۹۰ جمله تاریخی مقام معظم رهبری در سال ۹۰/بخش دوم

  • شناسه خبر: 1921
۹۰ جمله تاریخی مقام معظم رهبری در سال ۹۰/بخش دوم

به گزارش خانه خشتی به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این گزارش ۹۰ جمله از کلیدی ترین جملاتی را که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در سال ۹۰ از مرداد تا اسفند به آنها توجه ویژه داشتند را در چهار بخش اقتصادی، فرهنگی، سیاست داخلی و سیاست خارجه برای شما گردآوری کرده ایم. […]

خانه » آخرین اخبار » ۹۰ جمله تاریخی مقام معظم رهبری در سال ۹۰/بخش دوم

به گزارش خانه خشتی به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این گزارش ۹۰ جمله از کلیدی ترین جملاتی را که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در سال ۹۰ از مرداد تا اسفند به آنها توجه ویژه داشتند را در چهار بخش اقتصادی، فرهنگی، سیاست داخلی و سیاست خارجه برای شما گردآوری کرده ایم.

حوزه اقتصادی

۱. جهاد اقتصادى یعنى حرکت مستمرِ همه‌جانبه‌ى هدفدارِ ملت ایران با نیت خنثى‌کردن و عقیم کردن تلاش خصم‌آلود و غرض‌آلود دشمن.

۲. بنده چند سال است که روى مفاسد اقتصادى تأکید می کنم. ما با مفسد مخالفیم، با ایجاد کننده‌ى مفسده مخالفیم، با سوءاستفاده کننده مخالفیم.

۳. تولید، اساس اقتصاد است؛ قائمه‌ى اقتصاد در کشور است. در مسئله‌ى هدفمندى یارانه‌ها  حتماً حمایت از بخش تولید ملاحظه بشود.

۴. بخش خصوصى هم در این زمینه  جهاد اقتصادی وظائفى دارد: صرفه‌جوئى در مصرف انرژى، افزایش سطح بهره‌ورى، نوسازى ماشین‌آلات.

۵. اگر یک روزى اقتصاد کشور از درآمد نفت و صادرات نفت بریده شود، این توان را ملت ایران به دست خواهد آورد؛ که تأثیرگذارى‌اش در دنیا فوق‌العاده است.

۶. محصور و محدود بودن اطلاعات به بعضى از افراد، موجب ویژه‌خوارى‌هاى عجیبى می شود؛ که گاهى ثروتهاى بادآورده‌ى براى افرادى که سوء استفاده‌چى  فراهم می کند؛ اطلاعات باید عمومى بشود. باید شفاف‌سازى اطلاعات صورت بگیرد. البته این در دولتهاى قبل مطرح بود، در دولت نهم و دهم هم فعالیتهائى انجام گرفته؛ لیکن کافى نیست.

 بیانات در دیدار فعالان بخش‌هاى اقتصادى‌ کشور

۷. یک اقتصاد خوب، سالم، وافر و پیشرو می تواند وضع زندگى مردم را خوب کند. خب، این یک دلیل است مبنى بر اینکه لازم است ما در کار اقتصاد مجاهدت کنیم

بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت

۸. صنایع ما اگر بخواهند از رقابتهاى بازار عقب نمانند، به پیشرفت علمى و نوآورى احتیاج دارند. این نوآورى، زمینه‌اش در دانشگاه‌هاى ما، پژوهشکده‌هاى ما، پژوهشگاه‌هاى ما کاملاً فراهم است.

۹. من شنیدم که دستگاه‌ها و بانکها حمایتشان از تولیدات داخلى هم ضعیف است؛ یک جاهائى آن تولیدکننده‌ها به خاطر عدم حمایت، به ورشکستگى کشیده می شوند. با این مسئله هم بایستى حتماً در خود دولت مقابله بشود.

بیانات در دیدار جمعى از نخبگان و برگزیدگان علمى

۱۰. روسیاه‌هاى بدمحاسبه‌گر خیال می کنند ما امروز در شرائط شِعب ابى‌طالبیم. اینجور نیست. ما امروز در شرائط شِعب ابى‌طالب نیستیم؛ ما در شرائط بدر و خیبریم

بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی

حوزه فرهنگی

۱۱. امروز وسائلى چون ماهواره اینترنت و انواع وسایل ارتباطی براى اغواى دل جوانها وجود دارد که انگیزه‌هاى معنوى را در انسان سست . شهوات را  بیدار می کند. با وجود همه‌ى اینها ،جوان ها دل در گرو محبت الهى دارند با خدا حرف می زنند، اشک می ریزند. اشک آنها مایه‌ى غبطه‌ى انسان است. اینها  نزدیک به خدایند؛ همین، مایه‌ى نصرت است؛ «هوالّذى ایّدک بنصره و بالمؤمنین»

بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى

۱۲. یک رکن مهم این ایستادگى، علم است. این علم است که به ما اعتماد به نفس داده.و این دانشگاه بود که به ملت ایران کمک کرد تا بتواند عزت نفس خودش را حفظ کند، و در مقابل زیاده‌خواهى دشمنان سینه سپر کند. مسئولین کشور هم از این جهت مدیون دانشگاهند.

۱۳. اگر دانشگاه ما یک دانشگاه علمىِ محض باشد، اما تویش دین و اخلاق نباشد، همان بلائى بر سر جامعه‌ى ما و کشور ما و آینده‌ى ما خواهد آمد که بر سر جامعه‌ى دانشمند غرب آمد.

۱۴. ما باید علم را به همراه ایمان در دانشگاه حفظ کنیم.سوق دادن جوان ما به سمت ولنگارى عقیدتى، به سمت بى‌ایمانى، به سمت هرزه‌پوئى ذهنى، یکى از کارهاى دشمن است.

۱۵. لازم است جلسات نقد و پرسش و پاسخ میان مسئولین و دانشگاهیان تشکیل شود.

بیانات در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها

۱۶. مطلوب است که جوانهاى ما بلندپروازى کنند، افقهاى بلند و دوردست را در نظر بگیرند و به سمت آن حرکت کنیم.

۱۷. انحرافات اخلاقی الگوسازى‌هائى است براى منحرف کردن نسلهاى بشرى. آماج حمله هم فقط ایران نیست. یکى از مواد آن پروتکلها این بود که باید نسلهاى بشرى از رویّه‌ها و روشهاى انسانىِ متعارف دور بشوند؛ دچار انحرافات اخلاقى بشوند.

بیانات در دیدار نخبگان و برگزیدگان کرمانشاه

۱۸. من با سوغاتى خریدن در سفر حج  مخالف نیستم، اما با این بازارگردى‌ها چرا؛ خیلى بد است. یک عده‌اى عطش بازارگردى دارند؛ اینها ملت شما را، مردم شما را سبک می کند؛ حیف است.

بیانات در دیدار کارگزاران حج

۱۹. بسیج سیاسى است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛ بسیج مجاهد است، اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛ بسیج عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافى نیست؛ بسیج بابصیرت است، اما ازخودراضى نیست؛ بسیج اهل جذب است – گفته‌ایم جذب حداکثری- اما اهل تسامح در اصول نیست؛ بسیج غیور است،

بیانات در دیدار اقشار نمونه بسیج سراسر کشور

۲۰. مردان و زنان اگر همراه همسران خود باشند می توانند وی را به بهشت برسانند و برعکس آن هم رخ می دهد.

۲۱. بنده با انواع مشارکتهاى اجتماعى بانوان  و اشتغال موافقم؛ که به تربیت اصلى فرزند ضربه و صدمه نزند؛ چون این جایگزین ندارد.

۲۲. غرب در قضیه‌ى زن و خانواده، در یک گمراهى و ضلالت عمیقى به سر میبرد. فقط خانواده نیست؛ بلکه در مورد شخصیت زن، هویت زن، غرب در یک گمراهى عجیبى است.

۲۳. بنده با انواع مشارکتهاى اجتماعى موافقم؛  زنها نصف جامعه‌اند و خیلى خوب است که اگر ما بتوانیم از این نیمِ جامعه در زمینه‌ى اینگونه مسائل استفاده کنیم؛ منتها دو سه تا اصل را باید ندیده نگرفت. یک اصل این است که این کار اساسى را – که کارِ خانه و خانواده و همسر و کدبانوئى و مادرى است – تحت‌الشعاع قرار ندهد. مسئله‌ى محرم و نامحرم است.

بیانات در سومین نشست اندیشه‌هاى راهبردى

۲۴. تجربه‌ى موفقیتِ ناشى از دو عامل بصیرت و صبر. بصیرت یعنى گم نکردن راه، اشتباه نکردن راه، تأثیر نپذیرفتن از وسوسه‌ى خناسان و اشتباه نکردن کار و هدف. و صبر یعنى ایستادگى.

بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی

۲۵. اولین ضعف ما گرایش به دنیاطلبى بود که گریبان بعضى از ماها را گرفت. بعضى از ما مسئولین دچار دنیاطلبى شدیم وقتى ما خودمان را رها کردیم، دچار شدیم، این سرریز می شود به مردم.

۲۶. ما امروز متأسفانه دچار اسراف و مصرف‌زدگى هستیم مصرف‌زدگى را باید کم کنیم، حرص به متاع و کالاى دنیا را باید کم کنیم.

۲۷. یکى از ضعفهاى ما این است که ما به موازات علم، به موازات پیشرفتهاى علمى، پیشرفت اخلاقى و تزکیه‌ى اخلاقى و نفسى پیدا نکرده‌ایم؛ این عقب‌ماندگى است.

۲۸. کسالت، کم‌کارى و تنبلى، یک انسان را، یک خانواده را، یک کشور و یک ملت را تباه میکند. همه باید کار کنند؛ کار جهادى. این که ما امسال گفتیم جهاد اقتصادی، یعنى تحرک اقتصادى باید جهادگونه باشد

خطبه‌های نماز جمعه تهران + ترجمه خطبه عربی

حوزه سیاست خارجه

۲۹. مهمترین عنصر در این انقلابها، حضور واقعى و عمومى مردم در میدان عمل و صحنه‌ى مبارزه و جهاد است، نه فقط با دل و ایمانشان، بلکه  با جسم و تنشان.

۳۰. من در دل، خطاب به ملت مصر این شعر ابوفراس را زمزمه می کردم: “اَراکَ عَصِیَّ الدَّمعِ شیُمتُک الصبر.اَما لِلهوى نهىٌ علیک و لا امرٌ ” وقتى ملت مصر را در میدان تحریر و میادین دیگر شهرهاى مصر دیدم، پاسخ خود را شنیدم. ملت مصر با همان زبان دل به من می گفت:” بَلى اَنَا مُشتاقٌ و عِندِىَ لَوعهٌ/ولکنَّ مِثلى لایُذاعُ لهُ سِرّ.”

۳۱. مردم و نخبگان مردمى و کسانى که از مردم برآمده‌اند، خود صاحبان این انقلابها و متعهد به حراست از آن و ترسیم‌کننده‌ى مسیر آینده و رو به تکامل آن می باشند و خواهند بود.

۳۲. حساس و گمان اینکه با سقوط حاکم وابسته و فاسد و دیکتاتور، کار تمام شد. راحتىِ خیالِ ناشى از احساس پیروزى و به دنبال آن کم شدن انگیزه‌ها و سست شدن عزمها، نخستین خطر است.

۳۳. نخستین آسیب، بر روى کار آمدن عناصر متعهد به آمریکا و غرب است. غرب می کوشد  اهرمهاى اصلى قدرت را حفظ کند و سر دیگرى را بر روى این بدن بگذارد و سلطه‌ى خود را همچنان ادامه دهد.

۳۴. توصیه‌ى مهم به انقلابی ها، بازخوانى دائمى اصول انقلاب است. شعارها و اصول باید تنقیح و با مبانى و محکمات اسلام تطبیق داده شوند.

۳۵. هرگز به آمریکا و ناتو و به رژیمهاى جنایتکارى چون انگلیس و فرانسه و ایتالیا  اعتماد نکنید؛ راه حل خود را خود با بهره‌گیرى اسلام به دست آورید و نسخه‌هاى بیگانه را به خودشان پس دهید.

۳۶. از اختلافات مذهبى، قومى، نژادى، قبیله‌اى و مرزى پرهیز کنید. تفاوتها را به رسمیت بشناسید و آن را مدیریت کنید. تفاهم میان مذاهب اسلامى کلید نجات است.

بیانات در اجلاس بین‌المللی بیدارى اسلامى

۳۷. روز امتحان بزرگى است براى کشورهاى اسلامى و ملتهاى مسلمان. تاکنون خود ملتها هم تا این حد به توانائى‌هاى خودشان واقف نبودند. امروز ملتها میدانند که چه قدرتى دارند . این شناخت ملتها از خود، نعمت بزرگى است.

بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى

۳۸. امروز دنیا دارد یک بخش مهمى از تاریخ خود را می گذراند. ما باید در این فصل، خیلى مراقب باشیم.

خطبه‌هاى نماز عید سعید فطر

۳۹. یک قدم عقب‌نشینى در مقابل دشمن، موجب تشجیع دشمن در چنگ انداختن و دست انداختن می شود.جمهورى اسلامى این افتخار را دارد که در طول این سى و دو سال، یک قدم در مقابل دشمن عقب‌نشینى نکرد.
بیانات در اجتماع مردم پاوه‌

۴۰. سیزدهم آبان، که روز مبارزه‌ى با استکباراست. در واقع باید گفت: روز شروع سقوط هیبت استکبارى آمریکا.

۴۱. قصدشان این است که شریف‌ترین عناصر مبارز و مجاهد در جمهورى اسلامى را متهم به تروریست کنند. آنها خودشان تروریستند. امروز تروریست بزرگ در دنیا، دولت آمریکاست.

۴۲. ما امروز صد سند غیر قابل خدشه در اختیار داریم که نشان می دهد دولت آمریکا پشت سر ترورها و تروریستهائى بوده است که در ایران یا در منطقه واقع شده است. ما با این صد سند، آبروى آمریکا را در دنیا خواهیم برد؛ آبروى این مدعیان حقوق بشر و مبارزه‌ى با تروریسم را در دنیا پیش افکار عمومى خواهیم ریخت؛ اگرچه امروز هم آبروئى ندارند.

بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان

۴۳. امروز در میان امت اسلامى، بیشترین جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مکتب وحى؛ که خداى متعال وعده داده است.

۴۴. دویست سال غربى‌ها با کمک پیشرفتهاى علمىِ خودشان بر امت اسلامى حکمرانى کردند؛غده‌ى سرطانى صهیونیسم را در قلب خاورمیانه – این منطقه‌ى حساس – کاشتند و او را از همه جهت تقویت کردند  اما همت ایمانى، همت اسلامى، حضور مردمى، همه‌ى این خوابهاى باطل را از بین برد؛ همه‌ى این اهداف را متوقف کرد.

۴۵. امروز استکبار جهانى در مقابل بیدارى اسلامى احساس ناتوانى می کند. شما غالبید، شما پیروزید، آینده مال شماست.

۴۶. دشمنان می گفتند انقلاب اسلامى به پیروزى رسید، اما قادر نیست میدانهاى زندگى را یکى پس از دیگرى مدیریت کند، و عقب خواهد نشست. امروز جوانان ما به برکت اسلام توانسته‌اند کارهاى بزرگى را در عرصه‌ى علم انجام بدهند که در گذشته هرگز به فکر خود آنها هم نمی رسید.

۴۷. از بزرگترین آفتهائى که فرهنگ غربى بر کشورهاى اسلامى وارد کرد، دو تصور غلط و انحرافى بود: یکى تلقین و تزریق ناتوانى ملتهاى مسلمان . دیگری بى‌نهایت بودن و غیر قابل شکست بودن قدرت دشمنان ماست. ر دو باور، غلط اندر غلط است.

۴۸. امروز نهضت اسلامى در دنیاى اسلام شیعه و سنى نمیشناسد؛ شافعى و حنفى و جعفرى و مالکى و حنبلى و زیدى نمیشناسد؛ عرب و فارس و بقیه‌ى قومیتها را نمیشناسد؛ در این میدان عظیم، همه هستند

بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی «جوانان و بیدارى اسلامى»

۴۹. ما در این مدت، ارتقاء جهش‌وار در اثرگذارى در مسائل عمده‌ى منطقه و مسائل جهان داشته ایم. امروز نظام جمهورى اسلامى، یک کشور اثرگذار است؛ «آرى» و «نه» او در مسائل منطقه، حتّى در مسائل جهانى اثر می گذارد؛ این براى کشور خیلى مهم است.

۵۰. رژیم صهیونیستى در این منطقه حقیقتاً غده‌ى سرطانى است و باید قطع بشود و قطع خواهد شد

۵۱. حکام بحرین ادعا کردند که ایران در قضایاى بحرین دخالت می کند. این دروغ است. نه، ما دخالت نمی کنیم. ما آنجائى که دخالت کنیم، صریح می گوئیم. ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزى جنگ سى و سه روزه و پیروزى جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم . دخالت ایران در قضایای بحرین  درست نیست ما اگر در بحرین دخالت می کردیم، اوضاع در بحرین جور دیگرى می شد!

خطبه‌های نماز جمعه تهران + ترجمه خطبه عربی

۵۲. ما دنبال سلاح هسته‌اى نیستیم. واقعاً سلاح هسته‌اى به صرفه‌ى ما نیست؛ علاوه بر اینکه از لحاظ فکرى و نظرى و فقهى، ما این کار را خلاف می دانیم . ما استفاده‌ى از این تسلیحات را گناه بزرگ می دانیم و نگهداشتنش را یک کار بیهوده‌ى پرضررِ پرخطر می دانیم و هرگز دنبالش هم نمی رویم.

۵۳. ما می خواهیم به دنیا اثبات کنیم که داشتن سلاح هسته‌اى، قدرت‌آفرین نیست؛ ما دنبال سلاح هسته‌اى نیستیم و اقتدار را در سلاح هسته‌اى نمی دانیم و اقتدار متکى به سلاح هسته‌اى را هم می توانیم بشکنیم. ان‌شاءاللَّه این ملت این کار را خواهد کرد.

۵۴. فشار تحریم و تهدید و ترور و اینها – نشانه‌ى ضعف اینهاست؛ این نشان می دهد که هرچه آنها می کنند، ملت ما را مستحکمتر و پایدارتر می کند. ملت می فهمد که درست به خال زده، لذا دشمن را عصبانى و خشمگین کرده.

بیانات در دیدار دانشمندان هسته‌ای

حوزه سیاست داخلی

۵۵. مطلقه بودن ولایت فقیه ناظر به انعطاف پذیری دستگاه ولایت بود یعنى در واقع مجموعه‌ى آن دستگاه‌هاى تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر که در رأسش رهبرى قرار دارد؛  باید بتواند به طور دائم خودش را پیش ببرد، متحول کند.

۵۶. دشمنان، «ولایت مطلقه» را به معناى «استبداد» گرفته‌اند؛ یعنى میل فقیه عادل به صورت دلبخواه. این معنا در دلِ خودش یک تناقض دارد: اگر عادل است، نمیتواند مستبد باشد؛ اگر مستبد است و بر اساس دلخواه عمل میکند، پس عادل نیست.

۵۷. «ولایت مطلقه» یک حالت انعطافى در دست کلیددار اصلى نظام وجود دارد که می تواند در آنجائى که لازم است، مسیر را تصحیح و اصلاح کند، بنا را ترمیم کند.

بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى

۵۸. انتخابات همیشه در کشور ما  یک حادثه‌ى چالش‌برانگیز است.

۵۹. اتحاد و همدلى میان مردم با یکدیگر، و میان مردم با مسئولین، و میان مسئولین با یکدیگر. این، نیاز بزرگ کشور ماست.

خطبه‌هاى نماز عید سعید فطر

۶۰. مسئولین  شما باید نقاط قوّت را براى مردم بیان کنید، نقاط ضعف خودتان را هم بیان کنید؛ این مهم است، این تأثیر می گذارد.

۶۱. یکى از ضعفها این است که ما در کارها اولویتها را نبینیم.

۶۲. دولت با دادن وعده ها توقع مردم را بالا برده است ، اگر ما بتوانیم به این وعده‌ها عمل کنیم، توقعات مردم تبدیل می شود به ایمان و اعتقاد مردم؛ این خوب است

بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت

۶۳. تصور اینکه مقدارى که پیشرفت کردیم، نتائج نهائى است؛ همین جا توقف کنیم آفت است . آفت دیگر این است که چون تا این دوره و در این مدت به هدفهاى نهائى نرسیدیم، پس چراغ امید را در دل خودمان خاموش کنیم.

بیانات در اجتماع مردم کنگاور

۶۴. من اصرار دارم که در سراسر کشور، چه آن مناطقى که سنى و شیعه در کنار هم زندگى می کنند، همه جورى رفتار کنند که دشمن بفهمد در این کشور نمی تواند به بهانه‌ى اختلاف مذهب، میان مذاهب اسلامى اختلاف ایجاد کند.

بیانات در اجتماع مردم پاوه

۶۵. اگر سیاستمدار به فکر راحتى و شهوترانى خودش بود، نخواست بپردازد به آن همّ و غم اساسى و اصلى که به طور طبیعى آسایش خودش را تحت تأثیر قرار می دهد، این کشور شکست خواهد خورد

بیانات در دیدار جمعى از نخبگان و برگزیدگان علمى

۶۶. جمهوری اسلامی، یک اندیشه‌ى سیاسىِ نوئى به دنیا عرضه کرده است: مردم‌سالارى دینى.

بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان

۶۷. فتنه‌ى ۸۸ یک بیمارى عمیقى درست کرده بودند یک حرکت عظیم مردمى لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت ۹ دى بود؛ لذا حادثه‌ى ۹ دى یک حادثه‌ى ماندنى در تاریخ ماست

بیانات در دیدار اعضاى ستاد بزرگداشت ۹ دى

۶۸. بهترین خاطره‌ها در سال ۸۸حاصل حضور عظیم چهل میلیونى مردم پاى صندوقهاى رأى بود، که دنیا را خیره کرد؛ بدترین خاطره‌ها مربوط به جرزنى‌هاى سیاسى یک عده آدم نادان، ناباب و بعضاً معاند در قضیه‌ى انتخابات بود.

۶۹. انتخابات باید سالم باشد، رقابتى باشد .همه  بایستى به آداب و شروط یک حرکت عمومىِ سالم پایبند باشند، متعهد باشند؛ این لازم است.

۷۰. انتخابات باید سالم باشد، رقابتى باشد. رقابت غیر از خصومت است، رقابت غیر از تهمت‌زنىِ متقابل است؛ اینها را باید همه مواظب باشیم. رقابت این نیست که کسى اثبات خود را متوقف بر نفى دیگرى بداند. رقابت این نیست که کسانى بیایند براى  جلب نظر مردم، وعده‌هاى خلاف قانون اساسى،

۷۱. مجریان باید تمام سعى خودشان را بکنند که امانتدارى کنند. این به عهده‌ى مجریان است انتخابات سالم باشد.

۷۲. کسانى هم که وارد عرصه‌ى انتخابات می شوند، باید یک تقیداتى، تعهداتى داشته باشند. نه باید به مراکز ثروتهاى شخصى متصل بود، و نه به طریق اولى‌ به ثروتهاى عمومى. کسى بیاید از پول بیت‌المال مصرف کند، براى اینکه به وکالت مجلس برسد؛ اشکال مضاعف دارد. این نماینده به درد مردم نمی خورد.

بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی

۷۳. امروز نوجوانهاى ما هم در دورترین نقاط کشور تحلیل سیاسى می کنند، حوادث سیاسى را درک می کنند، روى هر مسئله‌اى تحلیل می گذارند. قبل از انقلاب اینجور نبود.

۷۴. شعارهاى انقلاب، امروز همان شعارهاى روز اول است؛ که این نشان‌دهنده‌ى سلامت انقلاب است.

۷۵. یکى  از نقاط قوّت ما در این سی سال، انتقال ارزشهاى انقلاب به نسل دوم و سوم بود.

۷۶. همین شهید عزیز اخیر ما، مصطفى احمدى روشن – شهیدى که شهادتش دل ما را سوزاند – یا آن شهید جوان قبلى، شهید رضائى‌نژاد، اینها دو تا جوان، دانشمند، سى و دو سه ساله بودند؛ امام و دوران انقلاب را درک نکردند، اما اینجور با شجاعت، با شهامت درس می خوانند، مقامات عالى را طى می کنند؛ میدانند و میفهمند هم که مورد تهدیدند، اما میروند؛ این خیلى مهم است،

۷۷. همین حرکت عظیم این جوانها که بعد از شهادت احمدى روشن اعلام کردند ما حاضریم بیائیم کار کنیم، خیلى مهم است؛ اینها یکى از نقاط قوّت و مثبت ما است.

۷۸. ما در انقلاب  ریزش داشته‌ایم، توبه‌کار از انقلاب و پشیمان از انقلاب داشته‌ایم، اما رویشهاى ما بیشتر از ریزشهاى ما بوده است. نیروهاى فرسوده ریزش پیدا کردند، اما نیروهاى جوان و باطراوت بالا آمدند و رویش پیدا کردند.

۷۹. این تحریمها از دو جهت به نفع ماست: اولاً وقتى ما تحریم بشویم، به استعداد و ظرفیت داخلى رو مى‌آوریم، از داخل رشد می کنیم  دوما  این تحریمها براى این است که ایران را وادار به عقب‌نشینى کنند، ایران هم که عقب‌نشینى نخواهد کرد؛ نتیجه این می شود که هیبت غرب و هیبت تهدیدهاى غرب در چشم این ملتهاى منطقه که قیام کردند، می شکند .

۸۰. انتخابات مصونیت‌بخش به کشور است. آن چیزى که هیبت این ملت را حفظ می کند، قدرت معنوى او را به رخ دشمنان می کشاند و آنها را از تعرض منع می کند، حضور مردمى است؛ که یکى از مظاهرش همین انتخابات است، یکى از مظاهرش هم همین بیست و دوى بهمنى است که شما در مقابل دارید. هرچه حضور پررنگ‌تر باشد،

۸۱. یک مجلس صالح و سالم و قوى می تواند بر عملکرد همه‌ى دستگاه‌هاى کشور اثر بگذارد؛ بر عملکرد دولت، بر عملکرد قوه‌ى قضائیه، حتّى بر عملکرد نیروهاى مسلح می تواند اثر بگذارد. مجلس قوى، مجلس صالح، مجلس سالم، یک چنین وضعى دارد.

۸۲. مسئولان از توطئه‌ى دشمن در کار انتخابات غافل نشوند. آن کسانى هم که در انتخابات رأى نمى‌آورند، مواظب باشند آن کلاهى که بر سر رأى‌نیاوردگان سال ۸۸ رفت، بر سر آنها نرود. همه‌ى نامزدهاى انتخابات و همه‌ى هوادارانشان، خودشان را در مقابل توطئه‌ى احتمالى دشمن مسئول امنیت بدانند. انتخابات را متهم نکنند؛ کسى آب به آسیاب دشمن نریزد.

خطبه‌های نماز جمعه تهران + ترجمه خطبه عربی

۸۳. حضور مردم در انتخابات می تواند کشور را پیش ببرد، دشمن را وادار به عقب‌نشینى کند. انتخابات پرشور، مشت محکمى به دهان دشمن است.

بیانات در دیدار مردم آذربایجان

۸۴. حقیقتاً انتخابات، سیلى به چهره‌ى دشمنان این ملت است.

بیانات در دیدار اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران

۸۵. معتقد هم هستم که این کار(رای دادن) مثل نماز، هرچه به اول وقت نزدیکتر باشد، على‌الظاهر فضیلتش بیشتر است.

۸۶. در انقلابهائى که در دنیا وجود داشته، با گذشت این زمان، مردم خسته شدند، دلزده شدند، راه‌ها عوض شده، هدفها تغییر پیدا کرده. ملت ما در طول این زمان، با یک عزم راسخى، حرکت مستقیمى را تا امروز ادامه داده؛ این خیلى حادثه‌ى مهمى است

بیانات در مصاحبه هنگام اخذ رأى در انتخابات مجلس نهم

۸۷. انتخابات یک حادثه‌ى گذرا نیست، یک حادثه‌ى اثرگذار است؛ لذا روى این باید تأمل کنیم. اولاً انتخابات رکن مهم نظام است. نظام مردم‌سالارى دینى، متکى به انتخابات است. بدون انتخابات، مردم‌سالارى نخواهد بود

۸۸. انتخابات مثل یک سیلىِ بیدار کننده و هشیار کننده است به کسانى که در توهّمات خودشان غوطه می خورند و راجع به آینده‌ى نظام و مردم، توهّماتى در ذهن دارند. انتخابات، اینها را از این توهّمات خارج می کند؛ حقیقت را جلوى اینها می گذارد.

۸۹. جلسى که برآمده‌ى از این انتخابات است، مسئولیت سنگینى دارد. هر مسئولى در هر سطحى که منتخب مردم است، به اندازه‌ى سنگینى بار انتخاب، بار مسئولیت او سنگین است. در این شرائط، با این هیاهوى دشمن، آمدن مردم توى این میدان، این مجلسى که تشکیل خواهد شد، مجلس بسیار پرمسئولیتى است.

۹۰. نمایندگان مجلس حقیقت را نگاه کنند. قانون باید راهگشا باشد. قانونى که راه‌ها را ببندد، یا مشکلات فراوان درست کند، یا دچار تناقض باشد، فایده ندارد.

بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى

اخبار مرتبط:

۹۰ جمله تاریخی مقام معظم رهبری در سال ۹۰/ بخش اول

برچسب ها:
90 جمله تاریخی مقام معظم رهبری در سال 90/بخش دوم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان