آمریکا و اسرائیل از برنامه هسته‌ای ایران آگاهی دارند/تهران به دنبال ساخت بمب اتمی نیست

  • شناسه خبر: 1895
آمریکا و اسرائیل از برنامه هسته‌ای ایران آگاهی دارند/تهران به دنبال ساخت بمب اتمی نیست

یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که رژیم اسرائیل و آمریکا در خصوص اینکه ایران تصمیمی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای نگرفته است با یکدیگر توافق دارند. به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که شواهدی مبنی بر آنکه ایران در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای […]

خانه » سیاسی » آمریکا و اسرائیل از برنامه هسته‌ای ایران آگاهی دارند/تهران به دنبال ساخت بمب اتمی نیست

یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که رژیم اسرائیل و آمریکا در خصوص اینکه ایران تصمیمی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای نگرفته است با یکدیگر توافق دارند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که شواهدی مبنی بر آنکه ایران در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای است وجود ندارد.

طبق این گزارش ارزیابی‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران که در میان مقامات ارشد آمریکا صورت گرفته این است که ایران هنوز تصمیمی برای دنبال کردن تسلیحات هسته‌ای نگرفته است که این نتیجه‌گیری طبق یکسری تحلیل‌های اطلاعاتی به دست آمده است.

یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به نیویورک‌تایمز گفت علیرغم آنکه موجودیت اسرائیل با دستیابی ایران به بمب هسته‌ای در معرض خطر قرار می‌گیرد اما تل‌آویو تقریبا با ارزیابی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا موافق است که گفته بودند ایران هنوز تصمیمی برای ساخت بمب‌ اتمی ندارد.

روزنامه آمریکایی لس انجلس تایمز در گزارشی فاش کرد که ۱۶ آژانس اطلاعاتی – جاوسی آمریکایی بار دیگر اعتراف کرده‌اند که ایران به‌دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

این گزارش با گزارش سال ۲۰۰۷ سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مطابقت دارد. این گزارش بر این باور بود که ایران پس از سال ۲۰۰۳ تمام فعالیت‌های مرتبط با برنامه نظامی هسته‌ای را قطع کرده است. ایران تاکید دارد که ماهیت برنامه هسته‌ایش حتی قبل از ۲۰۰۳ نیز صلح‌آمیز بوده است.

گزارش اخیر همچنین تصریح می کند که ایران به سمتی پیش می‌رود که در زمان نیاز بتواند قدرت تولید سلاح هسته‌ای را داشته باشد.

رژیم اسرائیل طی ماه‌های اخیر جنگ روانی گسترده‌ای را تحت عنوان حمله به ایران راه انداخته است. این گزارش همچنین بار دیگر عدم صحت گزارش نوامبر آمانو، مدیر کل آژانس در خصوص ایران را نیز روشن می‌سازد.

برچسب ها:
امریکا،هسته ای،تهران،بمب اتمی، خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان