با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت

حمایت زاکانی از حدادعادل و جلیلی/تشکر از شورای نگهبان

  • شناسه خبر: 19323
حمایت زاکانی از حدادعادل و جلیلی/تشکر از شورای نگهبان

به گزارش خانه خشتی، علی رضا زاکانی، در پی اعلام نتایج احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان، بیانیه ای خطاب به مردم ایران صادر کرد که متن آن به شرح زیر است: بسم رب الشهداء و صدیقین «الحمدلله الذی هدانا لهذا و ماکنا لنهتدی لولا ان هدانا الله» اینک که آرایش نهایی صحنه انتخابات ریاست […]

خانه » آخرین اخبار » حمایت زاکانی از حدادعادل و جلیلی/تشکر از شورای نگهبان

به گزارش خانه خشتی، علی رضا زاکانی، در پی اعلام نتایج احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان، بیانیه ای خطاب به مردم ایران صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و صدیقین

«الحمدلله الذی هدانا لهذا و ماکنا لنهتدی لولا ان هدانا الله»

اینک که آرایش نهایی صحنه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مشخص گردیده و به لطف خدا بار سنگین حضور در این رقابت مقدس از دوش اینجانب برداشته و حجت بر بنده تمام شده است، ضروری دانستم ضمن تاکید بر تبعیت از رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و نیز حضور حماسه ساز مردم در انتخابات، نکاتی را با ملت انقلابی ایران اسلامی در میان بگذارم:

۱. اعتقاد قلبی و عملی دارم که «شورای محترم نگهبان» یگانه مرجع احراز صلاحیتها طبق قانون اساسی است، لذا نظر نهایی این شورا را فصل الخطاب و لازم الاتباع می دانم و از تمامی نامزدها و هواداران آنها نیز می خواهم به این مهم قلبا و عملا پایبند باشند.

۲. زمانی با همان روحیه ایام دفاع مقدس و باتوجه به نظر بزرگان حوزه و دانشگاه به تکلیف حقیقی و تصمیم قطعی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری رسیدم که بینی و بین الله برایم مسجل گشت از نظر گفتمانی، برنامه ای و توانمندی اداره کشور، تداوم مسیر کنونی انقلاب اسلامی به فضل الهی با این حضور بهتر میسر می شود، چراکه به فرموده رسول گرامی اسلام (ص)، اگر کسی را اصلح از خود می دانستم و می ماندم خائن بودم. اما اینک که تکلیف از بنده برداشته شده است از نامزدهای باقیمانده در این صحنه آزمون الهی انتظار می رود به پیگیری اهداف گفتمان پیشرفت اسلامی همت گمارند و منتخب نهایی نیز تابع ولایت فقیه و قدردان اعتماد مردم با خدمتگزاری خالصانه باشد.

۳. از آنجاکه به لطف خدا به عنوان یک بسیجی انقلابی، از سر ایمان و با منطق و استدلال قابل بیان در قبر و قیامت ـ اگر با اخلاص باشد ـ به صحنه آمدم، از ابتدا نگران این لحظه نبوده و اکنون نیز نیستم. برخی دوستان عزیز مطلع از نتیجه احراز صلاحیتها خیرخواهانه توصیه می کردند که به اصطلاح تدبیر کنم و زودتر به نفع دیگران انصراف دهم، اما همانطورکه در مصاحبه اخیر اعلام کردم این کار را مغایر اصول خود و نافی صداقتم نسبت به رهبری، مردم و انقلاب می دانستم و قبول نکردم و معتقدم که «ان العزه لله جمیعا». وظیفه بنده حضور تکلیف مدارانه و قدرتمند در صحنه و وظیفه شورای محترم نگهبان هم احراز صلاحیت ها بود و هر دو به وظیفه خود عمل نموده ایم؛ ان شاءالله که مورد رضایت حضرت حق و امام زمان (عج) ـ روحی فداه ـ باشد.

۴. در منطق اسلام، سیره اهل بیت (علیهم السلام) و تجلی آن در راه امام خمینی (ره) و نیز خط مشی رهبر فرزانه انقلاب ـ که بارها اعلام کرده ام خود را آزاد شده این انسانهای بزرگ و الهی از بند طاغوت های زمانه می دانم ـ اگر کار برای خداوند بزرگ باشد پیروزی و شکست یا پیشروی و عقب نشینی احدی الحسنیین است. روزی که رزمندگان اسلام از پیروزی در عملیات اعجاب انگیز بیت المقدس شادمان بودند، پیام امام که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» توجهی به منشاء اصلی امور و تذکری برای عدم غرور بود و روزی که عملیات بدر به شکست ظاهری انجامید، اولین جمله خمینی کبیر این بود: «شما پیروزید» و این جمله بشارتی نیز در دل خود برای پیروزی در عملیات آتی آن یعنی والفجر هشت داشت؛ لذا به لطف الهی شکستی در صحنه عمل به تکلیف نمی بینم که بخواهم بواسطه آن مکدر باشم.

۵. از آنجا که به «گفتمان پیشرفت اسلامی» و نیز «مقاومت مدبرانه» به عنوان مهمترین الزام آن اعتقاد راسخ و نسبت به گفتمان توسعه غربی از مسیر خط سازش انتقاد جدی داشته و دارم، به مدد الهی برای تثبیت و پیروزی گفتمان پیشرفت اسلامی همچون زمان حضور خود در صحنه رقابتها، تلاش و کوشش خواهم کرد و در عرصه سیاسی کشور پرانرژی تر و راحت تر از گذشته ترویج آن را ادامه خواهم داد؛ بر همین اساس حمایت از نمایندگان حاضر در صحنه این گفتمان برادران بزرگوارم آقایان دکتر حدادعادل و دکتر جلیلی را وظیفه خود می دانم و امیدوارم این عزیزان نیز راه همگرایی و همراهی بیشتر را پیشه نمایند تا معتقدان این گفتمان با اطمینان خاطر بیشتری دست به انتخاب زنند و توفیق جبهه گفتمانی را فراهم آورند.

۶. از آنجاکه طی چندماه گذشته ـ و حتی از زمانی که مصداقی برای ورود به صحنه معین نشده بود ـ برنامه ای دقیق، منظم و قابل دفاع را مبتنی بر گفتمان پیشرفت اسلامی باتلاش مجدانه اساتید فرهیخته و محترم از حوزه و دانشگاه تدوین کرده و یک نسخه از آن را به شورای محترم نگهبان هم تقدیم کرده بودم، اعلام آمادگی می نمایم نتایج این مطالعات را در اختیار نامزدهای معتقد به این گفتمان قرار دهم.

۷. در خاتمه ضمن تشکر مجدد از شورای محترم نگهبان، لازم است از حمایتهای بی دریغ خانواده های معزز شهدا و همرزمانم در دوران دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان، آزادگان عزیز و همچنین استادان محترم حوزه و دانشگاه، جوانان، دانشجویان و طلاب انقلابی و نخبگان فرهنگی و سیاسی کشور و به ویژه «جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی» که در این مدت از هیچ کوششی برای حمایت از اینجانب دریغ ننمودند، سپاسگزاری نمایم و امیدوار باشم بدون هیچ کاستی نسبت به تکلیف و وظیفه جدیدی که فراروی مان در تقویت جبهه گفتمانی انقلاب اسلامی و حمایت بیدریغ ازنامزدهای پیش گفته است اقدام نماییم. انشاءالله

والسلام علینا و علی عباد الله الصالحین

علیرضا زاکانی

سی و یکم اردیبهشت

منبع:فارس

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان