مهدی نجفی:

بررسی حضور حداکثری مردم در انتخابات و تأثیرات آن

  • شناسه خبر: 20436
بررسی حضور حداکثری مردم در انتخابات و تأثیرات آن

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه به عنوان حادثۀ مهم و دارای تأثیرات بسیار مثبت برای کشور محسوب می گردد. این تأثیرات مهم و حیاتی دارای ابعاد مختلف در سطح داخلی نظام و نیز در سطح بین المللی می باشد لذا باید همۀ آحاد جامعه با در نظر گرفتن همۀ ابعاد مهم با حضوری […]

خانه » آخرین اخبار » بررسی حضور حداکثری مردم در انتخابات و تأثیرات آن

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه به عنوان حادثۀ مهم و دارای تأثیرات بسیار مثبت برای کشور محسوب می گردد. این تأثیرات مهم و حیاتی دارای ابعاد مختلف در سطح داخلی نظام و نیز در سطح بین المللی می باشد لذا باید همۀ آحاد جامعه با در نظر گرفتن همۀ ابعاد مهم با حضوری فراگیر و مشارکت حدأکثری در پیشرفت نظام اسلامی در سطوح مختلف ، سهم خود را به خوبی ایفا نمایند.

لذا در ادامه با برشمردن مهمترین تأثیرات مشارکت حدأکثری مردم در سطح بین الملل سعی می کنیم تنها گوشه ای از برکات و مواهب الهی این حرکت عظیم مردم در انتخابات را مورد بررسی قرار دهیم.

تداوم و ارتقاء اقتدار بین المللی

از مهمترین تأثیرات حضور همه جانبۀ مردم در عرصۀ انتخابات می توان به افزایش اقتدار نظام اسلامی در سطح بین الملل اشاره کرد ، زیرا آمریکا و برخی کشورهای غربی که در معادلات جهانی دارای اثر گزاری مستقیم می باشند این مهم را مرهون سیاست های مزورانۀ خود در عرصه های فشار دیپلماتیک و نیز فشارهای رسانه ای و… می باشند.

لذا قدرت نظام های استکباری برخلاف کشورهای عدالت طلب ، وابسته به مردم و آراء ملت سرزمین خود نمی باشد ، از این رو اعتراضات فراوانی نسبت به حملۀ آمریکا و متحدانش به عراق و افغانستان در درون نظام های استکباری صورت گرفته است که نشان دهندۀ اجماع مخالف مردم کشور های زورگو بر ضد اقدامات دولتمردان آن می باشد.

با توضیحات ارائه شده باید اذعان نمود کشورهائی مانند ایران که سالها مورد تهدید و فشار نظام های استکبای می باشد تنها در صورت مشارکت حدأکثری مردم در وقایعی مانند انتخابات و نیز حمایت های بی دریغ مردم در راهپیمایی های ضد استکباری و…. می تواند اقتدار خود را در سطح بین المللی و معادلات جهانی ارتقاء بخشد که حضور متعدد مسئولین نظام برای جانب داری از مستضعفان جهان در نشست های متدد و عرصه های مختلف تنها نمونه ای از اقتدار نظام در سطح بین الملل می باشد.

لذا ملت فهیم ایران با بصیرت همیشگی خود و در راستای تداوم اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سطح بین الملل باید مشارکت حدأکثری خود را در پای صندوق های رأی نشان دهند که این امر مصداق واقعی نقش مردم در سرنوشت خود و نیز نمونه کاملی از دموکراسی می باشد و خادمان ملت خواهند توانست در عرصۀ بین الملل و در تقابل بافشارهای متعدد استکبار بالأخص در مذاکرات هسته ای موفق باشند و از قدرت چانه زنی بالا در سطح عالی مذاکرات برخوردار گردند.

تهدید زدائی در عرصۀ بین الملل

آنچه امروزه می توان با حضور همه جانبۀ مردم درانتخابات به دست آورد یقیناً در آمار و عدد نمی گنجد زیرا برکات و آثار آن غیر قابل شمارش و احصاء می باشد، «تهدید زدایی»[۱] یکی از مواهب مهم مشارکت همه جانبۀ مردم در انتخابات می باشد، ملت شجاع ایران همیشه در طول حیات انقلاب اسلامی با تهدیدات دشمنان به وجه احسن مقابله نموده است.

لذا شاهد بودیم در ابتدای پیروزی انقلاب نوپای اسلامی، کشورهای استکباری با تابلوی عراق به جنگ و نابودی نظام اسلامی اقدام کرده بودند ، لیکن با پاسخ دندان شکن ملت مسلمان و غیور ایران در ۸سال دفاع همه جانبه مواجه گردیدند که در نهایت به پیروزی ملت مسلمان ایران با رهبری امام خمینی(ره)به پایان رسید و این تهدید سخت دشمن متلاشی گردید.

لذا دشمن با رصد نمودن توان ایمان و ارادۀ این ملت شجاع با تغییر راهبردی تهاجم علیه نظام اسلامی با جنگ و تهدید نرم علیه این ملت سعی نمود جامعۀ اسلامی را به سمت نابودی سوق دهد که مصداق بارز این جنگ و تهدید نرم را در فتنۀ۸۸شاهد بودیم لیکن با رهبری هوشیارانۀ مقام معظم رهبری و نیز تبعیت همۀ مردم از ولایت فقیه ، این تهدید نیز راهی جز شکست استکبار به همراه نداشت.

لذا همیشه حضور و تبعیت مردم از ولایت ، تهدید زدایی را به همراه داشته است . از این رو در این مسیر انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیزقطعا دارای تهدید زدایی خواهد بود و مهمترین تهدید زدایی ملت ایران با مشارکت حدأکثری در انتخابات این است که بسیاری از توطئه های سیاسی و اقتصادی استکبار علیه ملت ایران را خنثی خواهد نمود.

ارتقاء توان دیپلماسی نظام در عرصۀ بین الملل

باید اذعان کرد که مشارکت حدأکثری مردم می تواند قدرت چانه زنی مسئولین نظام را در سیاست خارجی کشور متحول سازد بدین نحو که قدرت دیپلماسی نظام با حضور همه جانبۀ مردم ، به شدت تقویت خواهد شد که این امر می تواند منجر به حل و فصل بحران هایی به مانند بحران سوریه گردد ، و نیز سیستم دیپلماسی کشور می تواند در بحران بحرین و نیز مسأله مهم و حیاتی فلسطین و دیگر بحران ها با توان مضاعف در حمایت از مستضعفین عالم گام بردارد که این امر یقینا خوشایند کشور های استکباری نخواهد بود.

لذا مشارکت حدأکثری مردم بر خلاف برخی افکار سست دشمنان نظام که ملت فهیم ایران را در عدم پیگیری سرنوشت خود از طریق عدم حضور در انتخابات ترغیب می نمایند باید گفت حضور همه جانبۀ مردم دارای تأثیرات مثبت و تحول آفرین بی حد و حصر می باشد که ما در این یادداشت به مهمترین آثار آن در بعد بین الملل اشاره نمودیم .

لذا همه مردم با در نظر گرفتن آثار مشارکت حداکثری و تشکیل حماسۀ سیاسی با تک تک آراء مردم در سرنوشت نظام اسلامی در بعد داخلی و نیز عرصۀ بین الملل انشاا… با حضوری همه جانبه برای تعالی و پیشرفت نظام اسلامی خواهند کوشید.

 مهدی نجفی

برچسب ها:
انتخابات انتخابات92 بررسی حضور حداکثری مردم در انتخابات و تأثیرات آن حضورحداکثری خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان