گوگل ارتباط نزدیکی با ناآرامی‌های انتخابات ۸۸ ایران داشته است

  • شناسه خبر: 2071
گوگل ارتباط نزدیکی با ناآرامی‌های انتخابات ۸۸ ایران داشته است

 ویکی‌لیکس با فاش کردن اطلاعات ایمیل‌های رد و بدل شده میان اندیشکده استراتفور و گوگل، از دست داشتن غول اینترنتی جهان در ناآرامی‌های انتخابات سال ۸۸ ایران پرده برداشت. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، پایگاه خبری تحلیلی «پریزن پلنت» در گزارشی به قلم «کورت نیمو» با اعلام این مطلب به رابطه سیا و گوگل […]

خانه » سیاسی » گوگل ارتباط نزدیکی با ناآرامی‌های انتخابات ۸۸ ایران داشته است
 ویکی‌لیکس با فاش کردن اطلاعات ایمیل‌های رد و بدل شده میان اندیشکده استراتفور و گوگل، از دست داشتن غول اینترنتی جهان در ناآرامی‌های انتخابات سال ۸۸ ایران پرده برداشت.
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، پایگاه خبری تحلیلی «پریزن پلنت» در گزارشی به قلم «کورت نیمو» با اعلام این مطلب به رابطه سیا و گوگل پرداخت و عنوان کرد: ارتباطاتی که میان گوگل و اندیشکده امنیتی استراتفور که چندی پیش توسط هکرهای ناشناس مورد حمله سایبری قرار گرفت و تمامی اطلاعات کاربران و مشتریان و ایمیل‌های آن به دست هکرها افتاد حاکی از آن است که چندین مهره کلیدی و بازیگر در پشت پرده تغییر رژیم کشورهای خاورمیانه و به اصطلاح برقراری دموکراسی در کشورهای هدف دست داشته‌اند. در مقاله‌ای که در سایت الاخبار موجود است نام ۲ تن از مدیران گوگل به چشم می‌خورد: «مارتی لو» مدیر امنیت و ایمنی گوگل و «جرد کوهن» که در حال حاضر مدیر ایده‌های گوگل است که طبق توصیف وزارت خارجه و شورای روابط خارجی آمریکا، اندیشکده‌ای است برای انتشار لیبرال دموکراسی در جهان.
* ارتباط نزدیک و همکاری کوهن برای براندازی دولت ایران طی انتخابات ژوئن ۲۰۰۹
آنطور که در ایمیل‌های استراتفور آمده است، کوهن با سازماندهندگان و تلاش‌های شکست خورده برای براندازی دولت ایران طی انتخابات ژوئن ۲۰۰۹ به طور نزدیکی همکاری و ارتباط داشته است.
* گوگل یکی از شاخه‌های تشکیلات جاسوسی و ارتش آمریکاست
نیمو در ادامه به سابقه حضور مقامات سیا در شرکت گوگل اشاره و عنوان کرد: اطلاعات درز شده ویکی‌لیکس نیز بر این مدعا صحه گذاشته است. گوگل یکی از شاخه‌های تشکیلات جاسوسی و ارتش آمریکاست. «راب پینتر» مدیر ارزیابی فناوری شرکت «این-کیو-تل» در سال ۲۰۰۴ از سازمان سیا به گوگل پیوست تا به عنوان مدیر ارشد فدرال این غول اینترنتی فعالیت کند. «این-کیو-تل» شرکت سرمایه گذاری فناوری سازمان سیا است. «رابرت استیل» مامور سابق بخش خدمات سری سیا در سال ۲۰۰۶ به من گفت که گوگل و سیا به هم متصل هستند و رابط سیا در گوگل شخصی به نام «ریک اشتاینهایزر» است که در دفتر تحقیقات و توسعه گوگل مشغول به کار است.
* نقش اساسی کوهن در ایجاد سازمان «جنبش‌ها»
این پایگاه آمریکایی در ادامه می‌نویسد: کوهن یکی از اعضای ارشد اندیشکده شورای روابط خارجی و همچنین یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری وزیر امور خارجه آمریکا و از مشاوران نزدیک کاندولیزا رایس و هیلاری کلینتون است و تنها کسی از نئومحافظه کاران است که از دولت بوش به دولت اوباما نیز راه پیدا کرد.
بر اساس اطلاعاتی که در دانشنامه ویکی‌پیدیا آمده کوهن نقشی موثر در ایجاد سازمان «جنبش‌ها» که بذرهای اولیه آن در همایش اتحاد جنبش‌های جوانان در سال ۲۰۰۸ که فعالان دیجیتالی، مدیران فناوری و رسانه‌ای، ان. جی. اوها و دولت‌ها را گرد هم آورد پاشیده شد داشته است. در آن همایش ایده‌هایی در خصوص استفاده از فناوری برای کمپین‌ها و جنبش‌های انقلابی مطرح و آموزش داده شد. در یکی از ایمیل‌های استراتفور از سازمان جنبش‌ها به عنوان پایگاهی برای سازمان‌های آنلاین گروه‌ها و افراد یاد شده که بتوانند دموکراسی را در کشورهای خودکامه پیاده سازی کنند.
* در واقعیت گوگل کارهایی را انجام می‌دهد که سیا نمی‌تواند
الاخبار در بخشی از گزارش خود آورده است که «فرد برتون» معاون بخش ضد تروریسم اندیشکده استراتفور گفته است وزارت خارجه آمریکا اسپانسر سازمان جنبش‌هاست. وزارت خارجه آمریکا حامی اصلی همایش اتحاد جنبش‌های جوانان در سال ۲۰۰۸ که در نیویورک برگزار شد بود و هیلاری کلینتون یک سال بعد در همایش دوم این سازمان که در مکزیکوسیتی برگزار شد در پیغامی ویدئویی با حاضران در این همایش گفتگویی انجام داد. برتون در نامه‌ای دیگر به استراتفور اظهار داشته است که گوگل مأموریت‌های سیا را انجام می‌دهد و در واقعیت گوگل کارهایی را انجام می‌دهد که سیا نمی‌تواند.
لازم به ذکر است گردانندگان پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس انتشار میلیون‌ها سند شرکت «استراتفور» را که با ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همکاری می‌کند چندی پیش آغاز کرد. این اسناد دو ماه پیش به دست گروه هکرهای «ناشناس» افتاد.
گروه هکرهای ناشناس (Anonymous) روز دوشنبه، ۲۷ فوریه اعلام کرد بیش از پنج میلیون ایمیل همکاران موسسه استراتفور را، که اواخر سال میلادی گذشته به دست آورده، برای انتشار در اختیار ویکی‌لیکس قرار داده است.
استراتفور یک موسسه تحقیقاتی است که با انتشار یک بولتن روزانه تحلیل‌ها و اطلاعات خود را در مورد مسائل بین‌المللی و تهدیدهای امنیتی در اختیار نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی قرار می‌دهد.
* افشاگری برای فهم بهتر جهان
هکرهای ناشناس در روزهای پایانی سال ۲۰۱۱ اعلام کردند که در حمله به رایانه‌های استراتفور ۲۰۰ گیگابایت داده‌های اطلاعاتی این شرکت، شامل مشخصات مشتریان، اطلاعات بانکی و ایمیل‌های آن‌ها را به دست آورده‌اند. همکاران ویکی‌لیکس روز دوشنبه در لندن خبر دادند که انتشار متن حدود پنج میلیون ایمیل که در این حمله به دست آمده آغاز شده است.
گروه هکرهای ناشناس در بیانیه‌ای که ۲۷ فوریه از طریق شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد، انگیزه همکاری خود با ویکی‌لیکس را شفاف‌سازی عنوان کرده و می‌گوید این اقدام برای فهم جهان امروز ضروری است. ویکی‌لیکس ایمیل‌های یاد شده را متعلق به فاصله زمانی ژوئیه سال ۲۰۰۴ تا پایان ۲۰۱۱ میلادی اعلام کرده است.
* پنج میلیون ایمیل با «اطلاعات محرمانه»
ویکی‌لیکس می‌گوید اسنادی که منتشر خواهد شد نحوه فعالیت موسسه‌ای را آشکار می‌کند که اطلاعات محرمانه‌ای در اختیار شرکت‌هایی مانند «لاکهید مارتین» آمریکا و نهادهای دولتی این کشور از جمله وزارت امنیت داخلی و سازمان اطلاعات وزارت دفاع قرار می‌دهد.
برچسب ها:
فتنه88،گوگل،خانه خشتی گوگل ارتباط نزدیکی با ناآرامی‌های انتخابات 88 ایران داشته است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان