نحوه محاسبه کسر خدمت بسیجیان و اعطای مرخصی به سربازان مجرد و متأهل

  • شناسه خبر: 17571
نحوه محاسبه کسر خدمت بسیجیان و اعطای مرخصی به سربازان مجرد و متأهل

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح نحوه محاسبه کسر خدمت بسیجیان و اعطای مرخصی به سربازان مجرد و متأهل را تشریح کرد.   به گزارش خانه خشتی،سردار کمالی درگزارش بافارس به عنوان اولین سوال درباره مدت خدمت سربازی گفت: در حال حاضر مدت خدمت سربازی در مناطق عملیاتی و امنیتی ۱۸ ماه، سربازان مناطق […]

خانه » آخرین اخبار » نحوه محاسبه کسر خدمت بسیجیان و اعطای مرخصی به سربازان مجرد و متأهل

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح نحوه محاسبه کسر خدمت بسیجیان و اعطای مرخصی به سربازان مجرد و متأهل را تشریح کرد.

 

به گزارش خانه خشتی،سردار کمالی درگزارش بافارس به عنوان اولین سوال درباره مدت خدمت سربازی گفت: در حال حاضر مدت خدمت سربازی در مناطق عملیاتی و امنیتی ۱۸ ماه، سربازان مناطق محروم و بد آب و هوا ۱۹ ماه است.

وی افزود: در سایر مناطق و در نیروهای مسلح ۲۱ ماه و در سازمان‌های دولتی که به صورت تخصصی و امریه مشغول به کار هستند ۲۴ ماه در نظر گرفته شده است.

نحوه اعطای مرخصی سالیانه به سربازان

سردار کمالی همچنین درباره اعطای مرخصی به سربازان و ضوابط و مقررات ان نیز گفت: مرخصی سربازان مجرد در مناطق عادی سالانه ۱۲ روز است.

وی گفت: این در حالی است که در مناطق بد آب و هوای درجه ۲، ۱۸ روز، مناطق بد‌ آب و هوای درجه ۳، ۲۰ روز و مناطق بدآب و هوای ۴، ۲۳ روز است.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همچنین در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر فاصله با محل سکونت ۱ روز مرخصی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای مثال اگر سربازی در ۴۰۰ کیلومتری محل سکونت خود خدمت می‌کند که در منطقه آب و هوایی ۲ قرار دارد ۱۸ روز به همراه ۴ روز مرخصی فاصله مکانی و ۱ روز مرخصی مسافت راه، به ازای هر ۳۰۰ کیلومتر که در طول سال ۳ بار می‌تواند از این مرخصی استفاده کند که جمعاً این مرخصی‌ها ۲۵ روز می‌شود.

سردار کمالی گفت: البته سربازان متأهل ۱۰ روز نیز سالانه بیشتر مرخصی دارند که اگر این سرباز متأهل هم باشد جمعاً ۳۵ روز مرخصی می‌تواند استفاده کند.

تسهیلات برای سربازان متاهل

کمالی همچنین در خصوص تسهیلات برای سربازان متأهل گفت: سربازان متأهل حتی‌الامکان در شهر محل سکونت همسر خود به خدمت گرفته می‌شوند و اگر یگان خدمتی آن در آن شهر نباشد در استان سکونت و در صورت نبود یگان در استان محل سکونت در استان‌های همجوار به خدمت گرفته می‌شوند.

وی گفت: البته اگر آن یگان خدمتی در آن شهر نباشد در استان سکونت و در صورت نبود یگان در استان محل سکونت در استان‌های همجوار به خدمت گرفته می‌شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همچنین همانطور که گفته شد سربازان متأهل از ۱۰ روز مرخصی در  سال بیشتر از سربازان مجرد بهره‌ می‌برند و در حقوق دریافتی‌شان مبلغ ۲۸ هزار تومان حق تأهل دریافت می‌کنند.

نحوه محاسبه کسر از خدمت بسیجیان فعال

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در خصوص کسری خدمت بسیجیان گفت: بسیجیانی که به صورت فعال در سپاه همکاری می‌کنند و در رزمایش‌ها و برنامه‌های بسیج به صورت فعال شرکت دارند می‌توانند از حداکثر ۶ ماه کسر از خدمت استفاده کنند.

وی افزود: نحوه مصاحبه کسری خدمت بسیجیان با توجه به نحوه و نوع مسئولیت و همچنین مدت فعالیت و همکاری از پایگاه‌های بسیج معرفی‌نامه بگیرند و در سال ۴۵ روز تا ۳ ماه کسرخدمت حداکثر تا ۶ ماه در نظر گرفته می‌شود.

استقبال جوانان برای اعزام به خدمت سربازی

سردار کمالی افزود: در سال ۹۱ شاهد استقبال خوب جوانان کشور برای اعزام به خدمت سربازی بودیم و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که برای اعزام مشمولین انجام شده بود حدود ۱۰۵ درصد یعنی ۵ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها اعزام نیرو به سربازی داشتیم که پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۲ نیز همین روند اعزام به خدمت را داشته باشیم.

سربازان امریه هم تا پایان شهریور امسال توسط سازمان‌ها بیمه می‌شوند

کمالی در ادامه گفت: تمامی سربازان وظیفه و افراد تحت تکلف آنها همانند سایر کارکنان نیروهای مسلح از بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح استفاده می‌کنند و افرادی که در سازمان‌های دولتی خدمت می‌کنند هم باید توسط آن سازمان‌ها بیمه شوند و به سازمان‌ها ابلاغ شده که این افراد را تا پایان شهریورماه امسال بیمه کنند و اگر این کار را انجام ندهند سهمیه آن سازمان قطع خواهد شد.

افزایش ۲۵ درصدی حقوق سربازان وظیفه

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در پایان گفت: تمامی پرداخت‌های ستاد کل نیروهای مسلح اعم از حقوق ماهیانه و حق تأهل طبق مصوبات کشوری امسال، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها:
خدمت سربازس سرباز مدت خدمت سربازی نحوه محاسبه کسر خدمت بسیجیان و اعطای مرخصی به سربازان مجرد و متأهل
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان