بحرین در مجامع بین‌المللی مظلوم است

  • شناسه خبر: 1773
بحرین در مجامع بین‌المللی مظلوم است

 یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مردم بحرین در مظلومیت مضاعف از سوی دولت و جوامع بین‌المللی به سر می‌برند.به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعدالله زارعی در برنامه “نگاه دو” درباره قیام مردم بحرین اظهار داشت: حرکت مردم بحرین از روز ۲۵ بهمن همزمان با ۱۴ فوریه آغاز شد و در حال […]

خانه » سیاسی » بحرین در مجامع بین‌المللی مظلوم است

 یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مردم بحرین در مظلومیت مضاعف از سوی دولت و جوامع بین‌المللی به سر می‌برند.به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعدالله زارعی در برنامه “نگاه دو” درباره قیام مردم بحرین اظهار داشت: حرکت مردم بحرین از روز ۲۵ بهمن همزمان با ۱۴ فوریه آغاز شد و در حال حاضر نزدیک به یکسال و یک ماه از آغاز قیام مردم بحرین می‌گذرد؛ مردم بحرین در راستای اهداف سیاسی مانند دموکراسی و آزادی به معنای واقعی حرکت کردند، رسمیت رای مردم، تاثیر آن در انتخاب نمایندگان مجلس بحرین و انتخاب نخست وزیر به دست مردم گوشه‌ای از خواسته‌های مردم بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: مردم می‌خواستند دولت توسط مجلس منتخب مردم انتخاب شود، این خواسته کاملا طبیعی بوده و همه جای دنیا به عنوان منطق قابل قبول پدیرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت بحرین ابتدا پذیرفت که به خواسته مردم تن در دهد به همین دلیل مذاکراتی بین پادشاه و نمایندگان گروه‌های مخالف انجام گرفت ولی به زودی پادشاه از عربستان خواست با نیروی نظامی مقابل مردم قرار بگیرد افزود: نظامیان آل سعود از اردیبهشت ۹۰ عملا این کشور را به اشغال درآوردند و در برابر اعتراض مخالفین واکنش نظامی نشان دادند پس از آن مردم خواسته خود را به سمت تغییر نظام پیش بردند و عربستان مشکلات را بیشتر کرد و خواسته مردم عوض شد.

*بحرین در مجامع بین‌الملل مظلوم است

زارعی به پپام مقاومت مردم بحرین اشاره کرد و گفت: این مردم در مظلومیت مضاعف از سوی دولت و جوامع بین‌الملل به سر می‌برند؛ البته مردم یمن هم به همین صورت هستند این شبه جزیره چون کانون انرژی کشورهای صنعتی هست این دشمنان به هیچ قیمتی نمی‌خواهند این منطقه را از دست بدهند چراکه آل سعود نماینده آمریکا در بحرین است و لذا خشونت نظامی ، سرکوب و نزاع راه مقابله با این مردم است.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: روز شنبه بی‌سابقه ترین تظاهرات بحرین بود که بیش از ۶۰۰ هزار نفر در آن شرکت کردند؛ مردم بحرین بیش از یک میلیون جمعیت دارند و ۲۰۰ هزار کارگر خارجی در این کشور زندگی می‌کنند؛ با این رقم از کودکان و پیرها را از این جمعیت ۸۰۰ هزار نفره کم کنیم متوجه می‌شویم همه مردم بحرین به میدان آمدند، مردم خواستند در پاسخ به پادشاه که مخالفان را گروه کوچکی خوانده بود جمعیت را نشان دهند.

وی در مورد علت ظلم رسانه‌ای و تبلیغاتی مردم بحرین اضافه کرد: این منطقه محل نفت و گاز دنیاست؛ آنها نفت را به کمپانی‌های نفتی غرب می‌رسانند، سال‌ها پیش هنری کسینجر در دهه ۷۰ وزیر امور خارجی آمریکا ۴۰ سال قبل عنوان کرده بود نفت این منطقه مال ماست که خداوند در این مناطق قرار داد و مسئولین کشورها انباردارانی هستند که حقشان را دریافت می‌کنند؛ به همین دلیل میزان آن در اختیار ماست، این اساس خواسته آنهاست.

زارعی تصریح کرد: با چنین جنبش مردمی طبیعتا ملت‌ها اجازه نمی‌دهند انبارداران نفت نامیده شوند، به همین دلیل آمریکایی‌ها در منطقه بحرین و مناطق دیگر نمی‌خواهند اجازه دهند اتفاقی در این مناطق بیفتد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه سازمان‌های حقوق بشر در مورد جنایت‌های رژیم آل خلیفه در بحرین در سکوت کامل به سر می‌برد، تصریح کرد: اساسا سازمان‌های بین‌المللی نظیر حقوق بشر بخش شناخته شده نظام حاکم جهانی هستند؛ آنها در چهارچوب آزادی حرکت نمی‌کنند که هرجا حقی پایمال شد بخواهند دخالت بکنند.

وی یادآور شد: آنها مانند شورای امنیت سازمان ملل بخشی از ساختار نظام سلطه است که به مقتضیات آنها عمل می‌کند؛ این سازمان در برخی مواقع مسائل غیرواقعی در مورد ایران را بیان کرده و بعد خبری آن را جهانی می‌کنند ولی درمورد مسائلی مانند بحرین سکوت می‌کنند چون این مسئله به نفع آمریکایی‌ها نیست.

*غربی‌ها هر هفت کشور عرب را یک کشور می‌دانند

زارعی خاطر نشان کرد : اگر این مسئله به طور قابل توجهی پررنگ باشد سازمان ملل مجبور می‌شود در برابر این مسئله موضع بگیرد؛ مثلا اسرائیلی‌ها در جنگ ۳۳ روزه به غنا حمله کردند و تعدادی زن و کودک را کشتند یا زمانی که اسرائیلی‌ها به مدرسه‌ای از سوی سازمان ملل حمله کردند و کودکان را کشتند سازمان ملل ناچار شد یک موضع‌گیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرانسه و انگلیس این منطقه را به عنوان منطقه انحصاری غرب می‌شناسند، تصریح کرد: این دو کشور از قدیم این منطقه را به عنوان منطقه انحصاری غرب می‌شناختند و قرارداری با بحرین، کویت رجال صعودی، امارات و قطر منعقد کردند؛ غربی‌ها اساسا از همین منظر نگاه می‌کنند؛ کشورها نفت و پول و آلومینیوم دارند، آنها برای چپاول سلاح‌هایی می‌دهند که کاربردی ندارد، بحرین علیه کشوری وارد جنگ نشده و نمی‌تواند مقاومت هم بکند؛ غربی‌ها برای اینکه بازار فروش تسلیحات را گرم نگه دارند به چنین اقداماتی دست می‌زنند.

*اهمیت مصر از بحرین بیشتر بود

زارعی اظهار داشت: شبه جزیره منطقه‌ای است که ده‌ها سال باید غرب را بچرخاند و انرژی باید در اختیار غربی‌ها قرار بگیرد؛ به همین دلیل مجموعه هفت کشور از نظر آمریکایی‌ها یک کشور بوده و معتقدند اگر در بحرین کوچک انقلاب شود نقطه آغاز فروپاشی رژیم‌های وابسته به آمریکا برای غرب است؛ این منطقه برای آمریکایی‌ها حساس است ولی آیا می‌توانند در عمل به موفقیت برسند؟ آمریکایی‌ها نتوانستند ایران را در چهاچوب غرب هدایت کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه مصر برای غربی‌ها اهمیت زیادی داشت، ادامه داد: مصر از عربستان صعودی مهم‌تر بود؛ همان طور که ایران از مصر در زمان پادشاهی مهم‌تر بود ولی آنها مصر را رها کردند و به همین نسبت مناطق دیگر را رعایت می‌کنند.

وی همچنین به سیاست بحرین اشاره و اضافه کرد: از نظر غربی‌ها دموکراسی ابزاری برای سلطه است؛ در بعضی از این کشورها بیش از ۱۵۰ سال است که دو حزب بر این کشور حکومت می‌کنند؛ آمریکا ۴۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد ولی در این جمعیت گویا به جز حزب دموکرات و جمهوری خواه حزب دیگری نیست؛ این کشور ۱۵۰ سال در مشت دو کشور بوده است در فرانسه و انگلیس هم وضع به همین منوال است دموکراسی ابزاری است که بر این سلطه خدشه‌ای وارد نشود.

زارعی تصریح کرد: اگر در جایی دموکراسی مخالفان را به قدرت برساند در این مناطق بدون ملاحضات سیاسی از خشونت دفاع می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تظاهرات روز جمعه در بحرین خاطر نشان کرد: اتفاق بسیار بزرگی روز شنبه در بحرین افتاد؛ بعد از ۱۳ ماه حرکت که مردم را خسته کرده است، آل خلیفه همه ابزارها را برای سلب توانایی به کار برده است؛ راه بیمارستان روی بیماران و راه کار روی کارگران بسته شده، آنها تلاش کردند از سیستم بانکی یک ریال پول به کسی نرسد بحرینی‌ها در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند؛ دور تا دور این جزیره آب بوده و آل خلیفه تمام درها را به روی مردم بسته است مردم ۱۳ ماه در خیابان بوده و خیلی خسته و مجروح بودند، اما این تظاهرات انگیزه مردم را نشان داد.

برچسب ها:
بحرین در مجامع بین‌المللی مظلوم است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان