رئيس مركز تحقيقات وحدت اسلامی بلاد شام:

صدور فتاوای خونریزی و تخریب مراقد بیانگر انحراف وهابیون از مکتب نبوی است

  • شناسه خبر: 18371
صدور فتاوای خونریزی و تخریب مراقد بیانگر انحراف وهابیون از مکتب نبوی است

 ارزش‌های انسانی همچون عشق و محبت، تسامح و بخشش، اساس مکتب و رسالت نبوی است و امروز اقدامات گروه‌های تندرو وهابیت از جمله صدور فتواهای مختلف درباره «جهاد نکاح»، خونریزی و تخریب مراقد اهل بیت(ع) و صحابه بیانگر خروج و انحراف از این مکتب انسانی است.   به گزارش خانه خشتی،شیخ عبدالرحمن علی ضلع، رئیس […]

خانه » آخرین اخبار » صدور فتاوای خونریزی و تخریب مراقد بیانگر انحراف وهابیون از مکتب نبوی است

 ارزش‌های انسانی همچون عشق و محبت، تسامح و بخشش، اساس مکتب و رسالت نبوی است و امروز اقدامات گروه‌های تندرو وهابیت از جمله صدور فتواهای مختلف درباره «جهاد نکاح»، خونریزی و تخریب مراقد اهل بیت(ع) و صحابه بیانگر خروج و انحراف از این مکتب انسانی است.

 

به گزارش خانه خشتی،شیخ عبدالرحمن علی ضلع، رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش‌های وحدت اسلامی بلاد شام در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: عشق و محبت، تسامح، بخشش، عزت و بزرگی اساس رسالت نبوی است و امروز اقدامات گروه‌های تندرو وهابیت در سوریه و صدور فتواهای مختلف درباره «جهاد نکاح»، خونریزی، ربودن و تخریب مراقد اهل بیت(ع) و صحابه هرگز منطبق با این رسالت نبوده و زیرپاگذاشتن آموزه‌های نبوی به شمار می‌آید.

شیخ عبدالرحمن علی ضلع در ادامه افزود: این گروه با صدور فتاوای مختلف فعالیت‌های افراط‌گرایانه خود در سوریه را دنبال می‌کنند و مراقد اهل بیت(ع) و صحابه را به این دلیل که شیعه هستند، تخریب می‌کنند، در حالی که این هیچ یک از این اقدامات در مکتب پیامبر(ص) جایی ندارد.

شیخ عبدالرحمن ضلع بیان کرد: این گروه از وهابیون شیوه‌ای متفاوت با مکتب رسول‌الله(ص) را در پیش‌گرفته‌ و به صدور فتواهایی اقدام می‌کنند که مورد رضایت رسول خدا(ص) که مکتبش مبتنی بر ارزش‌های انسانی بود، نیست.

این مبلغ سوری تصریح کرد: ما اکنون در جمهوری عربی سوریه شرایطی بهتر از آنچه که برخی تصور می‌کنند، داریم، چرا که القاعده و وابستگان آن و همچنین جنایتکاران و کسانی که به نام دموکراسی و آزادی به این کشور آمده بودند، طرد و از آن بیرون رانده شده‌اند.

تبیین واقعیت‌های جهان اسلام توسط رهبر انقلاب در اجلاس جهانی بیداری اسلامی

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری اجلاس جهانی «علمای امت و بیداری اسلامی» که اخیرا در تهران برگزار شد، اشاره و خاطرنشان کرد: این اجلاس با حضور گسترده علمای امت برگزار و با سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) متبرک شد، سخنرانی که ایشان در آن به مسئله فلسطین و سوریه اشاره کردند و تبیین واقعیت‌های امت اسلام و درد و رنج‌های مسلمانان را خواستار شدند.

شیخ عبدالرحمن علی ضلع بیان کرد: این سخنرانی به همه جهان عربی و نیز غرب نشان داد که اسلام همان دینی است که مسجدالاقصی و قدس در آن جای دارد و دینی افراط‌گرایانه و نژادپرست نیست.

 شیخ عبدالرحمن علی ضلع:
رژیم صهیونیستی و انصار و حامیان یهودی‌اش امروز بسیار افسوس می‌خورند، زیرا صدها میلیون دلار را برای ایجاد تفرقه بین علما و درگیری فرقه‌ای و نژادی بین مسلمانان هزینه کردند، اما همه برنامه‌هایشان شکست خورده است

این مبلغ سوری در پاسخ به سؤالی درباره تفاوت بین بیداری اسلامی و شورش مسلحانه تروریست‌ها در سوریه گفت: بیداری اسلامی حرکت مبارکی است که اساس آن میانه‌روی است، اما اساس اقدامات تروریستی مسلحانه در سوریه، افراط‌گرایی، کشتار و خونریزی است که در اسلام جایی ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش‌های وحدت اسلامی بلاد شام همچنین با تأکید بر حفظ وحدت اسلامی برای دفاع از حق در برابر باطل افزود: رژیم صهیونیستی و انصار و حامیان یهودی‌اش امروز بسیار افسوس می‌خورند، زیرا صدها میلیون دلار را برای ایجاد تفرقه بین علما و درگیری فرقه‌ای و نژادی بین مسلمانان هزینه کردند، اما همه برنامه‌هایشان شکست خورده است، زیرا امروز امت اسلام با یکدیگر متحد شده‌اند و این وحدت را در اجلاس علمای امت و بیداری اسلامی که با صدور بیانیه‌ای در راستای یاری اسلام و مسلمانان برگزار شد، به تصویر کشیدند.

وی با تأکید بر نقش مهم علما در شرایط حساس امروز جهان اسلام، اظهار کرد: همه با نقش علمای مسلمان در جهان آشنا هستند و می‌دانند که این گروه خیر و نیکی را برای امت به ارمغان آورده و در جریان بحران سوریه نقش مهمی ایفا می‌کنند و جوانان سوری را به دفاع از وطن فراخوانده و برای حفظ اموال عمومی در این کشور تلاش می‌کنند.

شیخ عبدالرحمن علی ضلع در پایان تأکید کرد: عمل‌کردن علما به نقش خود در جامعه به حفظ جایگاه آنان و بقای این نقش در جوامع منجر خواهد شد؛ نقشی که علامه محمدسعید رمضان البوطی، از علمای شافعی مذهب و کُرد سوریه به آن عمل کرد و به همین دلیل از سوی دشمنان مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

برچسب ها:
اسلام صدور فتاوای خونريزی و تخريب مراقد بيانگر انحراف وهابيون از مكتب نبوی است وهابیت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان