حجت الاسلام خادمی در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام (ره):

زندگی توأم با سیاست و رهبری، و سیاست و اجتماع توأم با رهبری است

  • شناسه خبر: 20578
زندگی توأم با سیاست و رهبری، و سیاست و اجتماع توأم با رهبری است

حجت الاسلام خادمی در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) که صبح امروز در مصلی بزرگ رفسنجان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ۱۴ خرداد و شهادت امام موسی بن جعفر (ع)، گفت: در سراسر روزگارانی که بشر زندگی می کرده است، مهم ترین مسأله رهبری و نهادها و چگونگی آن بوده است و همواره عده […]

خانه » آخرین اخبار » زندگی توأم با سیاست و رهبری، و سیاست و اجتماع توأم با رهبری است

حجت الاسلام خادمی در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) که صبح امروز در مصلی بزرگ رفسنجان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ۱۴ خرداد و شهادت امام موسی بن جعفر (ع)، گفت: در سراسر روزگارانی که بشر زندگی می کرده است، مهم ترین مسأله رهبری و نهادها و چگونگی آن بوده است و همواره عده ای درصدد رهبری بشر درآمده اند و ادعا کرده اند در ساختن زندگی انسان ها دارای نقش عمده اند و سعادت انسان ها در گرو اطاعت و پیروی از آن هاست.

وی با تقسیم فرمانروایان بشری از نظر صداقت و میزان توانایی شان بر بشر به سه دسته انبیاء الهی، مصلحان و حکیمان و پادشاهان و زورمداران، افزود: تاریخ ثابت کرده است ادعای رهبری پادشاهان دروغ و فریب بوده است و این افراد عده ای غارتگر و متجاوز بوده اند.

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: بر این اساس، حکما و مصلحان قصد داشته اند قدرت آن ها را برانداز کنند و انبیاء تلاش کرده اند آن ها را از میان بردارند.

وی افزود: مصلحان نیز با اینکه درصدد اصلاح جامعه بوده اند، تلاششان ناکام مانده است؛ زیرا انسان در دو بعد مادی و معنوی سخت نیازمند است و نیاز بشری باید در جهت کمال سعادت قرار گیرد و این امر بدون تعالیم انبیاء و ائمه هدی (ع) امکان ندارد.

حجت الاسلام خادمی اظهار داشت: اقدام مصلحان به اضافه تعلیمات انبیاء، امام خمینی است.

وی تصریح داشت: رهبران واقعی، رسولان الهی و اولیای خدا هستند که تعالیم ناب و متعالی را که از سوی پروردگار به آن ها وحی شده است، به بشر تعلیم و عرضه داشته اند؛ بنابراین انبیاء انسان را به داشتن ایمان به خدا و توحید فراخوانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خادمی بیان داشت: اسلام فقط تعلیمات اخلاقی و نماز و روزه نیست، بلکه برنامه های اجتماعی و سیاسی فراوانی دارد؛ لذا زندگی توأم با سیاست و رهبری، و سیاست و اجتماع توأم با رهبری است.

وی گفت: سیاست در متن و بطن اسلام است و اداره اجتماع عمدتاً به عهده اسلام است و در زمان غیبت به عهده علمای ربانی و فقها و مجتهدین و عالمان آگاه و مبارز و سازش ناپذیر و بی پرده مثل حضرت امام (ره) است.

حجت الاسلام خادمی ضمن بیان وقایع ۱۵ خرداد ۴۲ و به نقل از امام (ره) گفت: امام فرموده است: من هیچ گاه نگفته و نمی گویم که در این جمهوری به اسلام و همه ابعادش عمل می شود، و افرادی از روی جهل و عقده و بی انضباطی بر خلاف مقررات عمل نمی کنند، لکن می گویم، قوه مقننه، قضائیه و اجرائیه با زحمات جان فرسا سعی در اسلامی کردن کشور دارند.

وی افزود: دین اسلام دین سیاسی است و امام نیز در این جهت حرکت کرد و زحمات جان فرسایی را تحمل کرد.

حجت الاسلام خادمی انتخاب فردی برجسته، روحانی، عالم، مجتهد به رهبری امت در ۱۴ خرداد ۶۸ توسط مجلس خبرگان را برای کشور حائز اهمیت دانست و گفت: مقام معظم رهبری در طول این ۲۴ سال به نحو عالی و شایسته اداره کرده و بارها توانسته است کشور را از مهلکه نجات دهد.

وی خطاب به مردم شریف رفسنجان گفت: با توجه به فرا رسیدن شهادت امام موسی بن جعفر (ع)، به مجالس ائمه بسیار بها دهید و ارزش قائل شوید، تشکیل مجلس دهید و در مجالس شرکت کنید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان