بسیج شدن تمام امکانات سپاه رفسنجان برای مقابله با کرونا؛

از حضور ۱۵۰ گروه جهادی در میدان تا فعالیت هسته های سایبری در فضای مجازی

  • شناسه خبر: 175741
از حضور ۱۵۰ گروه جهادی در میدان تا فعالیت هسته های سایبری در فضای مجازی

این روزها با حضور جهادگران سلامت، یادآور رشادت ها و فداکاری های هشت سال دفاع مقدس شده است که هرکسی با هر توانی به میدان آمده تا در مقابله و مواجهه با ویروس کرونا اقدامی داشته باشد.

خانه » اجتماعی » از حضور ۱۵۰ گروه جهادی در میدان تا فعالیت هسته های سایبری در فضای مجازی

به گزارش خانه خشتی، “کرونا را شکست می دهیم” شعارهای این روزهای مردم کشورمان شده تا هرچه زودتر این ویروس منحوس را از سرزمینمان بیرون کنند.

این روزها همه پا به میدان مبارزه علیه کرونا گذاشتند، همه جهادگونه می جنگند و رشادت ها و فداکاری های هشت سال دفاع مقدس را در ذهن تداعی می کنند که هرکسی با هر توانی به میدان آمده تا در مقابله و مواجهه با ویروس کرونا اقدامی داشته باشد.

بسیجیان شهرستان رفسنجان نیز در کنار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا قرار گرفتند و از اولین روزها شاهد فعالیت گسترده این مدافعان سلامت در خط مقدم مواجهه با کرونا هستیم.

حوزه های مقاومت امام علی(ع) بخش مرکزی، امام خمینی(ره) کبوترخان، صاحب الزمان(عج) بهرمان، خاتم الانبیاء، حوزه حضرت رسول(ص)، سید الشهداء قاسم آباد، امام حسن مجتبی(ع) فردوسیه، امام رضا(ع) کشکوئیه، حضرت ولیعصر(هرمزآباد)، بسیج دانش آموزی و دانشجویی، ادارات و جامعه پزشکی و اصناف، خواهر و برادر همگی در این جبهه حاضر شدند تا بار دیگر شعار “بسیج لشکر مخلص خداست” را در این عرصه معنا کنند.
سرکشی از اصناف و توجیه مغازه داران و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، تولید شیلد محافظ برای پرستاران بیمارستان، نصب تراکت خرید برای افراد سالمند جهت پیشگیری از کرونا، ذبح چندین راس گوسفند جهت دوری بیماری و تقسیم گوشت بین نیازمندان،  هشدار در محله ها و روستاها و تاکید به مردم بر ماندن در منزل، کمک به خانه بهداشت جهت توجیه خانوارها با تماس تلفنی و آموزش صنف های مختلف ازجمله نانوایی، بانکها ، مواد غذایی، پمپ های بنزین و گاز، میوه فروشی ،لبنیاتی ها،قصابی ،آرایشگاه ها ،لوازم آرایشی،تعمیر گاههای ماشین  و لوازم خانگی و توجیه مردم محله ها به روش چهره به چهره بخشی از این فعالیت هاست.


بسجیان رفسنجان در این ایام لوازم بهداشتی و ضدعفونی شامل الکل و ماسک را درب منازل توزیع کردند، با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و پلیس مواد مخدر در برگزاری ایست و بازرسی در جاده رفسنجان به یزد اقدام نمودند، گرفتن تست تب سنجی از محله های افغانی نشین بویژه افاغنه جدید الورود با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی و همکاری با شهرداری ودهیاری ها جهت ضد عفونی کردن اماکن و معابر نقاط شلوغ و پرتردد شهر در در دستور کار داشته و دارند.


ضد عفونی جایگاه های سی ان جی ،شعب بانک ملی و مرکزی ،شهرداریهای مرکزی و مناطق،سازمانهای حمل و نقل پایانه مسافربری، تاکسیرانی ،تاکسیهای سطح شهر،آرامستان و قبور ،سازمان عمران،سازمان آتش نشانی توزیع بیش از هشت هزار لیتر مواد ضد عفونی تاکنون توسط بسیجیان پایگاه مقداد شهرداری رفسنجان صورت است.
گروه جهادی دانش آموزی نیز جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا دست بکار شدند و تولید دستکش یکبار مصرف و توزیع آنها در پمپ های بنزین، نانوایی ها ، سوپر مارکت ها ، راه اندازی کارگاه دوخت لباس یکبار مصرف پرستاران و دکترین و دوخت بیش از هزار دست لباس و تهیه ۴۰ سبد کالا، ضدعفونی شده و اهدا به دانش آموزان نیازمند از جمله این اقدامات است.

بسیج نه تنها در میدان حضور بلکه در فضای مجازی و به کمک هسته های سایبری، در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم دست به اقدامات گسترده ای زده است.

حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای مقابله با کرونا در رفسنجان

سرهنگ علی اکبر شاهرخی فرمانده سپاه رفسنجان در خصوص فعالیت گروه های جهادی بسیجیان در مقابله با کرونا عنوان کرد: همراه با سایر نهادی انقلابی در این عرصه وارد شدیم و ضدعفونی معابر، ادارات، بانک ها، پمپ بنزین ها و دیگرمکان های عمومی را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: پس از دستور رسمی رهبر فرزانه انقلاب به نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا، سپاه رسما وارد شد و در تمامی زمینه ها گروه های جهادی بسیج و سپاه حضور دارند.

سرهنگ شاهرخی گفت: دو کارگاه تولید ماسک پس از اخذ مجوزهای لازم از دانشگاه علوم پزشکی و سایر ادارات زیر ربط آغاز بکار نموده اند و محصولات تولیدی این دو کارگاه پس از استریلیزه شدن، توسط علوم پزشکی توزیع می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان از فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی برای مقابله با کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: بخشی وسیعی از بدنه بسیج شهرستان به کمک آمدند و عمده فعالیت این گروه در ضدعفونی کردن و گندزدایی معابر و مکان های عمومی است.

وی به ایجاد دو ایستگاه پایش سلامت در منطقه نوق و احمد آباد کشکوئیه با همکاری بسیج و سایر ارگان های مربوط اشاره کرد و گفت: بسیجیان در قالب گشت های رضویون اقدام به شناسایی افرادی که از شهرهایی با آلودگی بالا در رفسنجان حضور دارند، می کنند و این افراد به سمت شهرهای مبدا برگشت داده میشوند، ایستگاه داوران و میدان خاتم الانبیاء نیز طی یک روز آینده راه اندازی خواهد شد.

سرهنگ شاهرخی خاطر نشان کرد: اکیپ هایی از بسیجیان خواهر و برادر به منظور آموزش دادن نکات بهداشتی در سطح اصناف فعالیت می کنند.

وی شناسایی آلونک های حاشیه شهر و حضور برای ضدعفونی کردن این مکان ها را از دیگر اقدامات گروه های جهادی بسیج در رفسنجان برشمرد و بیان کرد: در کنار بسیج اقشار، بسیج جامعه پزشکی، دانش آموزی و دانشجویی نیز در مواجهه و مقابله با کرونا در شهرستان دست یاری رساندند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بسیج کرونا گروه جهادی مقابله با کرونا ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان