رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان مطرح کرد؛

جشن ملی پسته در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 189229
جشن ملی پسته در رفسنجان برگزار می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان از برگزاری جشن ملی پسته در این شهرستان خبر داد.

خانه » رفسنجان » جشن ملی پسته در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی؛ حسن حسینی امروز در مراسم روز جهانی گردشگری در رفسنجان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، معاون گردشگری استان و جمعی از فعالان گردشگری رفسنجان از جمله آفرودرهای رفسنجان برگزار شد،با گرامیداشت روزجهانی گردشگری و هفته گردشگری، اظهار کرد: بیش از نیم قرن صنعت گردشگری در دنیا سرعت فوق العاده ای رشد داشت متاسفانه در یک و سال نیم ایر پاندمی کرونا ترمز این صنعت رو کشید و خسارت سنگینی به صنعت گردشگری در سراسر دنیا و کشور ما وارد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان افزود: به گواه آمار بین المللی حدود چهار تریلیون دلار خسارت به صنعت گردشگری وارد شد، ۱۰۰ میلیون شغل از این همه گیری کرونا خسارت دیدند و ۳۲ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش گردشگر ی کشورمان وارد و ۴۴ هزار نفر بیکار شدند.

حسینی بیان کرد: پیوندهای بین بخشی که صنعت گردشگری موجب رونق سایر بخش ها میشده به ازای هر شغل دو و نیم برابر شغل غیر مستقیم  ایجاد می شد که دچار خسارت شد و چرخش ارز سالم بین کشور خسارت دیده و تقریبا تعطیل شده است و کشور ما هم متاثر از آن است.

وی عنوان کرد: گردشگری برای رشد فراگیر قرار است یک نقش استثنایی در رشد و توسعه پس از کرونا ایفا کند اگر کوتاهی شود باعث رشد نامتوازن خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان تصریح کرد: در شهرستان رفسنجان که قبل از کرونا به عنوان یک صنعت نوپا از آن یاد می کردیم متاسفانه با اوضاع کرونا خساراتی به این صنعت در شهرستان وارد شد با این حال دوستان حوزه گردشکری با نجابت و صبر و مسئولیت پذیری از منافع خود گذشتند و با ستاد کرونا شهرستان همکاری کردند.

حسینی گفت: سعی کردیم با استفاده از تسهیلات گردشگری صنعت گردشگری و صنایع وابسته مانند صنایع دستی را حمایت کنیم. در مقیاس شهرستانی به عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی توانستیم از برخی حمایتهای مالی برای سرپا نگه داشتن مشاغل گردشگری بهره ببریم.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارت کرونا به صنعت گردشگری شهرستان، اتفاق نامیمون دیگری در شهرستان رفسنجان رخ داده است و اگر برخورد نشود پس از کرونا این موضوع بیشتر شود که یکی تورهای غیرمجاز و دیگری اقامتگاههای غیرمجاز است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان تاکید کرد: درخواست داریم از شهروندان از تورهایی استفاده کنند که مجاز و تحت نظارت گردشگری شهرستان هستند.

حسینی گفت: اخیراً ارباب رجوع هایی داریم که با تورهای غیرمجاز مسافرت رفته اند حتی سفرهای زیارتی، علاوه بر کیفیت پایین خدمات ارائه شده به این افراد، متاسفانه بعضی از برخوردهای ناشایست با آنها صورت گرفته است که چون این تور مجوزی از سوی میراث نداشته آنها را به مراجع قضایی برای پیگیری ارجاع داده ایم.

وی افزود: اقامتگاههای غیر مجاز پس از طی سلسله مراتبی مجوز می گیرند اینکه زیر ساختی آماده می شود در شهرستان متداول شده تا افرادی بدون مجور در مسیر عبور مسافران قرار میگیرند و با تابلو بدست به سمت اقامتگاههای غیر مجاز هدایت و راهنمایی می شوند و متاسفانه یکی از صنوف شهرستان هم در این اقدام دخیل است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان ابراز کرد: مراتب به اداره اطلاعات و اماکن شهرستان اطلاع داده شده دوستان حوزه گردشگری بسیار شاکی هستند چراکه  به صنعت گردشگری خسارت می زنند و تبعات اجتماعی و اخلاقی نیز دارد  از دستگاه قضا می خواهیم ورود پیدا کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره ملی پسته در رفسنجان خبر داد و گفت:  از سال ۱۳۰۰ است که مردم شهرستان رفسنجان درگیر صنعت پسته هستند و در سال ۱۳۹۵ این صنعت در فهرست آثار ناملموس میراث معنوی کشور ثبت ملی شد.

وی افزود: به مناسبت پنجمین سال ثبت پسته و یکصد سالگی صنعت پسته این جشنواره برگزار می شود و در شش بخش فیلم و عکس، پسته و گردشگری، جشنواره بازیهای بومی محلی، شعر لبخند کریمان و شعر با موضوع پسته و همچنین برگزاری جشنواره قصه و پسته است  و اختتامیه این جشنواره در  آبان ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جشنواره پسته حسینی رئیس میراث فرهنگی رفسنجان مراسم روز جهانی گردشگری در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان