رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی مانند شیر از حقوق ملت ایران دفاع می کند/ در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همه مسئولند

  • شناسه خبر: 2027
رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی مانند شیر از حقوق ملت ایران دفاع می کند/ در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همه مسئولند

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)  ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از بهار پرطراوت و زیبای ۱۳۹۱، عصر دیروز(سه شنبه) در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) ضمن تبیین موفقیتهای گوناگون ملت ایران در سال نود در مقابل رجزخوانی های […]

خانه » اجتماعی » رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی مانند شیر از حقوق ملت ایران دفاع می کند/ در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همه مسئولند
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)  ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از بهار پرطراوت و زیبای ۱۳۹۱، عصر دیروز(سه شنبه) در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) ضمن تبیین موفقیتهای گوناگون ملت ایران در سال نود در مقابل رجزخوانی های سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی دشمن، حراست غیرتمندانه از منابع نفتی ایران را علت خصومت زورگویان جهانی با نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی مانند شیر از حقوق ملت ایران دفاع می کند.
رهبر انقلاب اسلامی در اولین بخش از سخنانشان در اجتماع پرشور زائران و مجاوران حرم رضوی، با تبریک مجدد عید نوروز به همه ایرانیان، به ترسیم تصویری عینی و دقیق از نقاط قوت عملکرد ملت ایران و طرحها و تلاشهای بدخواهان این ملت در سال ۹۰ پرداختند تا موقعیت ایرانیان و دشمنانشان در این رویارویی راهبردی مشخص تر شود.
ایشان، هدف اصلی رجزخوانیها، لشکرکشی های «تبلیغاتی – سیاسی – اقتصادی» و تهدیدات نظامی – امنیتی امریکا و دیگر بیگانگان بدخواه را، مرعوب کردن، ناامید ساختن و متوقف کردن ملت ایران دانستند و افزودند: آنها در سال ۹۰ همه توان خود را بکار گرفتند تا به این ملت شجاع، زنده و پرنشاط ثابت کنند که ایرانیان «نمی توانند»، اما ملت، با تعالیمی که امام بزرگوار به او داده بود، بطور مکرر به همه جهان و به همه بیگانگان فهماند که به کوری چشم دشمنان، «ما می توانیم».
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به این واقعیت که نقاط قوت عملکرد ملت در جمع بندی نهایی، بسیار بیشتر از نقاط ضعف است، همراهی تحسین برانگیز مردم با مسئولان را موجب نتایج اقتصادی قابل توجهی در سال ۹۰ خواندند که مسئله هدفمند کردن یارانه ها از مهمترین آنها بوده است.
ایشان، با استناد به دیدگاه مشترک همه کارشناسان اقتصادی درباره ضرورت اجرای هدفمند کردن یارانه ها خاطرنشان کردند: در سال ۹۰، دولت و مجلس با وجود شرایط دشوار و پیچیده ای که تحریم ها ایجاد کرده بود، مراحل مهم و قابل توجهی از این کار بزرگ را با پشتیبانی و همدلی مردم به پیش بردند که البته کار هنوز تمام نشده است.
رهبر انقلاب اسلامی، توزیع عادلانه یارانه ها و بهبود زندگی طبقات ضعیف را از جمله نتایج هدفمند کردن یارانه ها دانستند و افزودند: اصلاح نسبی در چرخه معیوب تولید و حرکت به سمت «متعادل کردن مصرف و بازده» از دیگر اهدافی بود که سال گذشته به همت مردم و مسئولان در فعالیتهای تولیدی محقق شد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مدیریت حاملهای انرژی، صرفه جویی و کاهش مصرف بنزین در حد تقریبی تولید داخل را امتیاز بزرگی برای کشور برشمردند و افزودند: این کار مهم در شرایط تحریم انجام شد و نقشه توطئه آمیز دشمنان را خنثی کرد.
پیشرفتهای ملت در عرصه علم و فناوری و تأثیر این پیشرفتها در مسائل اقتصادی نکته عمده دیگری بود که رهبر انقلاب در تبیین دستاوردهای ملت ایران در سال ۹۰، در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی به آن پرداختند.
ایشان با اشاره به حساسیت ویژه و همیشگی خود به پیشرفت کشور در عرصه علم و فناوری، تحقق این هدف را از پایه های اقتدار اقتصادی و استغنای سیاسی کشور خواندند و با استناد به گزارشهای مراکز معتبر علمی جهان تأکید کردند: سطح پیشرفتهای علمی ایران، بسیار بیشتر از حدی است که تاکنون مردم از آن مطلع شده اند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: گزارشهای معتبر بین المللی نشان می دهد ایران با رشد ۲۰ درصدی علمی، سریعترین رشد علمی جهان را داراست و در سال ۹۰ با در اختیار داشتن رتبه اول علمی در منطقه، در میان همه کشورهای جهان به رتبه هفدهم دست یافته است و این موفقیتهای بسیار ارزشمند در حالی به دست آمده که دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران برروی تحریم های به قول خودشان فلج کننده، سرمایه گذاری و شرط بندی می کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیشرفتهای جوانان دانشمند ایران در زیست فناوری، نانو و هوافضا افزودند: جوانان پرافتخار ملت در سال ۹۰، موفق به غنی سازی ۲۰ درصدی شدند و دشمن را متحیر ساختند.
ایشان خاطرنشان کردند: در حالیکه در سال ۸۹، امریکاییها با وجود آگاهی از نیازهای دارویی ملت ایران می خواستند با باج خواهی و زورگویی اورانیومهای غنی شده ایران را به بهانه دادن اورانیوم ۲۰ درصد از کشور خارج کنند اما جوانان ما، با اتکا به توانایی و هوش تحسین برانگیزشان، این کار سخت و پیچیده را انجام دادند و اکنون انواع رادیو داروهای مورد نیاز هزاران بیمار، با سوخت هسته ای داخلی، تولید می شود.
تولید صفحه سوخت هسته ای در داخل کشور از دیگر واقعیاتی بود که حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به آن، سال نود را برای ملت ایران سالی درخشان و برای دشمنان ملت، سالی نومید کننده برشمردند.
ایشان افزودند: بیگانگان می گفتند اورانیوم های تولید شده را به ما بدهید تا در یک کشور دیگر غنی سازی ۲۰ درصد کنیم و سپس در کشوری دیگر این بیست درصد را به صفحه سوخت تبدیل کنیم اما جوانان ما، همه این کارها را خودشان انجام دادند.
رهبر انقلاب افزایش ۶ برابری داروهای نوترکیب و افزایش خدمات دانش بنیان را از دیگر دستاوردهای سال ۹۰ برشمردند و با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از پژوهشگاه صنعت نفت افزودند: در این بازدید، پیشرفتهایی مشاهده شد که روزی قابل تصور نبود و تکرار این واقعیات در مراکز مختلف، نشان می دهد که اینگونه پدیده های شوق برانگیز، استثنا نیست بلکه، به یک قاعده تبدیل شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به ویژگی هایی نظیر «روحیه و فکر جهادی» و اعتماد به نفس بالای دانشمندان جوان کشور افزودند: در بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت این واقعیت بار دیگر مشخص شد که جوانان خوشفکر و پرتلاش کشور، تحریم ها را فرصتی برای پیشرفت می دانند و این نگاه ارزشمند همراه با تکیه دستگاهها به جوانان، و گسترش همکاری دانشگاه با صنعت، چشمه ی جوشان خلاقیت استعدادهای ایرانی را شکوفا کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به آثار مستقیم اقتصادیِ پیشرفتهای علم و فناوری تأکید کردند: اینگونه پیشرفتها، نشانه هایی حقیقی از جهاد اقتصادی است.
رهبر انقلاب اسلامی، عربده کشی دشمنان بدخواه ملت را در سرتاسر سال ۹۰، نشانه بی نتیجه بودن اقدامات آنان دانستند و افزودند: عوامل دولت امریکا، در سراسر جهان به راه افتاده اند تا به خیال خود، تحریم ها را عملی کنند و با ضربه زدن به مردم ایران؛ میان آنها و نظام جدایی بیاندازند اما این تلاشها نیز راه به جایی نخواهد برد.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین دستاوردهای دیگر ملت در سال ۹۰، به دیپلماسی فعال در مسائل منطقه ای اشاره کردند و افزودند: در سال گذشته جمهوری اسلامی به مرکز توجه دنیای بیدار شده اسلام تبدیل شد.
ایشان همچنین در زمینه خدمات اقتصادی، ساخت دهها هزار خانه و تلاش بی وقفه در عرصه هایی نظیر راهسازی و مسکن روستایی را طلیعه دهه پیشرفت و عدالت برشمردند و افزودند: این واقعیات، بدخواهان عنود را ناامیدتر می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای حضور پرشکوه ملت در انتخابات ۱۲ اسفند را یکی دیگر از حرکتهای تحسین برانگیز ملت در سال گذشته برشمردند و افزودند: امیدواریم در مرحله دوم انتخابات نیز همین شکوه و زیبایی تکرار شود.
تلاش ۶ ماهه و بیوقفه رسانه های سیاسی بیگانگان برای دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات و ترور دانشمندان هسته ای برای ترساندن ملت از جمله روشهایی بود که رهبر انقلاب در تشریح فعالیتهای ضد انتخاباتی بدخواهان ملت، به آنها اشاره کردند.
ایشان حضور مردم در انتخابات ۱۲ اسفند را از متوسط حضور ملتها در انتخابات مجالس بیشتر دانستند و با اشاره به متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصدی مشارکت مردم امریکا در انتخابات کنگره، مجلس ملی و مجلس سنا تأکید کردند: حضور بسیار مهم و بیش از ۶۴ درصدی ملت ایران، در مقایسه با این آمار، حقیقت خود را بیشتر آشکار می کند.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور تحسین برانگیز ملت در انتخابات مجلس را یک رسانه صادق و پرقدرت برای نشان دادن واقعیات ایران دانستند و افزودند: بیگانگان می خواستند با فضاسازی و هیاهو، ۱۲ اسفند را روز سرخوردگی ملت و نظام قرار دهند اما این روز به برکت آگاهی و نشاط ملت به روز سربلندی ملت و نظام اسلامی تبدیل شد.
حضرت آیت الله خامنه ای پس از ترسیم موقعیت ملت ایران و دشمنان در سال ۹۰، به طرح یک پرسش اساسی پرداختند: چرا جبهه استکبار با این ملت و با نظام اسلامی دشمنی می کند؟
رهبر انقلاب در پاسخ به این سؤال با رد بهانه های متفاوت و نوبه ای بیگانگان از جمله مسئله هسته ای و حقوق بشر تأکید کردند: علت اصلی خصومتها و کینه ورزی زورگویان این است که نظام اسلامی مقتدرانه از ثروت عظیمِ نفت و گاز ایرانیان حراست می کند.
ایشان در تشریح بیشتر این مسئله، به وابستگی عمیق کشورهای غربی به منابع نفت و گاز اشاره کردند و افزودند: آنها می دانند که منابع نفتی اشان حداکثر تا ده سال دیگر تمام می شود و رگ حیاتشان به منابع نفتی مناطق دیگر جهان بویژه خلیج فارس کاملاً وابسته خواهد شد به همین علت تسلط بر کشورهای دارنده منابع نفت بویژه جمهوری اسلامی برای آنها، اهمیت بی نظیر، استراتژیک و حیاتی دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه ایران در مجموع بیشترین منابع نفت و گاز جهان را داراست، افزودند: قدرتهای استکباری به خاطر تأمین منابع راهبردیشان می خواهند کشورهای دارای منابع نفت در دست آنها همچون موم باشند اما جمهوری اسلامی در مقابل خواسته های نامشروع آنها همچون شیر ایستاده است.
ایشان افزودند: کسانی که خیال می کنند با عقب نشینی در مسئله هسته ای، دشمنی امریکا تمام می شود دچار غفلتند چرا که در منطقه ما کشورهای دارای سلاح هسته ای نیز وجود دارند اما امریکا هیچ حساسیتی به آنها نشان نمی دهد پس علت دشمنی زورگویان، مسئله هسته ای و حقوق بشر نیست بلکه پاسداری غیرتمندانه ملت و نظام اسلامی از منابع ملی نفت و گاز، علت این خصومتهاست.
رهبر انقلاب اسلامی، تصور امریکاییها مبنی بر نابودی، تضعیف و یا عقب نشینی جمهوری اسلامی ایران را با ستیزه گری و تهدید و تحریم، خطایی فاحش خواندند و به آنها هشدار دادند چوب این خطای بزرگ را خواهند خورد بنابراین بهتر است با ملت ایران محترمانه رفتار کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، موقعیت ضعیف و متزلزل امریکا را در ورای قدرت نمایی و هیاهو و جنجال این کشور، واقعیتی انکارناپذیر خواندند و افزودند: رئیس جمهور فعلی امریکا با شعار تغییر آمد و مردم امریکا به امید خوب شدن وضع بد خود به او رأی دادند اما اکنون از لحاظ اقتصادی امریکا دچار بدهی سرسام آور و مشکلات فراوان است، از لحاظ اجتماعی جنبش تخسیر وال استریت در این کشور به راه افتاده و از لحاظ سیاسی نیز در عراق، افغانستان، پاکستان، مصر و شمال افریقا وضعیتی به مراتب بدتر از گذشته دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته ممکن است امریکایی ها خطرآفرینی و یا دیوانگی کنند ما ضمن تأکید بر اینکه سلاح اتمی نداریم و تولید نیز نمی کنیم اعلام می کنیم در مقابل تهاجم احتمالی آنها یا رژیم صهیونیستی، در همان سطحی که به ما حمله شود به آنها حمله خواهیم کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای شکست باطل در حمله به جبهه حق را سنت تخلف ناپذیر الهی دانستند و تأکید کردند: ملت آماده، عازم و با نشاط ایران، در فکر تهاجم و تجاوز نیست اما به هستی، ثروت، هویت، اسلام و جمهوری اسلامی خود با تمام وجود دلبسته است و از آنها دفاع خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به شعار سال نو یعنی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» افزودند: در تحقق این هدف بسیار مهم همه مسئول هستند.
حمایت و تقویت تولید داخلی با استفاده از صندوق توسعه ملی، مهمترین نکته ای بود که ایشان در بخش وظایف دولت در روند تحقق شعار سال نو، مورد تأکید قرار دادند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مجلس نیز باید در این روند با همراهی دولت، رونق تولید ملی را در دستور کار قرار دهد.
رهبر انقلاب اسلامی تولید محصولات داخلی مرغوب و با دوام و کاهش قیمت تمام شده محصولات را تا جای ممکن، از وظایف نیروهای کار و سرمایه دانستند و افزودند: در این زمینه نیز بخشهای دولتی و مجلس با بخشهای تولیدی همراهی کنند.
ایشان، فرهنگ غلط تفاخر به مصرف کالاهای خارجی را مورد انتقاد قرار دادند و خاطرنشان کردند: برخی تولیدات داخلی به خاطر این فرهنگ غلط با مارک خارجی به فروش می رسد اما این مسئله به ضرر کشور است و به پیشرفت و آینده ایران لطمه می زند و مردم عزیز با همت و اراده خود، این فرهنگ غلط را اصلاح کنند که این خود، نوعی جهاد اقتصادی است.
حضرت آیت الله خامنه ای در آخرین بخش از سخنان خود در اولین روز سال نو، اتحاد و یکپارچگی را نیاز جدی کشور خواندند و با دعوت از همه برای رفتار مهربانانه و پرمحبت افزودند: سلیقه های متفاوت و دیدگاههای گوناگون نباید باعث اختلاف و تفرقه شود.
رهبر انقلاب اسلامی، منازعه بر سر مسائل مختلف سیاسی – اقتصادی و شخصیتی را باعث جری شدن دشمن برشمردند و افزودند: نباید با مخالفی که دنبال جمهوری اسلامی و دنبال حق است اما راه را اشتباه می رود، همانند معاندان نظام برخورد کرد.
ایشان با ابراز تأسف از عملکرد بی محابا و اختلاف برانگیز برخی رسانه های اینترنتی افزودند: مسئولان به گونه ای این مسئله را تدبیر کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای ضمن دعوت از همه برای پایبندی به اخلاق اسلامی و قانون خاطرنشان کردند: مبادا کسانی به بهانه ی این حرف جوانان انقلابی را مورد شماتت قرار دهند چرا که اینجانب همه جوانان مؤمن و انقلابی را فرزندان خود می دانم و از آنها حمایت می کنم و البته همه باید با رعایت اخلاق اسلامی، قانون را مراعات کنند.
ایشان همچنین مجلس و دولت را به حفظ متقابل حریم یکدیگر توصیه مؤکد کردند و در پایان بار دیگر برای ملت ایران، سالی پرنشاط همراه با موفقیت و خوشبختی آرزو کردند.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی با اشاره به تحولات بزرگ منطقه و جهان اسلام در یک سال گذشته که منجر به تشکیل دولت های جدید و سرنگونی برخی دیکتاتورهای مستبد شد این تغییرات بنیادین را مرهون نقش، کلام و اندیشه های امام راحل و سیاست های نظام اسلامی و هدایت های رهبری آن دانست.
وی آینده اسلام را روشن و امیدآفرین توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی در یکسال گذشته به رغم همه ی فشارها و تهدیدات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نشان داد بر همه ی توطئه ها غلبه یافته است.
برچسب ها:
اتحاد; اختلاف سیاسی; پیروزی الهی; وعده‌های الهی; نقشه دشمن; بیانات در حرم رضوی در آغاز سال ۹۱ خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان