واکنش تند بی بی سی فارسی به احراز صلاحیت ها

  • شناسه خبر: 19328
واکنش تند بی بی سی فارسی به احراز صلاحیت ها

 بی بی سی فارسی، با استناد به اخبار غیر رسمی از عدم احراز صلاحیت آقایان هاشمی رفسنجانی و رحیم مشایی، در اولین بخش خبری امروزش، رسما پروژه آشوب و فتنه را کلید زد. به گزارش خانه خشتی به نقل از انتخاب؛ در حالی که هنوز نتایج رسمی احراز صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده […]

خانه » آخرین اخبار » واکنش تند بی بی سی فارسی به احراز صلاحیت ها

 بی بی سی فارسی، با استناد به اخبار غیر رسمی از عدم احراز صلاحیت آقایان هاشمی رفسنجانی و رحیم مشایی، در اولین بخش خبری امروزش، رسما پروژه آشوب و فتنه را کلید زد.

به گزارش خانه خشتی به نقل از انتخاب؛ در حالی که هنوز نتایج رسمی احراز صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده است، بی بی سی فارسی از امشب با دعوت از کارشناسان مختلف پروژه فتنه و اغتشاش را کلید زد. مجریان و کارشناسان این شبکه در بخش های مختلف تلاش می کنند با غبارآلود کردن فضا، نامزدها و طرفدارانشان را به اعتراض و اردوکشی خیابانی ترغیب نمایند.

” بی بی سی فارسی” با استناد به اخبار غیر رسمی از عدم احراز صلاحیت آقایان هاشمی رفسنجانی و رحیم مشایی، در اولین بخش خبری امروزش، رسما پروژه آشوب و فتنه را کلید زد.

گوینده بی بی سی فارسی بدون هیچ مقدمه ای در اولین سؤال از همکار تحلیلگرش، رد صلاحیت برخی از افراد را به مسائل اجتماعی گره زد و پرسید: «اگر بخواهیم گزارش کلی از وضعیت اجتماعی در واکنش به این خبرهای ضد و نقیض بدهیم، چه می توانیم بگوئیم؟»

“سعید برزین” نیز هماهنگ با گوینده بی بی سی، تلاش نمود اصلاح طلبان و دولت را تهییج کند و در جواب به این پرسش گفت: «در طی یک ماه گذشته آتش تهیه سنگینی بر جبهه هاشمی و جبهه دولت ریختند. جبهه هاشمی ضد حمله کرد و توانست خط خودش را حفظ کند و حتی تا آن جا جلو آمد که اصلاح طلب ها به این حد راضی شدند که خفته ای در فضای سیاسی ایران بیدار کردند؛ اما مقاومت دولت یعنی آقای احمدی نژاد و مشایی، یک مقداری ضعیف تر و شکننده تر بود.»

برزین پس از تلاشش برای تحریک اصلاح طلبان و دولت، به سراغ مردم رفت و فضای کشور را ملتهب نشان داد و مدعی شد: «به هر حال این تنش ایجاد کرده است و بر احساسات و عواطف مردم تأثیر گذاشته است. در محافل خصوصی بحث ایجاد کرده است و مردم منتظر نتایج هستند.»

گوینده بی بی سی در سؤال دیگری از دغدغه شبکه اش برای انتخابات و انتظار آشوب خبر داد و گفت: «آیا می شود نشانه های نگرانی را مثل چهار سال پیش در خیابان ها هم دید؟»

سعید برزین تحلیلگر بی بی سی، در جواب گفت: «فکر می کنم خیلی سخت است که پیش بینی کنیم در خیابان ها چه اتفاقی خواهد افتاد؛ ولی من مطمئن هستم حکومت سیاست های امنیتی در دست اقدام دارد.»

در حالی که وزارت کشور اعلام کرده است نتایج احراز صلاحیت ها را یک روز زودتر یعنی تا فردا، چهارشنبه اعلام خواهد کرد سعید برزین مدعی شد: «استنباط این است که کش دادن این مسأله برای حکومت فایده دارد. شورای نگهبان و وزارت کشور از حداکثر وقت خود استفاده می کنند. می خواهند اعلام نتایج را به پنج شنبه بکشانند. فایده اش این است که روز بعدش تعطیل است؛ نماز جمعه دارند، روزنامه وجود ندارد و می توانند از شوک بکاهند.»[!]

برزین در تکمیل این پروژه ، با اشاره به منابعی موهوم، آرزویش از نزاع را با خبری جعلی اینگونه به مخاطب القا کرد: «برخی سایت های اصلاح طلب هم گفته اند تشنجاتی بوده است؛ اما جزئیات را نمی دانیم.»

بی بی سی فارسی به این مقدار اکتفا نکرد و با دعوت از کارشناسان دیگرش، پروژه آشوب و اغتشاش را ادامه داد. مصطفی خسروی، دیگر کارشناس این شبکه بود که هزینه ردصلاحیت دو کاندیدا را بالا دانست و گفت: «دارند با این کار زمان تبلیغات را کوتاه تر می کنند! از این مهم تر هنوز نتوانسته اند هزینه رد صلاحیت آقای هاشمی و مشایی را برای خودشان به درستی بسنجند.»

در حالی که مراجع قم و نجف به خصوص آیات عظام وحید خراسانی و سیستانی، حمایت خود از کاندیداها را تکذیب کرده اند، “مصطفی خسروی” با استناد به خبری که تکذیب شد پای مراجع و بازاری ها را هم به میان کشید و خواستار واکنش آن ها شد: «مراجع قم و نجف واکنش نشان خواهند داد. حکومت باید علاوه بر اصلاح طلبان، پاسخگوی بازار، هیأت های مؤتلفه، روحانیت و نیروهای متدین هم باشد.»

خسروی هم تلاش خودش را برای خط دادن به طیف دولت، به کار بست و تصریح کرد: «رد صلاحیت آقای مشایی ممکن است هزینه کمتری داشته باشد. این هزینه می تواند استعفای آقای احمدی نژاد یا یک سری افشاگری ها باشد که نهایتا این بازی چند روزی ادامه می یابد. بعد از آن چون احمدی نژاد و مشایی نیروی اجتماعی ندارند به زودی از حافظه مردم پاک می شوند.»

وی بدون اشاره به شکست فتنه۸۸ و دوری مردم از فتنه گرانی که آسایش آن ها بر هم زده بودند، مدعی شد: «آقای هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان به دلیل پشتوانه مردمی، حوزوی و بازاری به این زودی فراموش نمی شوند.»

 

گفتنی است القای آشوب و ناآرامی و اعتراض کاندیداها، همچنان در برنامه های مختلف این شبکه  دنبال می شود.

در رابطه با این پروژه سازی بی بی سی فارسی چند نکته را باید یادآور شد:

۱٫گرچه هنوز نام کاندیداهای احراز صلاحیت شده اعلام نشده است؛ اما بر فرض که چند کاندیدا صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان احراز نشود، آیا این دلیلی برای آشوب و اغتشاش است؟ یا این که همه باید از قانون تبعیت کنند و از راه قانون مشکلات خود را برطرف نمایند؟

۲٫آیا شورای نگهبان باید به قانون عمل کند یا به نظرات افراد و گروه های سیاسی؟ فلسفه وجود شورای نگهبان همین است که شرایط مختلف مثل رجل سیاسی و مذهبی بودن، مدیر و مدبر بودن و … را احراز نماید و کسی حق ندارد انتظاری فراقانونی از این شورا داشته باشد.

۳٫تمام کاندیداها هنگام ثبت نام بر تبعیت از نظر شورای نگهبان و قانون تأکید کرده اند؛ مثلا آقای مشایی گفت: «درباره شورای نگهبان تابع قانون هستم.» یا آقای هاشمی در دومین بیانیه اش تأکید کرده اند: « تصریح می‌نمایم که حرکت بر مدار قانون، حتی اگر برخلاف سلایق باشد، عقلانی و منطقی است.» حال چرا بی بی سی می خواهد کاندیداها را تحریک و تهییج نماید تا به اقدامات غیر قانونی روی آورند؟

 

۴.آقای هاشمی رفسنجانی هم در بیانه هایشان بر قانون مداری، اخلاق و مکتب اهل بیت(ع) بارها تأکید کرده اند. مثلا ایشان نوشته است: « نباید هدف، هر وسیله ای را توجیه نماید.» یا «…اعتقاد قلبی من در تمام سال‌های مبارزه، پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی و مشی مسئولیت‌پذیری‌ام، پرهیز از تخریب رقبا و احترام به همه سلایق است.»

چرا با این وجود و در حالی که فضای کشور برای برگزاری انتخابات، آرام است بی بی سی فارسی فضا را غبار آلود می کند؟ آیا مردم ایران از تنش و ناآرامی که بی بی سی فارسی آرزویش را دارد و در سال ۸۸ هم بر تنور آن می دمید، نفعی خواهند برد؟

برچسب ها:
واکنش تند بی بی سی فارسی به احراز صلاحیت ها
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان