادین چه حسی داشت نیز اظهار داشت: لحظه‌ای که به دین مبین اسلام مشرف شدم تجربه‌ای روحانی بسیار قابل توجه بود و در واقع در آن زمان به یک انرژی مثبت، پاک و دست یافتم.

همه انبیاء در یک خط و مسیر هستند

استون در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هدف همه انبیاء الهی مشترک است ادامه داد: در واقع حضرت محمد(ص) ادامه دهنده مسیر دیگر انبیاء است و در واقع همه انبیاء در یک خط و امتداد هستند.

آزادی مذهبی در ایران واضح و قابل مشاهده است

این هنرمند تازه مسلمان شده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه وجود آزادی مذهبی در ایران امری واضح و قابل مشاهده است گفت:درایران اقلیتهای مذهبی در کنار یکدیگر کارهای خود را انجام می‌دهندو اگر اختلافی وجود داشته باشد، اختلاف مذهبی نیست بلکه یک نوع اختلاف شخصی است.

نشان حضرت علی (ع) را از دیرباز همراه داشتم

استون در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که چرا نام علی را برای خود برگزیده با نشان دادن شمشیر حضرت علی (ع) که برگردن داشت و بیان اینکه این نشان را از دیرباز و گذشته به همراه داشته گفت: حضرت علی (ع) موسس مکتب شیعه بود، من همیشه شمشیر حضرت علی (ع) را به گردن دارم و گویا این نام از قبل برای من انتخاب شده و تقدیر اینگونه بوده است.

“لا اله الا لله” پیام استون به جهان

استون پیام خود به جهانیان را لا اله الا الله دانست و تصریح کرد: در واقع این پیام همان سنت ادیان الهی است.

به گزارش مهر شان استون مستندساز آمریکایی و فرزند الیور استون فیلمساز معروف آمریکایی است که این مستندساز برای تهیه مستندی در ایران حضور دارد.

پدر شان استون، الیور استون یهودی است و مادر او مسیحی است، استون ۲۷ سال سن دارد و نقشهای کوتاهی را در فیلمهای پدرش بازی کرده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان