عقب‌نشینی از تحریم نفتی نتیجه سیلی ملت ایران بود

  • شناسه خبر: 2142
عقب‌نشینی از تحریم نفتی نتیجه سیلی ملت ایران بود

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات ۱۲ اسفند، گفت: این انتخابات سیلی هشدار‌دهنده‌ای به دشمن بود و یکی از نشانه‌های آن سیلی آب‌دار هم عقب‌نشینی فضاحت‌بار آمریکا در عرصه تحریم‌ها است. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرنگار سیاسی فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز جمعه طی سخنانی در […]

خانه » سیاسی » عقب‌نشینی از تحریم نفتی نتیجه سیلی ملت ایران بود
 امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات ۱۲ اسفند، گفت: این انتخابات سیلی هشدار‌دهنده‌ای به دشمن بود و یکی از نشانه‌های آن سیلی آب‌دار هم عقب‌نشینی فضاحت‌بار آمریکا در عرصه تحریم‌ها است.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرنگار سیاسی فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز جمعه طی سخنانی در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: مأموریت نظام اسلامی اجرای احکام دین است و دین هم فقط به معنای آبادکردن آخرت نیست بلکه ابعاد دیگری همچون برنامه برای زندگی اجتماعی هم هست.

وی با اشاره به موضوع حجاب و عفاف نیز افزود: حجاب و عفاف بی‌تردید حکم خداوند در قرآن مجید است و در واقع بیش از ۱۰ آیه درباره حجاب در قرآن وجود دارد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حجاب در واقع موضوعی فرعی نیست بلکه مسئله‌ای اصلی است؛ امروز اگر کشوری بخواهد با دین مقابله کند، اعلام می‌کند که حجاب در این کشور ممنوع است، از طرفی کشورهایی که می خواهند با دین همراهی کنند، حجاب را در کشورشان جاری می‌کنند.
خاتمی با بیان اینکه حجاب مسئله‌ای شخصی نیست و بی‌حجابی هم گناه بزرگ اجتماعی بوده و به امنیت اخلاقی جامعه ضربه می‌زند، تأکید کرد: ما همه دختران و پسران ایران اسلامی را دوست داریم اما دین می‌گوید که حجاب باید در جامعه جاری باشد.
وی خاطرنشان کرد: این یک تهمت بزرگ به مراجع و علما است که وقتی آنها می‌گویند حجاب، معنایش بگیر و ببند است؛ ما وقتی می‌گوییم حجاب یعنی کار فرهنگی، لذا در این راستا باید مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و احکام دینی اجرا شود.
امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات ۱۲ اسفند، گفت: این انتخابات همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند سیلی هشدار‌دهنده‌ای به دشمن بود و یکی از نشانه‌های آن سیلی آب‌دار هم عقب‌نشینی فضاحت‌بار آمریکا در عرصه تحریم‌ها است چرا که آنها ۱۱ کشور فلاکت زده و بحرانی اروپایی را از این تحریم‌ها مستثنی کردند.
“آمریکایی‌ها کم کم مجبور می‌شوند که بگویند ما غلط کردیم که شما را تحریم کرده‌ایم چرا که اصلا متوجه کار خود نبودیم؛ البته اتحادیه اروپا نیز به همین موضع خواهد رسید البته پیام این عقب‌نشینی این بود که ملت‌های آزاده دنیا باید در مقابل جبهه استکبار بایستند.”
خاتمی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: این نامگذاری شعار نیست بلکه ابتکار رهبر انقلاب و اقدامی کاملا کارشناسی شده و نیاز و اولویت سال را نشان می‌دهد لذا همه باید خود را مخاطب این نامگذاری بدانند.
وی افزود: این نامگذاری موعظه نیست بلکه راهبرد و دستورالعمل است البته تولید باید همراه با اخلاق و معنویت باشد چرا که به هر میزانی که در عرصه تولید اقتصاد رشد می‌کنیم، باید به همان میزان در اخلاق و معنویت هم رشد کنیم چرا که اقتصاد و تولید بدون اخلاق و معنویت برکت پیدا نمی‌کند.
امام جمعه موقت تهران، هدف از نامگذاری امسال را از بین رفتن تورم و ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد که هیچگاه اقتصاد کشوری بدون تولید ملی آباد نخواهد شد.
خاتمی با تاکید بر اینکه دولت باید کار مبارزه با کالای قاچاق را قاطعانه ادامه دهد، گفت: مسئولان و قوای سه‌گانه باید اصل را در استفاده از کالای داخلی و تشویق و حمایت از تولید داخل بگذارند. در عین حال رسانه‌ها و صدا و سیما نیز باید روی عرصه تولید ملی کار کرده و برکات آن را به مردم منتقل کنند تا استفاده از کالای داخلی به ارزش تبدیل شود.
برچسب ها:
عقب‌نشینی از تحریم نفتی نتیجه سیلی ملت ایران بود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان