گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب دنیا شد… البته برای یک روز

  • شناسه خبر: 2103
گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب دنیا شد… البته برای یک روز

  همانطور که می دانید همچنان یکه تازی دنیای مرورگرهای اینترنتی در دست اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت بوده و دیگر رقبا چندین سال است که برای تصاحب این جایگاه تلاش می کنند. حال به نظر می رسد که چندی پیش، کروم توانسته برای مدت کوتاهی این عنوان را از آن خود کرده و مزه جایگاه […]

خانه » آخرین اخبار » گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب دنیا شد… البته برای یک روز

 

همانطور که می دانید همچنان یکه تازی دنیای مرورگرهای اینترنتی در دست اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت بوده و دیگر رقبا چندین سال است که برای تصاحب این جایگاه تلاش می کنند. حال به نظر می رسد که چندی پیش، کروم توانسته برای مدت کوتاهی این عنوان را از آن خود کرده و مزه جایگاه اول را بچشد.

StatCounter-browser-ww-daily-20120318-20120318-bar-520x335.jpg

کروم که یکی از رقبای تازه نفس این میدان است، در مدت زمان کوتاهی از رقیب سرسخت خود، یعنی فایرفاکس رد شده و هم اکنون با فاصله کمی بالاتر از او، در مقام دوم مرورگرهای اینترنتی دنیا ایستاده است. و همچنان به تلاش برای برای به زیر کشیدن IE مایکروسافت ادامه می دهد. البته در روز ۱۸ مارس (چهار روز پیش)‌ بالاخره کروم توانست این لحظه به یادماندنی را در تاریخچه اش ثبت کند و به مرورگر اول دنیای وب تبدیل گردد. هر چند که روز بعد مجبور شد این جایگاه را دوباره در اختیار اینترنت اکسپلورر بگذارد و پادشاه یک روزه باشد.

طبق گزارش ها، کروم در این روز توانست درصد کاربر ۳۲‪.‬۷۱ را به نام خود ثبت کند. در حالی که میزان کاربرد اینترنت اکسپلورر تنها ۳۲‪.‬۵ درصد بود و سهم فایرفاکس هم ۲۴‪.‬۸۱ درصد شده بود. این روز تاریخی را سافاری با عدد ۷‪.‬۱۳ درصد و اپرا با ۱‪.‬۸۶ درصد به پایان رساند.

در حال حاضر کروم سهم ۲۵‪.‬۶۹ درصدی از بازار را در اختیار دارد و فایرفاکس به ۲۵‪.‬۲۳ درصد از بازار قانع شده است. IE مایکروسافت هم که زمانی بیش از ۸۰ درصد بازار را در اختیار داشت، هم اکنون در رقابت نزدیکی با این دو، سهم ۴۰‪.‬۶۳ درصدی بازار مرورگرها را در چنگ خود دارد. اما شرکت گوگل با تبلیغ مرورگر کروم در بیلبوردها، پوسترها، برنامه های تلویزیونی، وب سایت ها و همچنین افزایش روز افزون امکانات و سرعت آن، به سختی تلاش دارد که همانند بازار موتورهای جستجوی اینترنتی، به یکه تاز دنیای مرورگرهای وب تبدیل شود.

پیش بینی شما در خصوص نتایج این رقابت نفس گیر چیست؟

به نقل از نارنجی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان