کشتی جنگی فرانسه وارد بندر “لاگوس” نیجریه شد

  • شناسه خبر: 212
کشتی جنگی فرانسه وارد بندر “لاگوس” نیجریه شد

 در راستای همکاری فرانسه و نیجریه در زمینه آنچه “مبارزه با افراط گرایی و تروریسم” خوانده شد، کشتی جنگی فرانسوی با ۳۰ افسر و ۱۰۵ ملوان فرانسوی، وارد شهر لاگوس نیجریه شد. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری “الیوم السابع”، در چارچوب توافق دو کشور فرانسه و نیجریه برای تقویت همکاری امنیتی و […]

خانه » سیاسی » کشتی جنگی فرانسه وارد بندر “لاگوس” نیجریه شد

 در راستای همکاری فرانسه و نیجریه در زمینه آنچه “مبارزه با افراط گرایی و تروریسم” خوانده شد، کشتی جنگی فرانسوی با ۳۰ افسر و ۱۰۵ ملوان فرانسوی، وارد شهر لاگوس نیجریه شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری “الیوم السابع”، در چارچوب توافق دو کشور فرانسه و نیجریه برای تقویت همکاری امنیتی و بویژه پس از سفر اخیر “آلن ژوپه”، وزیر خارجه فرانسه به نیجریه، کشتی “سیریکو” فرانسه با حدود ۳۰ افسر و ۱۰۵ ملوان فرانسوی، وارد بندر لاگوس نیجریه شد.

بر اساس بیانیه سفارت فرانسه در ابوجا، ورود این کشتی به نیجریه بخش از همکاریهای دو کشور بوده و به دیدار تعدادی از مقامات فرانسوی از نیجریه و دیدار ماه نوامبر گذشته “گودلاک جاناتان”، رئیس جمهور نیجریه از پاریس باز می گردد.

نیجریه مدتی است با افزایش حملات گروه بوکو حرام روبروست و روز گذشته نیز شاهد وقوع انفجاری در منطقه پرجمعیت “اونجیارسارکی” در شهر کادونا بود.

این در حالی است که سخنگوی گروه “بوکو حرام” اخیرا اعلام کرد در صورتیکه دولت نیجریه اعضای این گروه را که از سال ۲۰۰۹ دستگیر شده اند، آزاد کند، این گروه آمادگی آغاز مذاکرات صلح با دولت را دارد.

گروه بوکو حرام در سال ۲۰۰۲ توسط “محمد یوسف” در ایالت “مایدوگوری” تاسیس شد و در سال ۲۰۰۴ به کاما در ایالت یوبه نقل مکان کرد.

بوکو حرام به معنای “آموزش غربی حرام است” یک گروه مسلح نیجریه‌ای است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس غربی و اجرای قوانین اسلامی در ۳۶ ایالت نیجریه است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان