عدم دستگاه اِکوی قلب مخصوص نوزادان در بخش آی سی یو نوزادان(NICU) رفسنجان

  • شناسه خبر: 17854
عدم دستگاه اِکوی قلب مخصوص نوزادان در بخش آی سی یو نوزادان(NICU) رفسنجان

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان ، وجود این دستگاه را برای تشخیص بیماری های  قلبی نوزادان چند روزه را بسیارالزامی دانست. دکتر رضا درخشان در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی گفت : سال گذشته ۲۸۳ نوزاد از رفسنجان و شهرستانهای استان همچون سیرجان، زرند، بم، کهنوج، شهربابک و جیرفت در اینجا  تحت مراقبت های پزشکی و […]

خانه » آخرین اخبار » عدم دستگاه اِکوی قلب مخصوص نوزادان در بخش آی سی یو نوزادان(NICU) رفسنجان

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان ، وجود این دستگاه را برای تشخیص بیماری های  قلبی نوزادان چند روزه را بسیارالزامی دانست.
دکتر رضا درخشان در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی گفت : سال گذشته ۲۸۳ نوزاد از رفسنجان و شهرستانهای استان همچون سیرجان، زرند، بم، کهنوج، شهربابک و جیرفت در اینجا  تحت مراقبت های پزشکی و پرستاری ویژه و درمانهای اکسیژن درمانی پیشرفته و دارویی قرار گرفتند و حدود ۱۰ نوزاد نیزتحت عمل جراحی قلب و حدود ۲۰ نوزاد نیز تحت سایر عملهای جراحی قرار گرفتند.وی افزود : نوزادانی که از بدو تولد دارای علائم بیماری های نارسایی قلبی و تنفسی و یا سایر بیماریهای شدید و یا مادرزادی باشند در این بخش بستری می گردند که برای معاینه و تشخیص نهایی و ادامه درمان به ناچار نوزادان را باید توسط دستگاه اِکوی قلب  مسقر در بخش اطفال ، منتقل کرد.
وی افزود: برای انتقال این نوزادان از بخش مراقبتهای ویژه نوزادان به بخش اطفال ، باید مسیررفت و برگشتی حدود ۳۰۰ متر طی شود که در این مسیر نوزاد به دلیل بعضی تکانهای ناخواسته و غیر عمد ممکن است آسیب به مغزشان برسد و یا ممکن است با افت شدید دمای بدن و در مواردی با کاهش اکسیژن و حتی بدنبال آن ممکن است با ایست قلبی، تنفسی مواجه شوند که بسیارخطرناک می باشد. درخشان اضافه کرد : سیستم گردش خون نوزاد در زمان جنینی(داخل شکم مادر) با زمان پس از تولد متفاوت است.چه بسا ممکن است پس از تولد به دلایل متعدد یک رگ و یا یک مجرایی بین دو دهلیز قلب پس از تولد همچنان باز بماند و بوسیله دستگاه اِکو می توان به تشخیص سریع این مشکل یا سایر بیماریهای قلبی نوزادان دست یافت، با یک عمل جراحی کوچک مثل بستن یک رگ ، و یا با بستن مجرای بین دو دهلیز و حتی در بعضی مواقع با دارو درمانی جان نوزاد را از مرگ حتمی می توان نجات داد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان با اشاره به راه اندازی این بخش در سال گذشته اظهار داشت : این بخش دومین بخش مراقبتهای ویژه در استان کرمان است  و اقدامات درمانی در سطح بالا در این بخش صورت می گیرد.
وی  نیروهای این بخش را ۱۷ پرستار مجرب و آموزش دیده ، ۸ پزشک متخصص اطفال، یک پزشک فوق تخصص قلب اطفال، یک جراح فوق تخصص اطفال عنوان کرد و گفت : تنها اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی برای تهیه دستگاه  اِکوی قلب یکی از نیازهای اصلی این بخش را مرتفع خواهد ساخت.
گفتنیست طی بازدید فرماندار رفسنجان از این بخش، قرار است این دستگاه با همت خیرین درآینده ای نزدیک تهیه و در اختیار این بخش قرار گیرد./
تنظیم : رضایی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان ای سی یو خانه خشتی رفسنجان عدم دستگاه اِکوی قلب مخصوص نوزادان در بخش آی سی یو نوزادان(NICU) رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان