روسیه: با تحریم بیشتر ایران در شورای امنیت موافقت نخواهیم کرد

  • شناسه خبر: 203
روسیه: با تحریم بیشتر ایران در شورای امنیت موافقت نخواهیم کرد

آنچه که غرب درباره افزایش تحریم های ایران پیشنهاد می کند به میزان زیادی از چارچوب ها، فراتر رفته است.ما نمی توانیم هیچ تحریمی را علیه ایران، در این زمینه بپذیریم. روسیه آمادگی ندارد تا در شورای امنیت از چنین تحریم هایی علیه ایران، حمایت کند. معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت : مسکو با افزایش […]

خانه » سیاسی » روسیه: با تحریم بیشتر ایران در شورای امنیت موافقت نخواهیم کرد

آنچه که غرب درباره افزایش تحریم های ایران پیشنهاد می کند به میزان زیادی از چارچوب ها، فراتر رفته است.ما نمی توانیم هیچ تحریمی را علیه ایران، در این زمینه بپذیریم. روسیه آمادگی ندارد تا در شورای امنیت از چنین تحریم هایی علیه ایران، حمایت کند.
معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت : مسکو با افزایش تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد موافقت نخواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت آر تی روسیه، “گینادی گاتیلوف” که در حال دیدار از اسرائیل است، ادامه داد: به اعتقاد روسیه، تحریم هایی که تاکنون علیه ایران در شورای امنیت علیه ایران به تصویب رسیدند به صورت کامل در راستای هدف منع گسترش هسته ای در ایران هستند و البته کافی اند.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: آنچه که غرب درباره افزایش تحریم های ایران پیشنهاد می کند به میزان زیادی از چارچوب ها، فراتر رفته است. هم اکنون صحبت درباره تحریم های گسترده اقتصادی علیه ایران است. ما نمی توانیم هیچ تحریمی را علیه ایران، در این زمینه بپذیریم. روسیه آمادگی ندارد تا در شورای امنیت از چنین تحریم هایی علیه ایران، حمایت کند.

گاتیلوف همچنین گفت: هم اکنون باید مسئله هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک و سیاسی حل شود و راه های ازسرگیری گفتگوها میان گروه ۵+۱ و ایران ، فراهم شود. منظور از گفتگوها، مذاکراتی است که از ایران بخواهد تا تعهدات خود را انجام دهد و همزمان به ایران این پیام را بفرستد که به هر میزان ، این درخواست ها را پاسخ دهد ، به تدریج تحریم ها علیه تهران نیز برداشته می شود.

وی افزود: از دیدگاه ما، این تنها فرصت ایجاد راه حل برای خروج از بن بست مسئله هسته ای ایران است. تمامی تلاش های دیپلماتیک ما در این مسیر، متمرکز است.

این مقام روس اضافه کرد که در سفر به تل آویو، مسئولان وزارت خارجه اسرائیل و رئیس شورای امنیت ملی این رژیم را درباره موضع روسیه در برابر ایران، آگاه کرده است.

وی درباره این ملاقات ها هم گفت: شرکای ما در اسرائیل معتقدند ایران در حال فعالیت برای ساخت بمب هسته ای است و حتما باید فشارها را علیه تهران افزایش داد تا از برنامه هسته ای اش ،دست بردارد.

معاون وزیرخارجه روسیه افزود: اما روسیه، علی رغم اینکه به نظر کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تکیه دارد درباره اینکه تحریم های بیشتر علیه ایران، تاثیرگذار باشند و حتی در ضرورت اعمال تحریم ها هم شک و تردیدهای بسیاری دارد. کارشناسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای تاکنون اشاره ای به بعد نظامی برنامه هسته ای ایران نداشته اند.

وی افزود: البته از نظر پایه و مبانی، روسیه و اسرائیل هدف مشترکی دارند یعنی منع گسترش بمب هسته ای و منع ساخت بمب هسته ای توسط ایران.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان