دام ضد انقلاب برای حسن روحانی+ تصاویر

  • شناسه خبر: 20574
دام ضد انقلاب برای حسن روحانی+ تصاویر

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، اقداماتی دیگر را در دستور کار رسانه‌ای خود قرار دادند؛ تخریب مناظرات صورت گرفته در تلویزیون، تلاش برای تحریک حسن روحانی برای اقدامات هنجارشکن، و تلاش برای سرد کردن تنور انتخابات از جمله طراحی‌های رسانه‌های ضد انقلاب برای این روزهای کشور است. البته انتشار اخبار […]

خانه » آخرین اخبار » دام ضد انقلاب برای حسن روحانی+ تصاویر

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، اقداماتی دیگر را در دستور کار رسانه‌ای خود قرار دادند؛ تخریب مناظرات صورت گرفته در تلویزیون، تلاش برای تحریک حسن روحانی برای اقدامات هنجارشکن، و تلاش برای سرد کردن تنور انتخابات از جمله طراحی‌های رسانه‌های ضد انقلاب برای این روزهای کشور است. البته انتشار اخبار دروغ هم مثل اغلب اوقات چاشنی این اخبار است.

به گزارش خانه خشتی به نقل از دانا، در ادامه رصد‌ اخبار رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان درباره انتخابات، این بار نیز به بررسی و رصد این رسانه‌ها در چند روز گذشته می‌پردازد:

  • تلاش برای به دام انداختن حسن روحانی

از مهمترین اقدامات و طراحی‌های رسانه‌ای ضد انقلاب و بیگانه برای این روزهای کشور، استفاده از هر فرصتی است که می‌تواند آنان را در رسیدن به مقاصد پلیدشان یاری کند؛ از تلاش برای کشاندن خاتمی و هاشمی به صحنه انتخابات در هفته های گذشته، سپس ماتم‌سرایی برای رد صلاحیت هاشمی و مشایی در انتخابات، و اکنون هم بهره بردن از هر نامزدی است که بتواند یار‌ی‌گر آنان باشد.


جرس با آب و تاب اتفاقات مربوط به جلسه انتخاباتی حسن روحانی را پوشش می‌دهد؛ مطرح شدن نام موسوی و کروبی
در یک همایش انتخاباتی نمی‌تواند سوژه مناسبی برای جرس نباشد

برخی صحبت‌های حسن روحانی در هفته گذشته در رسانه ملی و مکان‌های دیگر روزنه‌های امیدی را در دل آنان ایجاد کرده است؛ با سخنرانی روز گذشته حسن روحانی در جماران این ذوق و شوق از رفتار حسن روحانی به اوج خود رسید.

شنیده شدن نام موسوی و دیدن چند نفر با شعارهای سبز بسیار برای این عده خوش آمده است؛ البته از آن طرف هم نمی‌شد به همین سادگی این مطلب را پذیرفت؛ رسانه‌های ضد انقلاب تلاش کردند تا وانمود سازند به خاطر این امر تشنج هم در جلسه انتخاباتی روحانی بوجود آمده است:


دویچه وله با ذوق زدگی از « تشنج و دستگیری » در مراسم ستاد حسن روحانی خبر می‌دهد؛ تا
فضای انتخاباتی را از حالت آرام و قانونی خود خارج سازد

تشنج در جلسه حسن روحانی امری نبود که رسانه‌های بیگانه فارسی زبان به راحتی از کنار آن عبور کنند؛ العربیه در کنار دویچه وله از مهم‌ترین انعکاس دهندگان این خبر بودند. هر چند که سایت‌های ضد انقلاب نیز با ذوق و شوق فراوان اخبار مربوط به مطرح شدن نام فتنه‌گران، تشنج و دستگیری برخی خاطیان در این جلسه را پوشش دادند:


العربیه به صراحت از تشنج در جلسه انتخاباتی حسن روحانی و مطرح شدن شعارهایی
در حمایت از موسوی و کروبی سخن می‌راند

اینگونه تحریک حسن روحانی توسط رسانه‌های غربی و ضد انقلاب، نمی‌تواند بدون هیچ برنامه‌ای باشد؛ به نظر می‌رسد حسن روحانی باید بیشتر مراقب رفتار و گفتار خود و ستادهایش باشد؛ مبادا که از ستادها و سخنرانی‌های وی حرفهایی زده شود که رسانه‌های ضد انقلاب در اشتیاق شنیدن آن‌ها به سر می‌برند؛ حسن روحانی باید مراقب باشد، تا مبادا به عنوان نامزد مطلوب ضد انقلاب معرفی شود.

  • مناظر‌ه نامزدها؛ محملی برای تخریب انتخابات و صدا و سیما

مناظره‌ای که در روز جمعه ۱۰ خرداد ماه در صدا وسیما میان ۸ نامزد ریاست جمهوری صورت گرفت، با انتقاداتی رو به رو شد؛ این انتقادات از همان جلسه شروع شد؛ جایی که عارف ، رضایی و روحانی به شدت آن را به باد انتقاد گرفتند؛ بعد از جلسه نیز اغلب نامزدها از عدم رضایت خود از شیوه مناظرات گفتند.


بی.بی.سی هم مناظره انتخاباتی را مسابقه هفته خواند و آن را به تمسخر گرفت؛ البته دلسوزی بی.بی.سی نه برای نامزدها
که در جهت تمسخر صدا وسیما و تخریب انتخابات صورت گرفته است

از فردای آن روز نیز صحنه رسانه‌های کشور به انتقاد علیه مناظره صورت گرفته پرداختند.

راقم این سطور نیز معتقد است انتقادات زیادی به این مناظره وارد است؛ اما باید توجه داشت که بر این عقیده نیستیم که صداوسیما قصد توهین و یا تمسخر نامزدها را داشته است؛ بلکه این رسانه‌ نیز محدودیت های خاص خود را دارد و امیدواریم که در مناظره های آینده ، تغییراتی در جهت تقویت آن صورت گیرد.

در این اوضاع و احوال، رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان نیز فرصت مناسبی یافتند تا به تمسخر صدا و سیما در جریان مربوط به مناظره‌ها بپردازند؛ بی‌شک به مضحکه کشاندن صدا و سیما، توسط رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب که به هیچ وجه دل خوشی از آن ندارند، مهم‌تر از حفظ حیثیت نامزدهای ریاست جمهوری بود.


کلمه تنها در قسمتی از صفحه نخست خود، ۱۱ خبر و تحلیل را به تخریب
رسانه ملی و تمسخر مناظره اختصاص داد

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان؛ از فرصت پیش آمده و اشتباه سلیقه ای صدا و سیما در برگزاری مناظره نهایت استفاده را برده و تا توانستند انتخابات و رسانه ملی را مورد تخریب و تمسخر قرار دادند؛ باز هم تاکید می‌کنیم که بر این باوریم که دل این رسانه‌ها نه به حال نامزدهای انتخابات سوخته و نه به حال کم شور شدن انتخابات؛ بلکه هدفشان از اتخاذ این رویکرد تمسخر و تخریب انتخابات و صداوسیما در کشور است.
  • تلاش برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات؛ این بار با سه رویکرد

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه، یکی از اصلی‌ترین خطوطی که در تمامی هفته‌های گذشته پیگیری می‌کردند، تلاش جدی برای کاهش حضور مردم در انتخابات است. این رسانه‌ها تلاش بسیاری در این زمینه انجام داده و می‌دهند و رویکردهای متفاوتی هم برای این هدف در نظر گرفته شده و اجرا می‌شود.

این بار نیز تلاش این رسانه‌ها در این خط همچنان ادامه یافت؛ تلاش برای کاهش حضور از سه طریق: یکی مطرح کردن دوباره بحث تقلب در انتخابات؛ دوم مطرح کردن گسترده حوادث تلخ انتخابات ۸۸ و نشان دادن جلوه‌ای خشن و متقلب از نظام، و تیره نشان دادن فضای آزادانه انتخابات فعلی.

۱- ادامه سناریوی تقلب:

مطرح کردن بحث تقلب در انتخابات در تمام طول هفته‌های گذشته نیز پیگیری و اجرا می‌شد که اخبار مربوط به این رویکرد در رصد‌های پیشین اشاره و مورد بررسی قرار گرفت. این بار نیز بنگاه خبرپراکنی بی.بی.سی که دست بردار بحث تقلب در انتخابات نیست، با مبحثی دیگر به این موضوع پرداخت.


بی.بی.سی بحث امکان تقلب در انتخابات را مطرح کرده است؛ نکته دیگر در این خبر این است که این تیتر با تصویر مربوط به رهبر انقلاب
کار شده است؛ که این خود نوعی هدایت ذهن مخاطب به امر تقلب و متقلبان احتمالی در انتخابات است

بی.بی.سی مطلب بلند بالایی را با چینش خاصی از تصویر و تیتر، بر روی سایت خود قرار داده و تلاش کرده تا مخاطب را به این نتیجه برساند که احتمال تقلب در انتخابات ایران به طرقی وجود دارد! استدلالی که تنها برای خود لندن نشینان معتبر است!

۲- روایت مغرضانه از انتخابات ۸۸ با هدف تخریب چهره نظام

روش دیگری که برای سرد کردن تنور انتخابات به کار گرفته شده است، مطرح کردن دوباره اتفاقات تلخ سال ۸۸ و روایت کردن اخبار به گونه‌ای که از نظام چهره‌ای خشن و متقلب نشان داده شود؛ تلاشی در این جهت که بتوان با انتشار این گونه اخبار مغرضانه و تاثیرگذاری بر ذهن مخاطبان، زمینه را برای کاهش اشتیاق مردم به حضور در انتخابات فراهم سازد.


صدای امریکا، بخش عمده‌ای از صفحه انتخابات خود را به انتشار مغرضانه اخبار انتخابات ۸۸ و سیاه‌نمایی گسترده علیه نظام
اختصاص داده است؛ انتشار ۱۰ خبر خشونت آمیز، تنها گوشه ای از این صفحه است

صدای امریکا، قسمت اصلی صفحه انتخابات خود را به اخبار مربوط به حوادث انتخابات ۸۸ و انتشار این اخبار به شکل مغرضانه اختصاص داده است. این رسانه اخبار را در این سایت به گونه ای منتشر ساخته تا مخاطبان مدام به یاد برخی خشونتهای صورت گرفته در انتخابات ۸۸ و خبرهای دروغین دیگر – که در میان خبرهای صحیح جا زده شده است – افتاده و نسبت به حضور در انتخابات کم اشتیاق شده و یا لااقل از اعتماد او به نظام به شدت کاسته شود.

۳- تیره نمایی فضای انتخابات فعلی

این امر هم یکی دیگر از خطوطی است که توسط رسانه‌های ضد انقلاب پیگیری می‌شود. این رسانه‌ها تلاش دارند تا هر زمان که احتمال پیروزی‌شان در انتخابات کاهش می‌یابد، به تیره نمایی فضای انتخابات و القای عدم آزاد بودن انتخابات بپردازند.

این که انتخابات روندی آزادانه ندارد، اتهامی است که ایراد آن علیه نظام حالتی سینوسی پیدا کرده بود. در روزهایی که هاشمی و خاتمی احتمال حضورشان در انتخابات افزایش یافته و هاشمی هم ثبت نام کرده بود، از این دست سخنان کمتر شنیده می‌شد و حال که احتمال پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات کاهش یافته است، بار دیگر این مسئله مطرح می‌شود:


کلمه نوشته است که ” همراهان جنبش سبز از این آزمون (انتخابات) سربلند بیرون آمده اند ” البته معلوم نیست این افراد
چگونه در آزمون انتخابات ریاست جمهوری موفق عمل کرده و سربلند بیرون آمده‌اند

کلمه به بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید اشاره کرده و نوشته است که انتخابات پیش رو فاقد حداقل لوازم و استانداردهای شناخته شده برای انتخابات است؛ کوبیدن در این طبل که انتخابات حداقل های لازم را ندارد و انتشار وسیع این مطلب، هدفی جز کم کردن شور و شوق مردم برای حضور ندارد.

فارغ از این نکته که به سبب تکرار آن دیگر فایده‌ای در جواب دادن وجود ندارد؛ نکته مضحکی در این بیانیه آمده است که ذکر آن برای مخاطبان خالی از لطف نخواهد بود. در این بیانیه آمده است که « همراهان جنبش سبز از این آزمون (انتخابات) سربلند بیرون آمده اند »!! البته مشخص نیست این همراهان جنبش سبز چگونه از این آزمون سربلند بیرون آمده‌اند؟ شاید ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات و تمکین وی از قانون پس از رد صلاحیت را به پای خود نوشته اند؟!!

خطوط فوق، از جمله طراحی‌های رسانه‌های ضد انقلاب در هفته گذشته برای سرد کردن تنور انتخابات است.

  • نامزد سازی برای نظام و رهبری

یکی دیگر از خطوط و طراحی‌های هفته گذشته رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، اصرار بر معرفی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری، به عنوان نامزد مطلوب رهبر انقلاب است. این رسانه‌ها پس از اعلام احراز صلاحیت شدگان، در گستره وسیعی این ادعای کذب را منتشر کردند که دکتر سعید جلیلی نامزد رهبر جمهوری اسلامی است.

رهبر انقلاب در هفته‌های گذشته به صراحت این مطلب که کسی از نامزد اصلح مورد نظر ایشان آگاه است را به شدت رد کرده و بر تمامی این تحلیل‌ها و اخبار خط بطلان کشیدند؛ اما این افراد همچنان بر القای این مطلب باطل و کذب خود اصرار دارند.


بی.بی.سی فارسی اصرار زیادی در ترویج این مطلب کذب دارد

اما دلیل این همه اصرار چیست؟ از آنجا که در نظر سنجی‌های صورت گرفته سعید جلیلی به خاطر مقاومتش در پرونده هسته‌ای دارای محبوبیت در سطح کشور است، و احتمال رفتن او به دور دوم انتخابات هم وجود دارد، در نتیجه این رسانه‌ها تلاش دارند تا از همین الان با گفتن این مطلب دو هدف را دنبال کنند.

اول اینکه در صورتی که سعید جلیلی در انتخابات پیروز شد، بگویند که ما از همان اول گفته بودیم که او نامزد مطلوب رهبری است و در نتیجه مسلم است که رأی می‌آورد؛ و در نتیجه ادعای ما در دستکاری در انتخابات درست است!

دوم اینکه اگر جلیلی در انتخابات پیروز نشود، اینگونه فضا سازی و تبلیغ کنند که مردم در ایران به نامزد رهبری رای ندادند و این بدین معنی است که مردم با رهبری و نظام ولایت فقیه مخالف هستند!

از اینجا مشخص می‌شود دلیل این همه اصرار رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه بر معرفی سعید جلیلی به عنوان نامزد مطلوب رهبر انقلاب اسلامی. آن هم در شرایطی که رهبر انقلاب بارها و بارها این که کسی از نامزد اصلح از نظر ایشان آگاه است را به شدت رد کردند.

جالب اینجاست که بی.بی.سی در مطلب فوق خود، در حالی که سناریوی کذب القای سعید جلیلی به عنوان نامزد مطلوب رهبری را دنبال می‌کند، اما تلاشش بر این است که نشان دهد هر کسی هم که از جناح اصولگرا پیروز انتخابات شود، به خاطر نزدیکی‌اش به رهبر انقلاب است؛ و دلیل پیروزی او هم تصمیم جریان رهبری نظام بر تاثیر گذاری مستقیم در انتخابات است:


بی.بی.سی تلاشی گسترده دارد تا در صورت پیروزی هر یک از اصولگرایان، دلیل آن
را رابطه وی با رهبری معرفی کرده و او را تحمیلی به مردم وانمود سازد

نویسنده متوهم بی.بی.سی که بر ترویج کذب خود اصرار دارد، و از آنجا که از نظرسنجی ها برمی‌آید که به احتمال زیاد اصولگرایان بازهم پیروز انتخابات خواهند بود، از همین الان تلاش دارد تا به گونه ای وانمود سازد که پیروزی هر یک از اصولگرایان به این خاطر است که آنان به نحوی با رهبری مرتبط هستند؛ یعنی زد و بند قدرت آنان را به ریاست جمهوری می‌رساند نه رأی مردم؛ دروغی که سال‌هاست علیه نظام ترویج می‌دهند.
  • دروغ سازی در پرتو نظر سنجی

در حالی که در ایام انتخابات بازار نظر سنجی‌ها داغ می‌شود، برخی سودجو نیز تلاش دارند تا به نحو خاص خود از پوشش نظر سنجی برای اهداف خود بهره ببرند. از واضح ترین این دروغ‌سازی‌ها در برخی از این رسانه‌های بیگانه به چشم می‌خورد.

در حالی که در ایران هم حتی جریان اصلاح طلب ادعای اینکه نامزدهای آنان در نظرسنجی‌ها اول هستند را ندارند، رادیو فرانسه اقدام به انتشار یک نظر سنجی نموده است که نشان می‌دهد حسن روحانی و محمدرضا عارف در صدر نظر سنجی‌ها قرار دارند.


رادیو فرانسه به دروغ نوشته است که در صورت مشارکت بالای ۶۰ درصد در انتخابات، پیروزی عارف یا روحانی در همان دور اول « حتمی »
خواهد بود! انتشار خبر دروغ برای کاهش اعتماد مردم به نظام در طولانی مدت

این نظرسازی تا آنجا پیش رفته که عنوان کرده است در صورتی که مشارکت بالای ۶۰ درصد باشد، پیروزی عارف یا روحانی در دور اول « حتمی » خواهد بود! از آنجا که به احتمال زیاد در این انتخابات مشارکت مردم بالای ۶۰ درصد خواهد بود انتشار این خبر دروغ چه معنایی خواهد داشت؟ این که اگر این افراد بعد از انتخابات جایگاه‌های پایین‌تری را کسب کردند – در حالی که مخاطب گمان می‌کرد در صورت حضور بالای ۶۰ درصد ، در دور اول حتما پیروز خواهند شد – مخاطبان چه واکنشی نشان خواهند داد؟ آیا این رفتار حرکتی در جهت کم کردن اعتماد مردم به نظام نیست؟

جمع بندی

به نظر می‌رسد در اردوگاه دشمن تلاش می‌شود تا از هر فرصتی برای بهره بردن از همین نامزدهای موجود استفاده می‌شود ؛ در عین حال هدف اصلی آنان کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است؛ البته در کنار همه این‌ها دروغ‌ها بازهم ادامه خواهد یافت. باید منتظر ماند و دید که با نزدیک شدن به روز انتخابات چه پرده‌های دیگری از طراحی‌های دشمن مشخص خواهد شد؟

برچسب ها:
بی بی سی دام ضد انقلاب برای حسن روحانی+ تصاوير رسانه های بی گانه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان