اخلاق انتخاباتی…

  • شناسه خبر: 19730
اخلاق انتخاباتی…

خانه خشتی:چپ و راست بازی دشمن است من مى بینم متأسفانه بعضیها با اظهارات خود در برخى از این نوشتجاتى که منتشر مى شود، سعى مى کنند فضاى نفرت را بر جامعه حاکم کنند. این یکى به جناح چپ بد مى گوید، آن یکى به جناح راست بد مى گوید؛ اینها کجا مى روند؟! کجا […]

خانه » آخرین اخبار » اخلاق انتخاباتی…

خانه خشتی:چپ و راست بازی دشمن است
من مى بینم متأسفانه بعضیها با اظهارات خود در برخى از این نوشتجاتى که منتشر مى شود، سعى مى کنند فضاى نفرت را بر جامعه حاکم کنند. این یکى به جناح چپ بد مى گوید، آن یکى به جناح راست بد مى گوید؛ اینها کجا مى روند؟! کجا مى روید و چه مى خواهید؟! چیست این تعبیراتى که ساخته اند و غالباً هم اینها را دشمن در دهانشان گذاشته و پرتاب کرده و یک عدّه آدم غافل – حالا نمى گوییم مغرض؛ اما بعضیشان هم قطعاً مغرضند – همینها را گرفته اند و مرتّب لب مى جنبانند و این حرفها را تکرار مى کنند؟! چپ و راست چیست؟! این ملت، ملت مسلمان و مؤمن و یکپارچه اى است. آحاد این ملت، با هم این انقلاب را به وجود آوردند؛ با هم بیست و یک سال این نظام را حفظ کردند؛ با هم یک خطر بزرگ را در طول هشت سال جنگى که بر ما تحمیل شده بود، دفع کردند. بنابراین ملت باهمند؛ این دیوارکشیها چیست؟!

(سخنان امام خامنه ای در تاریخ ۲۶/۱۱/۷۸)

رفتار با کرامت، دشمن را ناراحت می کند
در انتخابات با کرامت رفتار کنند همه؛ چه آنهائى که نامزد میشوند، چه آنهائى که طرفدار آنهایند، چه آنهائى که مخالف با بعضى از نامزدها هستند. جناحهاى مختلف کشور، بداخلاقى و بدگوئى و اهانت و تهمت و این حرفها را مطلقاً راه ندهند. این از آن چیزهائى است که اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال میشود.(سخنان امام خامنه ای در تاریخ ۱۹/۱۰/۸۶)

رقابت پرشور با رعایت موازین
از بداخلاقیهاى انتخاباتى باید بشدت پرهیز کنند؛ بدگویى کردن، اهانت کردن، تهمت زدن، براى عزیز کردن خود و یا نامزد مورد نظر خود، دیگران را و رقبا را در چشم مردم خوار کردن، اینها راهها و روشهاى صحیح و اسلامى نیست. رقابت باید باشد؛ رقابت مثبت و پرشور، اما با رعایت موازین اخلاقى. (سخنان امام خامنه ای در تاریخ ۱۵/۱۰/۸۶)

هر نامزد برای خودش تبلیغ کند

نگذارید که فضاى انتخاباتى، فضاى کدورت شود. هر کدام از نامزدها و طرفدارانشان، براى خودشان تبلیغ کنند؛ اما دوستان و هم میهنان و برادرانشان را که احیانا از نامزد دیگرى حمایت مى کنند، زخم خورده و رنج دیده و از خودشان مکدر نکنند.

(سخنان امام خامنه ای در تاریخ ۳۱/۲/۷۶)

ایجاد ابهام در ذهن مردم اشکال دارد

اختلاف سیاسى مانعى ندارد؛ اختلاف نظر مانعى ندارد؛ مبارزات انتخاباتى به شکل سالم، مانعى ندارد؛ اما خراب کردن یکدیگر، خراب کردن چهره ى کشور، خراب کردن ذهن مردم و چهره ى مسؤولین دلسوز، اشکال دارد. ایجاد سؤال و ابهام در ذهن مردم، اشکال دارد. با وحدت و یکپارچگى، «کأنهم بنیان مرصوص»، مثل یک دژ پولادین، در مقابل دشمن بایستید؛ مثل چند برادر در یک خانه. ممکن است دو برادر از یکدیگر کدورت و گله هم داشته باشند، اما در مقابل کسى که به خانه ى آنها حمله مى کند، دوش به دوش، باید در کنار هم بایستند. (سخنان امام خامنه ای در تاریخ ۱۵/۱/۷۱)

فضا دوستانه باشد، هر کس حرف خودش را بزند

من به همه ى کسانى که نامزد انتخابات ریاست جمهورى هستند و طرفداران آن ها صمیمانه عرض مى کنم که فضاى کشور را فضاى دشمنى و نقار و تشنج و اختلاف نکنند. البته ملت این طور نیستند؛ گروهى هستند که اگر مجموع شان را بشمریم، به چند هزار نفر نمى رسند – بالاخره هر کس طرفدارانى دارد – این ها فضاى روزنامه ها و دستگاه هاى ارتباط جمعى را متشنج مى کنند. فضا باید دوستانه باشد؛ هر کس حرف هاى خودش را بزند و برنامه هاى خودش را بگوید و کارى را که خودش مى تواند بکند، بیان کند؛ به دیگران چه کار دارند؟ فضا را متشنج نکنند؛ فضا را برادرانه و صمیمانه بکنند. (سخنان امام خامنه ای در تاریخ ۳/۳/۸۴)

درد نوشت:رعایت اخلاق در انتخابات خیلی مهم است… بدگویى کردن…اهانت کردن، تهمت زدن، براى عزیز کردن خود و یا نامزد مورد نظر خود….دیگران را و رقبا را در چشم مردم خوار کردن….این ها مظهر بی اخلاقی است…انشالله که این بی اخلاقی ها را در این دوره نداشته باشیم…اما برخی ها انگار فقط آمدند که جو را متشنج کنند….خدایا به دادتان برسد اگر بخواهید دوباره خون به دل آقا کنید….انشالله مردم فهیم ما با حماسه سازی مشت محکمی به دهان بعضی  دشمنان داخلی و خارجی و هرکس که نمیخواهد عزت جمهوری اسلامی را ببیند میزنند…

دل نوشت: امام خمینی در مورد اخلاق انتخاباتی فرمودند:”من از همه قشرها، از همه ملت می خواهم که آداب اسلامی خودشان را نسبت به همه امور، خصوصا در انتخابات حفظ کنند. و مبادا خیال کنند که مبارزات انتخاباتی عبارت از این است که به دیگران بد بگویند و کارشکنی بکنند….همه با هم برادروار در یک مقصد باشیم. در یک مقصد باشید. و خداوند را شاهد بدانید، و ناظر بدانید، و نهضت را لکه دار نکنید….”

امام نوشت:اهمیتی نمیدهیم شخص پرست مان بنامند…اهمیتی نمیدهیم که ذوب شده مان بنامند…اهمیتی نمیدهیم که تندرو عنوان بگیریم…یقین داریم که در زمان و مکانی که زاده شده ایم رسالت داریم فدایی امام خامنه ای باشیم….

نویسنده:سرباز ولایت

برچسب ها:
اخلاق انتخاباتی از دیدگاه رهبری اخلاق انتخاباتی...!/
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان