ساخت مستند داستانی ” انسان ، معماری سنتی و مدرنیته ” در بزرگترین خانه خشتی جهان

  • شناسه خبر: 18846
ساخت مستند داستانی ” انسان ، معماری سنتی و مدرنیته ” در بزرگترین خانه خشتی جهان

دومین فیلم کوتاه ” انسان ، معماری سنتی و مدرنیته ” به مناسبت هفته میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در خانه حاج آقا علی در حال ساخت است. کارگردان این فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگارخانه خشتیگفت : معماری سنتی ویژگیهای زیبایی شناسی ، به کمال رسیدن ، تامین آرامش ، احترام و […]

خانه » آخرین اخبار » ساخت مستند داستانی ” انسان ، معماری سنتی و مدرنیته ” در بزرگترین خانه خشتی جهان

دومین فیلم کوتاه ” انسان ، معماری سنتی و مدرنیته ” به مناسبت هفته میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در خانه حاج آقا علی در حال ساخت است.

کارگردان این فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگارخانه خشتیگفت : معماری سنتی ویژگیهای زیبایی شناسی ، به کمال رسیدن ، تامین آرامش ، احترام و عزت را بواسطه نقش و نگارها ، هشتی ها ، حیات خلوت ، اندرونی
و بیرونی دارا هستند این در حالی است که در اکثر خانه های امروزی ( آپارتمانی ) این کاربری های معماری وجود ندارد و خانواده ها از آرامش کمتری برخوردارند .
شهلا مکی آبادی از دیدگاههای مختلف اسلامی و ریشه ای ، معماری سنتی زندگی مردم قدیم در رفسنجان را در این خانه به تصویر کشیده است.
وی حالت عرفانی ، رشد کودک در این محیط ها توام با امنیت ، زیبایی شناسی ، معماری سنتی و معماری مدرنیته را از بخشهای این مستند بیان کرد و افزود : مخاطبین این فیلم میتوانند همه اقشاربخصوص دانشجویان رشته ی معماری باشند.
مکی آبادی که علاوه بر کارگردانی این فیلم ، تهیه کنندگی و نویسندگی این فیلم را برعهده دارد گفت : خانم علوی دستیار کارگردان و آقای کریمی فیلم بردار وآقایان سید حمید سجادی و دانیال میزانی  بازیگران این فیلم هستند و ۵۰ درصد فیلم ساخته شده است .
وی تایم این فیلم کوتاه را حداکثر ۲۰ دقیقه عنوان کرد و گفت : پس از ساخت قرار است این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در تیر ماه شرکت کند.
خانم مکی آبادی یادآورشد : ۱۲ سال قبل نیز اولین فیلم کوتاه در این خانه به نام ” گنجه خاموش ” ساخته شد.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان ساخت مستند داستانی " انسان ، معماری سنتی و مدرنیته " در بزرگترین خانه خشتی جهان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    سلام بسیار عالیه بنده هم دانشجوی رشته معماری هستم، چندی پیش از خانه مذکور بازدید کردم، در صد هستم که در مورد این خانه یک مقاله علمی- پژوهشی تهیه نمایم. رمضانی- لرستان؛
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان