معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان رفسنجان تا هفته آینده راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 175881
آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان رفسنجان تا هفته آینده راه اندازی می شود

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: سالن بحران بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) با همت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال در حال راه اندازی است.

خانه » پزشکی و سلامت » آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان رفسنجان تا هفته آینده راه اندازی می شود

علی مظفری در گفتگو با خانه خشتی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در شهرستان رفسنجان، دانشگاه علوم پزشکی اقدامات مناسبی از جمله آماده سازی بیمارستان های مرادی و علی ابن ابیطالب(ع) برای پوشش دادن احتمالی افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا و اختصاص یافتن بخش آی سی یو خاص و دو بخش داخلی مردان و زنان به بیماران مشکوک و مثبت انجام داده است.
مظفری تصریح کرد: برای جلوگیری از بار مراجعین به بیمارستان و دسترسی آسان، سه مرکز بحران در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)، کلینیک تخصصی و مرکز بحران در منطقه کریم آباد محقق راه اندازی شد، به این صورت که افراد مشکوک توسط پزشکان مستقر در این مراکز ویزیت می شوند، در صورت نیاز به اورژانس بیمارستان ارجاع داده و غربالگری می شوند اگر نیاز به تست باشد تست گرفته می شود.
وی با بیان اینکه سالن بحران بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) با همت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال در حال راه اندازی است افزود: احداث این سالن با ۷۵۰ مترمربع زیربنا با ۵۰ تخت، دارای قسمت های سی پی آر، ایزوله و پاویون برای خانم ها و آقایون، با ایجاد قسمت هوای تازه و مکش منفی برای بیماران کرونایی از ۲۲ اسفند آغاز شده است و تا پایان فروردین ماه افتتاح می شود.
مظفری گفت: در سالن بحران سعی شده سیستم های به روز در آن مکان اجرا شود و علاوه بر ارائه خدمات در شرایط حاضر برای آینده در صورت بروز بحران قابل استفاده خواهد بود.
وی از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ به همت شهرداری و شورای شهر با اعتبار قریب ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نمونه های مشکوک به کرونا به کرمان فرستاده می شود و ممکن است اعلام نتایج آن با تاخیر همراه باشد، با راه اندازی این مرکز سرعت عمل برای موارد تشخیص آزمایش بیشتر خواهد شد.
مظفری بیان کرد: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ پیشرفت خوبی داشته است، دستگاه های آن مستقر شده و منتظر کیت آزمایشگاهی هستیم امیدواریم در هفته آینده راه اندازی شود.
وی از تجهیز همراه سرا با نصب ۳۰ تخت برای پرستاران خبر داد و گفت: در صورت نیاز حتی در مکان های دیگر هم ۵۰ تا ۶۰ تخت برای این کار پیش بینی شده است.
مظفری خواستار عدم حضور مردم در تجمع و دید و بازدید های ایام عید شد و خاطرنشان کرد: کادر درمانی رفسنجان چندین هفته است که در کنار خانواده نبوده و سال جدید را در بیمارستان آغاز کردند، این افراد همچون سال های جنگ در خط مقدم جبهه سلامت خدمت می کنند و مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید داشتند و آنها را شهید قلمداد نمودند لذا نقش مهم این عزیزان را می رساند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: فرد مبتلا به کرونا اگر اصول ایمنی را رعایت نکند در یک ماه میتواند ۴۰۰ نفر را آلوده کند لذا اولین توصیه این است که در هیچ شرایطی در ایام عید به ویژه پدربزرگ ها و مادربزرگ به بچه ها نزدیک نشوند و آنها را نبوسند و فاصله حداقل یک متر را رعایت نمایند چرا که فرد می تواند ناقل بیماری باشد ولی علائمی نداشته باشد.
مظفری با اظهار نگرانی از اینکه مشکلی که برای کاشان و قم پیش آمد برای یزد و رفسنجان پیش آید گفت: اگر جلوی پلاک های غیر بومی در جاده می گیرند و بر می گردانند فقط به خاطر سلامتی خودشان است، برخی با پلاک های رفسنجان دوستانی از سایر شهرستان ها و استان ها برای دید و بازدید را دارند، می شود دید و بازدید را در وقت دیگری بگذارند اگر یک فرد مبتلا وارد رفسنجان شود مانند خوشه، موارد بیماری زیاد می شود.
وی افزود: احتمال این موضوع می رود که در ایام عید پیک بیماری بالا رود و این بیماری افسار گسیخته است و داروی مشخصی برای آن نیست و از آنجاییکه این بیماری پیر و جوان نمی شناسد باید نکات بهداشتی را رعایت کرد.
مظفری بیان داشت: در خانه هم اعضای خانه فاصله را رعایت کنند و مرتب دست های خود را با آب و صابون بشویند، افراد وقتی وارد خانه می شوند لباس های خود را تعویض کنند و در عین حال خیلی هم وسواس به خرج ندهند، طوری باشد کسانی که در خط مقدم سلامت هستند آرامش خاطر داشته باشند.
وی یادآور شد: با وجود پیش بینی تخت های زیادی برای بیماران، اگر تعداد بیماران زیاد شود مدافعان خط سلامت خسته می شوند، باید رعایت کنیم تا کمترین مورد مراجعه به این بیماری به بیمارستان را داشته باشیم.
مظفری بیان داشت: اکثر بیمارانی که در اثر بیماری کرونا فوت شدند از افرادی بودند که سابقه مسافرت به شهرهای آلوده را داشتند، نگران مسافرانی که از شهرهای دیگر برای دید و بازدید آمده باشند، هستیم.
وی ابراز داشت: اگر بخواهیم محله های آلوده را معرفی کنیم شاید مردم ترسیده شود، لذا باید در زمینه رعایت موارد بهداشتی فرهنگ سازی شود .
مظفری خاطر نشان کرد: حتما نباید فرد سرفه کند تا ناقل ویروس باشد، ممکن است که فرد تب و سرفه نداشته باشد ولی ناقل باشد و زمانی تب و سرفه پیدا می کند که دو هفته گذشته باشد، مهمترین اصل عطسه و سرفه است و حتی ممکن است ویروس تا چند ساعتی در هوا زنده بماند، در مکان های شلوغ یک نفر سرفه کند و ماسک نداشته باشد به سرعت به سایر افراد منتقل می شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پایان ضمن تشکر از خیرین اذعان داشت: جا دارد از خیرین که مخلصانه همانند جبهه های دفاع مقدس کمک کردند تشکر کنم، خیلی ها را نمی شناسیم ولی با رقم یک میلیارد، ۵۰ میلیون تومان ،۲۰۰ میلیون تومان و… به صورت ناشناخته به دانشگاه علوم پزشکی کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه داشتن سلامت در گرو کمک و همیاری همه مردم است ادامه داد: ضدعفونی کردن معابر به همت بسیج، اصناف و جامعه بسیج پزشکی و مردم در حال انجام است از همه این نیروها و نیروهای انتظامی، شهرداری و فرمانداری که در راستای سلامت شهروندان تلاش می کنند تشکر می کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آزمایشگاه تشخیص بیمارستان رفسنجان کرونا کووید19
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان