از هر ۱۰ نفر مبتلا به سرطان ریه ۹ نفر آنان مصرف کننده دخانیات بوده اند

  • شناسه خبر: 20909
از هر ۱۰ نفر مبتلا به سرطان ریه ۹ نفر آنان مصرف کننده دخانیات بوده اند

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیش از ۴۵% ایرانیان در محل کار یا خانه خود در معرض مستقیم دود سیگار قرار دارند . دکتر نادعلی مهدی پور در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی افزود: اعتیاد به نیکوتین سنگین ترین ، پرعارضه ،  پر هزینه ترین و مرگبارترین اعتیاد شناخته […]

خانه » آخرین اخبار » از هر ۱۰ نفر مبتلا به سرطان ریه ۹ نفر آنان مصرف کننده دخانیات بوده اند

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیش از ۴۵% ایرانیان در محل کار یا خانه خود در معرض مستقیم دود سیگار قرار دارند .

دکتر نادعلی مهدی پور در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی افزود: اعتیاد به نیکوتین سنگین ترین ، پرعارضه ،  پر هزینه ترین و مرگبارترین اعتیاد شناخته شده است و ۶۰% قربانیان سرطان ریه ظرف یک سال و ۸۰% سه سال بعد از تشخیص جان می سپارند. (از هر ۱۰ نفر مبتلا به سرطان ریه ۹ نفر آنان مصرف کننده دخانیات بوده اند) .

وی با بیان اینکه افراد سیگاری به طور متوسط ۵ تا ۱۰ سال پیرتر از همسن های غیرسیگاری خود به نظر می رسند افزود :خطر سکته در زنان ۳۵ تا ۶۴ساله سیگاری، ۵ برابر بیشتر از زنان غیرسیگاری است و مصرف دخانیات به ویژه سیگار در سنین جوانی و یا به مدت طولانی، خطر سرطان سینه را به شدت افزایش می دهد.

و ی یکی از دلایل عمده خسارت ناشی از حوادث آتش سوزی ها  را ته سیگار سوخته برشمرد و گفت : نیمی از کودکان جهان (حدود ۷۰۰ میلیون نفر) در معرض استنشاق دود تحمیلی سیگار قرار دارند رنگ باختن مرگ در مقابل برخی از عوارض دهشتناک دخانیات سیگار یک قاتل حرفه ای است که به جای کشتن سریع مقتول آن را با آرامی و سر فرصت و با بدترین شکل  خود به دام مرگ و تباهی می کشاند .

دکتر مهدی پور خاطر نشان کرد: سیگار در ایجاد شش بیماری از ۸ بیماری منجر به مرگ زودرس در جهان نقش دارد .

وی افزود: دخانیات با فقر و بی سوادی رابطه مستقیم دارد و مصرف سالیانه مصرف دخانیات در یک فرد سیگاری برابر با متوسط هزینه تحصیل یک دانش آموز است .

برچسب ها:
از هر ۱۰ نفر مبتلا به سرطان ریه ۹ نفر آنان مصرف کننده دخانیات بوده اند دخانیات رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان