با حمایت مجتمع مس سرچشمه؛

سالن بحران بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در حال تجهیز است

  • شناسه خبر: 175740
سالن بحران بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در حال تجهیز است

تجهیز سالن بحران بیمارستان علی ابیطالب(ع) یکی از اقدامات مجتمع مس سرچشمه در پیشگیری از شیوع کرونا در رفسنجان است.

خانه » اجتماعی » سالن بحران بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در حال تجهیز است

داریوش ضیایی پور مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه در گفت و گو با خانه خشتی، از تجهیز سالن بحران بیمارستان علی ابیطالب(ع) با حمایت مجتمع مس سرچشمه و نظر و دستور مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران و مدیر مجتمع مس سرچشمه خبر داد و اظهار کرد: این بیمارستان سرپایی که در بخشی از محوطه بیمارستان در حال تجهیز است، ظرفیت بستری ۸۵ بیمار را خواهد داشت.

وی به دیگر اقدامات مجتمع مس سرچشمه در مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان اشاره کرد و گفت: اقلام بهداشتی از جمله ماسک، الکل، مواد ضدعفونی کننده و … تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

ضیایی پور بیان کرد: کارگاه تولید ماسک توسط یکی از خیریه ها در رفسنجان راه اندازی شده است و مجتمع مس خرید اقلام تولیدی این کارگاه و قرار دادن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی را در دستور کار دارد.

وی خرید ماسک های ویژه N95 برای دانشگاه علوم پزشکی و پشتیبانی از شرکت های تولیدکننده اقلام بهداشتی و ضروری در این ایام را از دیگر اقدامات مجتمع مس برشمرد.

ضیایی پور در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در مجتمع مس و شهرک شرچشمه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: از اولین روزهای ورود وبروس به کشور اقدامات گسترده ای در سطح مجتمع صورت گرفت و پرسنل مجتمع به حداقل تعداد کاهش یافته است.

وی افزود: غربالگری ورودی های مجتمع و شهرک مس در دستور کار قرار دارد و تمامی خودروها و افراد برای ورود به مجتمع بازرسی و پایش می شوند و قبل از ورود ضدعفونی می شوند.

ضیایی پور گفت: رستوران های مجتمع و شهرک تعطیل شدند و کلیه ماموریت های پرسنل و فعالیتهای فرهنگی، هنری و ورزشی لغو شدند.

وی خاطر نشان کرد: بخش بهداشت و درمان مجتمع نیز در آمادگی کامل قرار دارد و اتاق ویژه کرونا تجهیز و دو آمبولانس نیز به آن اختصاص داده شده است.

ضیایی پور بیان کرد: توزیع پک بهداشتی برای پرسنل، اطلاع رسانی با نصب بنر با تاکید بر ماندن مردم در منازل و تعطیلی مغازه های شهرک از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

رونمایی از اتوبوس آمبولانس مدیریت بحران مجتمع مس سرچشمه

مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه در خصوص رونمایی از اتوبوس آمبولانس مدیریت بحران مجتمع مس سرچشمه گفت: یکی از اهداف مهم مدیریت بحران که در تمام دنیا برای مواقع اضطرار و غیرمترقبه پیش بینی شده تهیه و تامین وسایلی که در زمانهای بحران باید از آنها استفاده شود، می باشد.

دکتر داریوش ضیایی پور افزود: این اتوبوس آمبولانس با مدل اسکانیای مارال به مجهزترین تجهیزات پزشکی کشور شامل ۸ عدد تخت پایش و نگهداری بیمار، تخت CPR همراه با پنل تجهیزات CPR که روی آن نصب شده، سیستم های اکسیژن تراپی سنترال بیماران، دستگاه لوکاس(احیای قلبی و ریوی اتوماتیک)، دستگاههای پزشکی شامل الکتروشوک، مانیتورینگ، ونتیلاتور، ساکشن و سیستم پنل برق هوشمند مجهز شده است.

وی با بیان اینکه این اتوبوس آمبولانس با حمایت و همت مدیر مجتمع مس سرچشمه و توسط شرکت حکیم مس خریداری شده است، عنوان کرد: در مواقع بحران و حوادث با وجود این اتوبوس و تجهیزات داخل آن، مدیریت بحران مجتمع مس سرچشمه از توانایی خوب و مناسبی برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان برخوردار خواهد بود.
مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد: خرید این اتوبوس آمبولانس از یکی دو سال پیش در ستاد مدیریت بحران مجتمع مطرح و نسبت به تامین، تجهیز و خرید آن اقدام شد که از طریق شرکت حکیم مس اتوبوس خریداری گردید و تمام این امکانات روی آن نصب و اکنون قابل استفاده است.

ضیایی پور یادآور شد: این دستگاه اتوبوس آمبولانس بسته به اضطرار در مواقع بحران با موافقت ستاد مدیریت بحران مجتمع قابل استفاده می باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اتوبوس آمبولانس سالن بحران بیمارستان رفسنجان کرونا مجتمع مس سرچشمه مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان