تماس احمدی‌نژاد با هاشمی و خاتمی برای تعویق انتخابات

  • شناسه خبر: 18655
تماس احمدی‌نژاد با هاشمی و خاتمی برای تعویق انتخابات

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه از تماس احمدی‌نژاد با خاتمی و هاشمی برای به عقب افتادن انتخابات خبر داد. به گزارش خانه خشتی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه پرسش و پاسخ بسیجیان این شهرستان در مورد رفتار احتمالی احمدی‌نژاد پس از رد صلاحیت احتمالی مشایی اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد پیچیده عمل می‌کند و اعمال […]

خانه » آخرین اخبار » تماس احمدی‌نژاد با هاشمی و خاتمی برای تعویق انتخابات
جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه از تماس احمدی‌نژاد با خاتمی و هاشمی برای به عقب افتادن انتخابات خبر داد.
به گزارش خانه خشتی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه پرسش و پاسخ بسیجیان این شهرستان در مورد رفتار احتمالی احمدی‌نژاد پس از رد صلاحیت احتمالی مشایی اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد پیچیده عمل می‌کند و اعمال و رفتار ایشان قابل پیش‌بینی نیست و هر روز ممکن است کار جدیدی از ایشان سر زند.

 

وی با اشاره به تماس احمدی‌نژاد با خاتمی و هاشمی برای به عقب افتادن انتخابات بیان داشت: اینجا است که جنگ زرگری وی که تاکنون با هاشمی مطرح بوده فراموش شده و دو جریان به ظاهر متضاد برای هدف مشترک به وحدت می‌رسند.

 

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اذعان بر احتمال بروز بداخلاقی‌هایی از سوی احمدی‌نژاد در صورت عدم تأیید صلاحیت مشایی عنوان کرد: ممکن است وی با عزل تعدادی وزیر بخواهد دولت را از نصاب قانونی انداخته و یا حتی به استعفا روی آورد.

 

ذوالنور با یادآوری تلاش اصلاحات برای عقب‌انداختن انتخابات ابراز داشت: در این دوره که هر دو قوا و همه تشکل‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و…در اختیار اصلاح‌طلبان بود نتوانستند حتی یک روز با صلابت رهبری انتخابات را به تعویق بیاندازند حال آنکه احمدی‌نژاد چنین امکانی در اختیار ندارد بنابراین نباید دست به چنین تلاش‌های مذبوحانه و بی‌نتیجه زده شود.

 

وی با انتقاد از نوع برخورد رئیس جمهور در معرفی مشایی تصریح کرد: با وجود تأکید رئیس جمهور مبنی بر عدم دخالت دولت به نفع کاندیدای خاص اما با نوع برخوردی که در معرفی مشایی انجام داد به یک عمل خلاف شرع بین اقدام کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند به نفع کاندیدا وارد عمل شود تأکید کرد: آقای رئیس جمهور قانون اساسی، میثاق ملی و قانون رسمی را زیر پا می‌گذارد و به طور عملی منافع مردم و نظام را به موضوعی داخلی می‌فروشد.

 

ذوالنور ادعای مرخصی گرفتن رئیس جمهور برای حضور در مراسم ثبت‌نام مشایی و استفاده از حقوق شهروندی عادی را توجیه خواند و گفت: سؤال این جا است که آیا همه شهروندان می‌توانند همراه با کاندیدای مورد نظرشان وارد ستاد انتخابات شده و هنگام ثبت نام نامزد مورد علاقه‌شان سخنرانی‌ کنند؟

 

وی توصیف رئیس جمهور از مشایی را نوعی ثناگویی و تبلیغاتی انتخاباتی دانست و آن را نوعی مداخله در انتخابات پیش از شروع رقابت قلمداد کرد.

 

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران مصاحبه یکی از عناصر جریان انحرافی را مبنی بر احقاق حق در صورت مطالبه مردم پس از رد صلاحیت احتمالی مشایی، آن را مصداق اسم رمز آشوب دانست و گفت: این نشانه صدور فرمان آشوب قبل از آغاز انتخابات است که توسط یکی از وعاظ‌السلاطین این جریان منحرف صورت گرفته است.

 

به گفته ذوالنور سفرهای استانی اخیر هیئت دولت به طور ویژه به تبلیغات مشایی اختصاص پیدا کرده که می‌تواند به عنوان استفاده سوء از امکانات دولتی و بیت‌المال تلقی شود.

 

وی با اشاره به تصمیم شورای نگهبان مبنی بر گزارش جریان اخیر به عنوان عمل مجرمانه رئیس جمهور به قوه قضائیه بیان داشت: بر این اساس اگر مشایی بر فرض هیچ مشکلی در تأیید صلاحیت نداشت همین یک مورد می‌تواند دلیل رد صلاحیت او باشد حال آنکه هیچ گونه تعریف رجل سیاسی و مذهبی برای مشایی مصداق پیدا نمی‌کند و او از حداقل‌های یک کاندیدای ریاست جمهوری بی‌بهره است.

 

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه رفتار رئیس جمهور را رفتاری کاملاً فتنه‌انگیزانه نامید و با اشاره به سخنرانی وی در سفرهای استانی اخیر ابراز داشت: رئیس جمهور در این سفرها با ادبیاتی مشابه از تمایل دولت برای پرداخت یارانه نقدی ۲۵۰ هزار تومانی و بعضی فشارها برای عدم تحقق این اقدام سخن می‌گوید حال آنکه از پیامدها و تبعات این اقدام چیزی بر زبان نمی‌آورد.

 

ذوالنور با تأکید بر اینکه اگر یک‌هزار مشایی هم رد صلاحیت شوند آب از آب در این مملکت تکان نمی‌خورد تصریح کرد: جریان انحرافی هیچ عمق، ریشه و موجودیت قابل اعتنایی حتی در بدنه دولت نداشته و به مانند غده‌ای بدخیم چند گرمی است که در بدن چند صد کیلویی دولت قرار گرفته است.

 

وی افزود: اگر امروز خدای نکرده مقام معظم رهبری مشروعیت دولت را  زیر سؤال ببرند تا فردا چیزی از ته دولت باقی نمی‌ماند.

 

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه کاهش استقبال مردم از سفرهای استانی اخیر را نشانه ناراحتی آنها از فاصله ایجاد شده بین دولت و ارزش‌های و آرمان‌های اصیل قلمداد کرد.

منبع:خبرگزاری دانشجو

برچسب ها:
احمدی نژاد انتخابات تماس احمدی‌نژاد با هاشمی و خاتمی برای تعویق انتخابات هاشمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان