نتنیجه ی نگاه غرب گونه به زن،ویرانی کانون خانواده است

  • شناسه خبر: 17958
نتنیجه ی نگاه غرب گونه به زن،ویرانی کانون خانواده است

نزد خدای متعال میان زن و مرد در طی مراحل معنوی و برخورداری از حقوق اجتماعی و فردی هیچ تفاوتی نیست، البته براساس طبیعت انسانی از امتیازات متفاوتی برخوردارند. به گزارش خانه خشتی : در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده دو عالم حضرت صدیقه کبری سلا‌م‌الله علیها و فرزند برومندشان حضرت امام خمینی(ره)، […]

خانه » آخرین اخبار » نتنیجه ی نگاه غرب گونه به زن،ویرانی کانون خانواده است

نزد خدای متعال میان زن و مرد در طی مراحل معنوی و برخورداری از حقوق اجتماعی و فردی هیچ تفاوتی نیست، البته براساس طبیعت انسانی از امتیازات متفاوتی برخوردارند.

به گزارش خانه خشتی : در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده دو عالم حضرت صدیقه کبری سلا‌م‌الله علیها و فرزند برومندشان حضرت امام خمینی(ره)، فضای حسینیه امام خمینی، مملو از عطر دل‌انگیز فضائل و مناقب فاطمی شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم‌السلام برپا شد، با تبریک روز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و گرامیداشت این روز با تولد امام خمینی(ره)، مدیحه‌سرایی را شیوه‌ای هنرمندانه برای معرفت‌افزایی، امیدآفرینی و جوشاندن عواطف در دلهای مردم دانستند و با انتقاد از نگاه غرب به مسأله زن تأکید کردند: نگاه اسلام و قرآن به حقوق اجتماعی و فردی زن و مرد، منطقی ترین، متین ترین و عملی ترین نگاه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وجود استعدادهای درخشان و دلهای مشتاق در میان مداحان جوان و همچنین پیشکسوت در جهت گسترش توسل و اظهار ارادت به خاندان عصمت و طهارت را یک فرصت ارزشمند و نعمت بزرگ و برکت عام برای کشور دانستند و افزودند: شأن مداح و ستایشگر اهل بیت علیهم‌السلام، برانگیختن عواطف و سپس هدایت کردن این عواطف به سمت خرد و اندیشه است و در طول تاریخ نیز همین قرار گرفتن عواطف در کنار عقل و خرد و استدلال، مایه حفظِ معنویت، دین و اخلاق بوده است.

استفاده از قریحه خدادادی شعر و ترکیب آن با مداحی در خدمت «اختلاف افکنی» و «تحریک عصبیت های مذهبی»، نکته دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی از آن به عنوان یکی از مصادیق بارز ضایع کردن فرصت شعر و ستایشگری یاد کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به گسترش وسایل ارتباطی و استفاده از رفتارهای نابخردانه در مسیر اختلافات مذهبی تصریح کردند: امروز اختلاف افکنی و تحریک تعصبات مذهبی اقدامی نادرست و به دور از مصلحت است، همانطور که در زمان ائمه معصومین علیهم السلام نیز آن بزرگواران، مانع چنین رفتارهایی می شدند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین دامن زدن به اختلافات داخلی را نیز یک نمونه دیگر ضایع کردن فرصتها دانستند و افزودند: سال جاری بنام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نام گذاری شده است و حماسه با عقل، هدایت و با ایمان پشتیبانی می شود و باید از دل بجوشد و یک مقوله دستوری و بخشنامه ای نیست.

ایشان، لازمه حماسه آفرینی را وجود فضای امید، حسن ظن و خوش بینی به چشم اندازهای قطعی و یقینی پیش روی کشور خواندند و خاطرنشان کردند: با ایجاد تردید در ذهن مردم و تزریق یأس و ناامیدی به دلها و دعوت به انزوا، تنبلی و بیکاری، حماسه ایجاد نمی شود.

رهبر انقلاب تصریح کردند: حرکت مداوم و جهادگونه که نیاز هر کشور و هر تمدنی برای پیشرفت است، از مسیر نشاط، شوق و امید می گذرد و در این زمینه نقش شاعران و مداحان در معرفت افزایی و پراکندن بذرهای حکمت، امید و عقیده راسخ، برجسته است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به توجه مردم و مستمعان به رفتارها و اخلاقیات گویندگان مذهبی در عین توجه به شعر و اجرای آنها، نیز اشاره و تصریح کردند: هرچه مبلغان دینی و مداحان از لحاظ تقوا، اخلاق، عفت، تدین و پاکی دل و زبان، نمود تحسین آور بیشتری داشته باشند، در ایفای مؤثر شأن مداحی و استفاده از این فرصت برای اثرگذاری بر دلها و معرفت افزایی توفیق بیشتری خواهند داشت.

دومین نکته ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به آن اشاره کردند ضرورت تکریم جایگاه زن بود.

رهبر انقلاب اسلامی مظاهر تمدن غرب در ارتباط با مسأله ی زن را جلوه گری، فراهم کردن زمینه ی لذت جویی مردان و شکسته شدن حریم زنان برشمردند که غرب از آن به عنوان آزادی و از نقطه ی مقابل آن با عنوان اسارت تعبیر می کند.

ایشان با تأکید بر اینکه نتیجه ی چنین نگاهی به زن، ویرانی کانون خانواده بوده است، افزودند: وقتی در جامعه ای بنیان خانواده متزلزل شد مشکلات آن جامعه نهادینه می شود و تمدن غربی با قوانین خباثت آمیز جنسی که اجرا کرده است چه بخواهد و چه نخواهد محکوم به شکست و سقوط است.

رهبر انقلاب زوال تمدنها را مانند سر بر آوردن آن، امری تدریجی دانستند که در مورد تمدن غرب در حال وقوع است.

ایشان با برشمردن برخی امتیازات انحصاری زنان از جمله خانه داری، فرزند آوری، اهتمام به حفظ محیط خانواده، انس خانوادگی و پرورش و تربیت فرزندان تأکید کردند: خانه داری و فرزند آوری مجاهدتی بزرگ و هنر زنانه است که توأم با صبر، عاطفه و احساسات می باشد و اگر توجه لازم به آن صورت پذیرد، پیشرفت یک جامعه تضمین خواهد شد.

در ابتدای این دیدار، تعدادی از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام سروده‌هایی را در بیان شأن و عظمت دختر گرامی پیامبر اسلام قرائت کردند.

منبع:بوتیا

برچسب ها:
«حماسه» دستوری و بخشنامه‌ای نیست بلکه باید از دل بجوشد جشن میلادحضرت زهرا خامنه ای خانه خشتی رفسنجان زن مقام معظم رهبری نتنیجه ی نگاه غرب گونه به زن،ویرانی کانون خانواده است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان