ساختار جدیدی در پدافند هوایی کشور ایجاد می‌شود

  • شناسه خبر: 1908
ساختار جدیدی در پدافند هوایی کشور ایجاد می‌شود

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری فارس: معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم با بیان اینکه در حال حاضر ساختار و سازمان طراحی شده در سیر مراحل تصویب قرار دارد، به بررسی برخی ویژگی‌های ساختار جدید پرداخت.سردار محمدحسن منصوریان معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در اولین همایش فرماندهان هوا و فضای پدافند […]

خانه » سیاسی » ساختار جدیدی در پدافند هوایی کشور ایجاد می‌شود

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری فارس: معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم با بیان اینکه در حال حاضر ساختار و سازمان طراحی شده در سیر مراحل تصویب قرار دارد، به بررسی برخی ویژگی‌های ساختار جدید پرداخت.سردار محمدحسن منصوریان معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در اولین همایش فرماندهان هوا و فضای پدافند هوایی که در ستاد فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش و زحمات کلیه دست اندرکاران پدافند هوایی در نیروهای مسلح به ویژه فرماندهان عملیاتی، بعنوان متولیان پدافند هوایی کشور گفت: امروز قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) بعنوان مسئول پدافند هوایی کشور، در راستای رسیدن به اهداف خود و وظیفه مهم دارد؛ یک وظیفه برون سازمانی و یک وظیفه درون سازمانی.

وی در تشریح وظایف برون سازمانی و درون سازمانی پدافند هوایی اظهار داشت: ایجاد هدایت و کنترل یگان‌های عملیاتی خودی از اهداف درون سازمانی پدافند است و هماهنگی و کنترل و هدایت کلیه عوامل پدافند هوایی در سایر نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه در کنترل عملیاتی قرار گاه قرار می‌گیرد از وظایف برون سازمانی است که مسئولیتی کمتر از وظیفه درون سازمانی نیست و اثرات بیشتری نیز خواهد داشت.

منصوریان در ادامه سخنان خود گفت: امروز مهم است که ما در مورد پدافند چگونه می‌اندیشیم و بر این اساس چه برنامه‌هایی در دست اقدام داریم و اینکه آیا به دنبال اقدامات سنتی گذشته هستیم یا کارهای جدیدی در دست و اندیشه خود داریم؛ بسیار حائز اهمیت است.

 معاون هماهنگ کننده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به سخن مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای و فرمانده معظم کل قوا که فرمودند فرماندهان و مسئولین وقتی بگذارند برای فکر کردن بروند دنبال کارهای ابتکاری، بروند دنبال کارهایی که دنیا آنها را تجربه نکرده است، بیان داشت: رهبر فرزانه، امام خامنه‌ای عزیز تاکید فراوانی بر ایجاد اتاق فکر و اندیشیدن در خصوص طرح‌های عملیاتی، طرح‌های اطلاعاتی جدید و در نوع برخورد با دشمن، در خصوص فریب و تدبیر به نوعی و بخصوص سازماندهی نیروهای مسلح تاکیدات فراوانی داشتند.

وی در ادامه پیرامون صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر سازماندهی نیروهای مسلح افزود: کار میدانی همیشه بوده و هست و تنها یگانی که در نیروهای مسلح امروزه با صد در صد ظرفیت وارد میدان شده است و ماموریت‌هایش از زمان جنگ بیشتر شده پدافند هوایی کشور شامل سپاه و ارتش است. اما بر اساس تدابیر فرمانده معظم کل قوا، در یکی دو سال گذشته به موازات انجام ماموریت‌های محوله، کمی هم به اندیشیدن پرداختیم و در اولین گام، نقشه راهبردی کلی را ترسیم و برای ورود به عنوان پیش نیاز طراحی سازمانی پویا، علمی و پاسخگو بر اساس منابع انسانی و مالی موجود را در دستور کار قرار دادیم.

وی همچنین عنوان کرد: در سال ۹۰ با تلاش و زحمات عوامل ستادی و کلیه همکاران گام های بلندی در راستای طراحی سازمان و ساختار جدید پدافند انجام شد و در حال حاضر ساختار و سازمان طراحی شده در سیر مراحل تصویب قرار دارد.

وی با اشاره به ویژگی طرح سازمانی جدید پدافند هوایی تاکید کرد: در ساختار جدید قسمت‌هایی که باعث توقف یا جلوگیری از رسیدن امکانات و سرمایه به یگان‌های عملیاتی و سر پنجه‌ها می‌شد حذف و یا کاهش یافته است، از اقدامات ارزشمند این طرح حذف موازی کاری و توجه به رویکرد برون سپاری است. ایجاد ساختارهایی که قبلا مغفول مانده بود، رویکرد استفاده از همه زیر ساخت‌های کشور، توزیع منطقی یگان‌های عملیاتی در سطح کشور متناسب با تهدید، تقویت سرپنجه‌ها، ایجاد تعادل ما بین صف و ستاد از ویژگی‌های دیگر ساختار جدید تلقی می‌شود.

سردار منصوریان به اقدامات انجام شده در این طرح اشاره داشت و گفت: در طرح جدید از برنامه‌های ارزشمند انجام شده، می‌توان به توسعه دفاع غیر عامل، تکنولوژی ساخت انواع ماکت‌ها، توسعه جنگ الکترونیک و … نام برد و نهایتا رویکرد به حرفه‌ای سازی یگان‌های عملیاتی را در قالب یگان‌های چابک چالاک، خودکائی و … را جزء راهبردهای اصلی قرار گاه دانست.

وی با اشاره به اینکه خیلی از برنامه‌ها در پدافند مغفول مانده اظهار داشت: بهره گیری از زیر ساخت‌های کشور از جمله کارهای اصلی در ساختار جدید پدافند است؛ در طرح جدید با توسعه یگان‌های پدافندی در سطح کشور یکی از اصول اساسی ستاد کل نیروهای مسلح، که دفاع مردمی است در نظر گرفته شده است.

سردار منصوریان با اشاره به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در گذشته تهدید ما کشور عراق بود و عمدتا پدافند هوایی در زمینه غربی کشور شکل گرفته بود و در نیمه مرکزی و شرق به دلیل تهدید کمتر، یگان‌های کمتری ایجاد شده بود اما با توجه به اینکه امروز دشمن در منطقه شمال یعنی آذربایجان و در شرق یعنی افغانستان استقرار یافته است و در منطقه جنوب نیز وضعیت به همین گونه بوده است، ما نیز یک توازن قدرت ایجاد نموده‌ایم و یکان‌های عملیاتی را در تمامی مناطق شمال، شرق، جنوب و مرکز پیش بینی به طوری که گروه‌های پدافند می‌توانند به سهولت با یکدیگر الحاق داشته باشند.

وی همچنین افزود: یکی از اقدامات ارزشمند پدافند، حرکت به سوی حرفه‌ای سازی قرار گاه پدافند هوایی به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری پدافند هوایی کشور است که با حذف فعالیت‌ها و کارهای ضعیف حتی طرح‌های عملیاتی ضعیف از مدار اقدامات این امر صورت گرفته است.

سردار منصوریان از دیگر طرح‌های مهم در ساختار جدید پدافند را مدیریت بر صحنه عملیاتی پدافندی هوایی بر شمرد و گفت: از افتخارات قرار گاه است که صنعتی را برای تامین نیازمندی‌های فرماندهی و کنترل بر صحنه نبرد و عملیات پدافند هوایی طراحی نموده و این امر با ایجاد تعامل بین وزارت دفاع، نیروهای قرار گاه و نخبه گان دانشگاهی در قالب طراحی soc بومی صورت گرفته است.

وی با اشاره به عدم تحویل سامانه اس ۳۰۰ از سوی کشور فروشنده اظهار داشت: تحریم‌های و تهدیدات دشمن موجب ارتقاء دانش و فناوری در کشور شد و بحمد الله امروز قرار گاه پدافند هوایی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور طراحی و ساخت سامانه موشکی زمین به هوای برد بلند را در دستور کار قرار داده‌اند و پیشرفت خوبی هم حاصل شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز پدافند هوایی با هویت مستقل کار خودش را با سرعت ادامه می‌دهد و این یک ارزش است گفت: امروز برای توسعه این سازمان باید بسیار تلاش کرد و ما نیاز به همکاری و همیاری همه نیروها ارگان‌‌ها و نهادها داریم و از هر نوع همکاری به منظور تقویت توسعه و تعمیم روابط استقبال می‌کنیم.

سردار منصوریان در پایان سخنان خود با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید هر کس در راه خدا جهاد کند بدون تردید هدایتش می‌کنیم گفت: ما به دنبال هدایت خدا هستیم اگر کمک خدا نباشد ما نمی‌توانیم توفیقات بزرگی به دست آوریم.

برچسب ها:
خانه خشتی ساختار جدیدی در پدافند هوایی کشور ایجاد می‌شود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان