شرکت هالیوودی هاشمی در انتخابات/هاشمی با اصولگرایی میانه‌ای ندارد

  • شناسه خبر: 18151
شرکت هالیوودی هاشمی در انتخابات/هاشمی با اصولگرایی میانه‌ای ندارد

این جزء سناریو هم به جای خود تأثیری در گزینش مردم می‌گذارد چون ایجاد یک «لولوی» انتخاباتی و سیاسی در مردم خیلی مؤثر است. به علاوه باعث انصراف ذهن مردم از طرف مقابل می‌شود و مانع تمرکز بر فعالیت‌های پنهانی و آشکار این جریان می‌شود. خلاصه مصاحبه آیت الله سید محمد خامنه ای با خبرگزاری […]

خانه » آخرین اخبار » شرکت هالیوودی هاشمی در انتخابات/هاشمی با اصولگرایی میانه‌ای ندارد

این جزء سناریو هم به جای خود تأثیری در گزینش مردم می‌گذارد چون ایجاد یک «لولوی» انتخاباتی و سیاسی در مردم خیلی مؤثر است. به علاوه باعث انصراف ذهن مردم از طرف مقابل می‌شود و مانع تمرکز بر فعالیت‌های پنهانی و آشکار این جریان می‌شود.

خلاصه مصاحبه آیت الله سید محمد خامنه ای با خبرگزاری فارس: 

پشت صحنه انتخاب واژه انتخابات آزاد آنکه القاء شود که آثار علایم تقلب یا سلب آزادی در انتخابات برای گوینده مسلّم و روشن است تا در صورت ناکامی در انتخابات و شکست، به فاز بعدی – یعنی عملیات فتنه جدید – وارد شوند و بگویند ما از پیش، موضوع نبود آزادی را می‌دانستیم.

حاصل جمع نظرات و کارشناسی‌های طراحان و اتاق فکر آمریکا و مشاوران داخلی آنها که سردمداران فتنه سال ۸۸ بودند همه بر روی هم به نظر می‌رسد که به سناریو جدیدی منتهی شده است.

شرکت هالیوودی هاشمی در انتخابات

در این طرح سعی شده شخصی را مطرح کنند که امکان بیشتری برای شرکت و گردآوری رأی داشته باشد و از منظر فکری نزدیکی بیشتری با آن ها داشته باشد. مطابق این طرح، شرکت فرد مورد نظر در انتخابات، باید با چراغ خاموش و بین القاء احتمال شرکت و عدم شرکت و مشروط به احساس وظیفه شرعی و نبود افراد صالح و تردیدهایی مانند اینها باشد و مثل بعضی از فیلم‌های هالیوودی تا لحظات آخر فیلم، اصل ماجرا برای کسی معلوم نشود.

آمریکایی که در هیچ یک از جنگ‌های خود از ویتنام تا عراق و افغانستان پیروز واقعی نبوده، اگر بتواند طرح دقیق خود را درباره انتخابات ۹۲ ایران به خوبی اجرا کند و شخص مورد نظر خود را به سریر قدرت بنشاند، اولین پیروزی خود را در قرن اخیر به دست آورده و نه فقط انقلاب اسلامی ایران را مضمحل و منکوب و بر آن به طور کامل دست پیدا می‌کند و حتی بر همه انقلاب اسلامی و غیر اسلامی و حتی در کشورهای جنوب آمریکا هم غلبه کرده و بسط همه را جمع خواهد کرد.

دلایل اولویت آقای هاشمی برای آمریکا

دلایل اولویت آقای هاشمی برای این منظور، یکی، سابقه طولانی اعتقاد او به ایجاد رابطه با‌ آمریکا و اظهارات علنی اوست. دوم، داشتن موقعیت اداری و سیاسی در حال حاضر و احتمال غلبه بر سدّ شورای نگهبان است. سوم، تبلیغات وسیع اطرافیان مبنی بر سوابق پیش از انقلاب و سمت‌های سیاسی تا پیش از فتنه سال ۸۸ است. چهارم، اعتماد بر حفظ مواضع قبلی و حمایت وی از فتنه‌گران ۸۸ و برائت نجستن و عدم استتابه و استبراء از آنها علی‌رغم برخی کلمات دو پهلو و نعل وارونه است. پنجم، ریشه داشتن در برخی از نهادها و اقشار از هر قبیل و هر طایفه و آمادگی سازمان و حفظ روابط بین‌المللی با برخی از شیوخ عرب و همسایه.

هاشمی می‌داند که شروع مشکلات اقتصادی در دوره ریاست جمهوری وی بوده

علت انتخاب شعار اعتدال و این که آقای هاشمی سعی نکرده وعده اصلاح اقتصادی بدهد آن است که خود وی و همه می‌دانند که شروع مشکلات اقتصادی نه در زمان جنگ بلکه در دوره ریاست جمهوری ایشان بوده و در دولت پس از او اعلام شد که دهها میلیارد دلار دیون خارجی در دولت هاشمی برای کشور ایجاد شده که معلوم نشد کجا رفته است حال آنکه در زمان جنگ با آن همه مخارج همراه با تحریم، کشور، بدهی خارجی مهمی نداشت.

یکی از اجزاء این مرحله، یک مغالطه و سفسطه سیاسی به صورت دعوت به «وحدت ملی» و «ائتلاف» بود. که این هم خود، ابعاد مختلف را شامل می‌شد. اول آنکه از باب قرآن سرنیزه کردن، ادعا شود که مدعیان اصلاح‌گرایی هم مسلمان و پیرو امام خمینی(ره) و طرفدار نظام و معتقد به قانون اساسی و رهبری هم هستند پس چرا آنها را جذب نکنیم و دفع کنیم و در انتخابات و حکومت و دولت آنها را شریک نسازیم؟ بدینوسیله راهی برای ورود گروه براندازان نظام باز شود. خود کلمه «جذب» هم یکی دیگر از سفسطه‌های سیاسی است که در غیر جای خودش به کار می‌رود.

هاشمی با اصولگرایی میانه‌ای ندارد

مقصود از ائتلاف در واقع هضم نامزدهای اصولگرا و جذب آنها در درون یک اعتدال و حوزه چند مداره آقای هاشمی است.

کلمه دیگر، تکرار کلمه فراجناحی درباره آقای هاشمی است در حالی که همه می‌دانند وی همواره از یک طرف حمایت کرده است و با اصولگرایی میانه‌ای ندارد.

دلایل حقوقی عدم صلاحیت سران و حامیان فتنه ۸۸ برای کاندیداتوری

طبق ماده ۲ قانون مجازات عمومی «هر فعل و ترک فعل که برای آن مجازاتی مقرر شده باشد، جرم محسوب می‌شود» و چون عملیات فتنه ۸۸ موجب مجازات عده‌ای شد پس جرم بوده است. براساس ماده ۴۲ همان قانون، شرکای جرم هم همان مجازات اصل جرم را دارند. سردستگی در ارتکاب جرم از علل مشدّده، جرم است (ماده ۴۵). هر گونه کمک به وقوع جرم برای مجرمین به صورت تحریک یا ترغیب یا تهیه وسائل و امکانات و تسهیلات جرم و… معاونت در جرم شمرده می‌شود و مجازات دارد (ماده ۴۳ همان قانون).

شیر تو شیر کردن اوضاع به نفع هاشمی

گام دیگر این سناریو، آشفته کردن و به تعبیر عوامانه شیر تو شیر کردن اوضاع  و سرگرم کردن اذهان به بحث و بررسی نامزدهای متنوعی که تمرکز ذهن روی نفر اصلی را از بین ببرد، آن هم با وضع غیر ثابت که گاه جزم خود را اعلام و روزی دیگر انصراف خود را اظهار می‌کنند و این شبیه همان آشفته کردن بازار است که انجام خواسته‌ها را آسان تر می‌کند.

«لزوم رسیدن به اجماع» هم که گاهی مطرح می‌شود برای آن است که بهانه شود برای اعلام انصراف ناگهانی همه نامزدهای مصمم، در موقعیت مناسب، تا با این وسیله آقای هاشمی را در مرکز و محور انتخابات قرار دهند و از تعدّد و تفرقه‌ جلوگیری شود و پروژه شکست نخورد.

قطب بندی مصنوعی و ایجاد لولوی انتخاباتی

یکی از گام های دیگر این پروژه، ایجاد یک قطب دیگر انحرافی برای ایجاد تمایل افراد انقلابی مخالف آقای هاشمی به سمت او و سوق مردم به منطق «بد و بدتر» است، تا این افراد برای فرار از خطر جریان انحرافی و طرد او، جانب هاشمی را انتخاب کنند. این روش در دو دوره پیش هم اتفاق افتاد و دکتر معین که یکی از نامزدها بود با اظهارات ناهنجاری که مطرح کرد، بخشی از مردم را به سمت هاشمی سوق داد، اگرچه در نهایت هیچ‌ یک رأی نیاوردند.

این جزء سناریو هم به جای خود تأثیری در گزینش مردم می‌گذارد چون ایجاد یک «لولوی» انتخاباتی و سیاسی در مردم خیلی مؤثر است. به علاوه باعث انصراف ذهن مردم از طرف مقابل می‌شود و مانع تمرکز بر فعالیت‌های پنهانی و آشکار این جریان می‌شود.

مین ضد نفر برای آشوب در انتخابات

برخی گزارش ها و قرائن نشان می‌دهد که گروه‌های اوباش در سطح تهران از حد عادی گذشته و اخیراً در دستگیری اوباش شهری به وسیله نیروی انتظامی دیده شده که برخلاف معمول و عادت اشرار که مسلح به سلاح سرد هستند و به ندرت اسلحه کمری دارند، در منازل این افراد تفنگ‌ها و سلاح‌های تهاجمی خیابانی -حتی در جایی مین ضدّ نفر!- هم کشف شده و این نشانه آن است که آشوب شهری هم این سناریو پیش‌بینی شده است. چندی پیش در سایت بی‌بی‌سی آمده بود: «امسال بهترین فرصت برای مخالفین نظام اسلامی است تا اعتراض خود را به سی‌وچهار سال مملکت‌داری… به نمایش بگذارند» این مطلب یعنی این که یا کاندیدای آنها رأی می‌آورد یا شورش و براندازی باید کرد!

یکی از مقدمات دقیق این طرح بازگشت غیر منتظره و بی‌وجه عده‌‌ای شبه تبعیدی یا فراری به ایران بود که آگاهان و به ویژه دستگاه اطلاعاتی کشور به خوبی از معنای آن باخبرند. این حضور دقیقاً با احتساب مدتی که برای زندان و زمان آزادی او پیش‌بینی شده بود، مقارن مدتی است که برای انجام مقدمات انتخابات به سبک خاص و حفظ و هماهنگی لازم دانسته می‌شود.

کسی  که قصد آشتی با آمریکا را دارد، چگونه می‌تواند در سوگند ریاست جمهوری سوگند را بر زبان بیاورد

اعتقاد شدید و درازمدت آنها به لزوم ایجاد ارتباط با آمریکا که خط قرمز امام(ره) و از «مبانی و اصول انقلاب و نظام» و همچنین از مبانی راهبردی امام(ره) و مقام رهبری بوده و هست و یکی از شروط واضح نامزدی ریاست جمهوری در ایران تعهد و التزام اعتقادی و عملی به این اصل است (اصل یکصد و پانزده قانون اساسی). کسی  که قصد آشتی و ارتباط دوستانه با دشمنان انقلاب و نظام یعنی آمریکا را دارد، چگونه می‌تواند در سوگند ریاست جمهوری (اصل یکصد و بیست و یک) سوگند «پاسداری از نظام» را بر زبان بیاورد و اگر بر زبان آورد، از روی اراده جدّی و برخلاف عقیده خود از وی صادر شود؟

نامزدی حامیان فتنه در انتخابات مغایر حماسه سیاسی است

یکی از شروط مذکور در اصل یکصد و پانزده مدیر و مدبّر بودن رئیس جمهور است که البته مقصود قانون، تدبیر و مدیریت به نفع کشور و ملت است نه چیز دیگر. کسانی که در دوران ریاست خود بواسطه ضعف مدیریت، سبب سلطه اطرافیان بر امور کشور و ضربه اصلی بر اقتصاد پولی و مشکلات بعدی شدند که یک نمونه آن ضعف شدید در مقابل غرب در مسئله هسته‌ای و حراست از حقوق مسلّم ملت بود، علی القاعده نمی توانند صاحب صلاحیت برای نامزدی در انتخابات باشند.

حساسیت ویژه اسلام به نفاق و خیانت به امت و امام

نمونه خیانت به رهبر و امام، واقعه مک فارلین است، که خود آنها با تمهیداتی نزدیک به یکسال، معاون رئیس جمهور آمریکا را با وعده موفقیت به ایران آوردند و از طریق تشریفات فرودگاه از او پذیرایی و به هتل بردند و با او در آنجا ملاقات و به وسیله مترجم مشخص و معروفی مذاکره کرده و هدایا را رد و بدل کردند، ولی پس از افشاگری و کشف آن از طریق جراید لبنان به امام(ره) وانمود کردند که آن آمریکایی که یک مقام عالی دولت آمریکا بود به صورت احمقانه‌ای به ایران آمده و تیرش به سنگ خورده و برگشته و این را یک پیروزی وانمود کردند. این عمل مصداق صریح همان «غش‌ّالائمه» بود.

یاران سابق ما مراقب باشند به چاه دشمن نیفتند

در خاتمه از ذکر این نکته رنج آور هم خودداری نمی‌کنم که یکی از دردهای این دوران آن است که متأسفانه در این فتنه و از بدو انقلاب تاکنون، عده‌ای از کسانی در داخل هستند که همواره از دوستان و یاران نزدیک ما بوده‌اند و همواره دل به جانب آنها داشته‌ایم اما امروز بر سر شاخ نشسته و به بریدن بیخ آن مشغولند که نه خیر ملت در آن است و نه خیر خود آن‌ها.

پس تا زود است خود را از بند فریب این دشمنان اسلام و مسلمین نجات دهند و از جریانی که آنها و دیگران را به نابودی می‌برد رهایی بخشند. من دلسوزانه به همه و از جمله به کسی که بیش از ۵۵ سال با او آشنایی داشته و بیش از بیست سال دوست نزدیک من بوده و هنوز هم خیر او را می‌خواهم توصیه می‌کنم که آخر عمری و در آستانه هشتاد سالگی به امور فرهنگی و دینی بپردازد که فرمود ولا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار…

منبع:بوتیانیوز

برچسب ها:
انتخابات تحلیلی آیت الله خامنه ای از ایجاد یک «لولوی» انتخاباتی محمدخامنه ای هاشمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان