آزمایشگاه رفرانس کووید ۱۹ در رفسنجان در حال راه اندازی است

  • شناسه خبر: 175854
آزمایشگاه رفرانس کووید ۱۹ در رفسنجان در حال راه اندازی است

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: آزمایشگاه رفرانس کووید۱۹ با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در رفسنجان در حال راه اندازی است.

خانه » آخرین اخبار » آزمایشگاه رفرانس کووید ۱۹ در رفسنجان در حال راه اندازی است

به گزارش خانه خشتی؛ دکتر علی مظفری امروز ۴ فروردین در بازدید از آزمایشگاه رفرانس کووید۱۹ در مرکز بهداشت شماره یک شهری رفسنجان بیان کرد: با شهرداری رفسنجان و شورای اسلامی این شهر تفاهم نامه ای منعقد کردیم تا برای خرید تجهیزات آزمایشگاه رفرانس کووید ۱۹ در مرکز شماره یک شهری اعتباری تخصیص دهند.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: بر اساس این تفاهم نامه شهرداری رفسنجان ۱۳ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی کمک کرد که قابل تحسین است.
وی تصریح کرد: دستگاه ها در این آزمایشگاه نصب شدند و منتظر کیت تشخیص کرونا هستیم تا به این آزمایشگاه تخصیص و ارسال شود؛ همچنین تعدادی از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برای فعالیت در این آزمایشگاه در روزهای آینده آموزش های لازم را در کرمان خواهند گذراند که با تهیه کیت های تشخیص و دیگر تجهیزات (uv و ups مورد نیاز ) و صدور گواهی آموزش به این پرسنل، از هفته آینده کار این آزمایشگاه آغاز خواهد شد تا در کمترین زمان تست منفی یا مثبت بیماران مشکوک مشخص شود.
دکتر مظفری همچنین امروز از سالن بحران رفسنجان هم بازدید کرد و در این زمینه هم گفت: عملیات احداث این سالن از ۱۰ روز گذشته آغاز شده و تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این سالن بحران ۵۰ تخته، به عنوان یک بیمارستان کوچک است که نه تنها در زمان شیوع کرونا بلکه در شرایط حاد و بحرانی آینده در صورت بروز خطرات احتمالی نیز می تواند کارآمد باشد؛ این بیمارستان کوچک با هزینه ۵۲ میلیارد ریال توسط مجتمع مس سرچشمه تامین اعتبار شده است.
انتهای پیام/

برچسب ها:
آزمایشگاه رفرانس کووید 19 در رفسنجان رفسنجان معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان