سردار سر لشکر حاج قاسم سلیمانی:

نقش روحانیت مشروعیت بخشیدن به دفاع مقدس و نهادینه کردن آن در دل مردم است

  • شناسه خبر: 18090
نقش روحانیت مشروعیت بخشیدن به دفاع مقدس و نهادینه کردن آن در دل مردم است

یادواره شهید شیرازی و شهدای روحانی صبح امروز در مصلای امام خامنه ای شهرستان رفسنجان برگزار شد. به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” سردارحاج قاسم سلیمانی ضمن اشاره به جایگاه و نقش محوری مردم و روحانیت شهرستان رفسنجان در جنگ و دفاع مقدس گفت: شهید شیرازی نیز اگر همانند شهدای انقلاب از جمله شهید بهشتی، شهید […]

خانه » آخرین اخبار » نقش روحانیت مشروعیت بخشیدن به دفاع مقدس و نهادینه کردن آن در دل مردم است

یادواره شهید شیرازی و شهدای روحانی صبح امروز در مصلای امام خامنه ای شهرستان رفسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” سردارحاج قاسم سلیمانی ضمن اشاره به جایگاه و نقش محوری مردم و روحانیت شهرستان رفسنجان در جنگ و دفاع مقدس گفت: شهید شیرازی نیز اگر همانند شهدای انقلاب از جمله شهید بهشتی، شهید مطهری و شهدای روحانی باقی می ماند در دفاع از نظام و ارزش های آن تأثیر بسزایی داشت.

وی با بیان حق روحانیت در مسئله دفاع مقدس اظهار داشت: حق روحانیت برای شکل دهی دفاع مقدس و معنویتی که پدید آمد و جهت دادن فطرت ها، اخلاقیات و اعتقادات در جهت اسلام نقش بی نظیری بود که در جایگاه عملی و حقیقی آن اتفاق افتاد و این نقش با نظام و دین ما عجین شده و خمیر مایه ماندگاری ایران است.

سردار سلیمانی افزود: دفاع مقدس در بین کسانی که در دفاع از کشور حضور داشتند، یکی از کم نظیر ترین و پرتأثیر ترین صحنه های فرهنگی و معنوی است و اگر کنکاش در آن صورت گیرد یک الگوی حقیقی است و با تحول بزرگی که در آن صورت گرفت اوج و کمال معنوی نمایان شد.

وی از جنگ بعنوان مدرسه تمام عیار فرهنگی و یک دانشگاه ماندگار یاد کرد و ادامه داد: جنگ را باید در بعد فرهنگی مورد مطالعه قرار داد، در حالی که جنگ در دیدگاههای مختلف در ابعاد نظامی، امنیتی، تاکتیک ها و استراتژی ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد و کسانی که محبان دفاع مقدس و تشنه آن هستند، معارف بلند دفاع مقدس را دنبال می کنند و آن چیزی که جزء اعتقادات شیعه بوده، اساس آن ظهور دفاع مقدس در طول ۸ سال می باشد و مسائلی که در آثار دینی و شیعی ما وجود دارد یکجا در این صحنه متجلی شده و این از الطاف خداوند و جزء عجایب است.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد:. صحنه جنگ یک صحنه عادی نیست و حالت حماسی و معنوی دارد و انسان را متأثر می کند و این صحنه توأم با خشونت که تبدیل به یک صحنه پرتأثیر در ابعاد تربیتی و اخلاقی و فرهنگی می باشد که بسیار نادر است.

وی تصریح کرد: ما فرماندهان شهید ارزشمندی داریم، اما فرماندهان رفسنجان خط شکن های جبهه و جنگ بودند و آنها قبل از اینکه فرمانده نظامی باشند یک واعظ دینی بودند.

سردار سلیمانی دو ویژگی برجسته دفاع مقدس را در جنگ، مردمی بودن و معنویت عنوان کرد و گفت: مردم با جان، مال و فرزندانشان درصحنه دفاع از اسلام آمدند و این از هنرهای روحانیت بود و بدون روحانیت امکان نداشت این تحول اتفاق بیافتد و در  رأس آن امام و شهید قرار داشتند و تأثیر گذاری أن یقینأ کمتر از حج نبود. عنصر معنویت نیز پاک ترین صحنه قابل افتخار است که  می توان آن را معرف شیعه و اسلام نامید.

وی خاطر نشان کرد: تمام تاریخ ایران و از صفویان که اولین حکومت مذهبی را در ایران بنا کردند تا گروه های مختلف، به به اندازه عملی که امام خمینی(ره) در بیمه کردن ایران انجام داد نتوانستند انجام دهند. امام  هنرمندانه ای کار را انجام داد و اسلام و تشییع را در پشتوانه ایران قرار داد و تشییع یعنی جنگ و اسلام ناب یعنی روحی که حاکم بر دفاع مقدس بود.

سردار سلیمانی افزود: دلیل اینکه جمهوری اسلامی در این چند سال در طوفانهای سهمگین مقاوم مانده، معماری دقیق روحانیت و در رأس آن امام و اکنون مقام معظم رهبری است. روحانیت همه مراقبت ها، نیت ها، انگیزه ها و عمل ها را سوق داد و تربیت کرد و بعنوان نمایشگاه دین و اسلام به نمایش گذاشت. امام عنصر اسلام را در جسم ایران کار گذاشت و عنصر اسلام تازگی دارد.

سردار سلیمانی با اشاره به نقش ارزنده روحانیت که مشروعیت بخشیدن به دفاع مقدس و وجوب آن و نهادینه کردن آن در دل مردم است ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد طلبه های استان کرمان و بیش از ۹۰ درصد روحانیت در جنگ حضور کامل و فعال داشتند و این تحول عظیم که اتفاق افتاد در صحنه انقلاب باعث دگرگونی در داخل جامعه و موجب صدور حقیقی انقلاب شد که مدیون روحانیت است.

وی بیان کرد: یکی از خطاهایی که برخی افراد روشنفکر ما انجام می دهند این است که کلمه جمهوری اسلامی و وجود آن در قانون اساسی را درک نمی کنند و این مشکلات ضد انقلابی نباید معرفت نسبت به روحانیت را در ما تضعیف کند. اینکه جمهوری اسلامی با سختی های فراوان باقی مانده، عشق بیشتر جوان نسل پنجم نسبت به جوان نسل اول است و ما باید بدانیم ایران امن ترین و عزت بخش ترین کشور دنیا است و بالندگی دارد و با پرداختن به این جایگاه حوادث و تاریخ ایران را مرور و درک کنیم.

برچسب ها:
حاج قاسم خانه خشتی رفسنجان سردار سر لشکر حاج قاسم سلیمانی: سلیمانی نقش روحانیت مشروعیت بخشیدن به دفاع مقدس و نهادینه کردن آن در دل مردم است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان